Stranger Things

w

8 bölüm süren, benim bir gecemi alan ama izlemekten çok zevk aldığım bir Netflix dizisinden bahsedelim biraz.Kardeşimin önerisiyle başladım, hatta o kadar beğendim ki kendisi benden önce başlamış olmasına rağmen azmettim hemencecik geçtim onu, kendisi bu duruma baya gıcık oldu ama olsun, çalıştım yaptım.Bana devamlı dizi önerir, ve ben devamlı “bir ara bakarım” deyip sonrasında hiç bakmam; gerçi aynı şey onun için de geçerli.Birbirimizin haz etmediği ne kadar dizi film varsa onları seyrediyoruz.Ama çok nadir de olsa bazen böyle güzel dizilerde ortak beğeni sergileyebiliyoruz.Tabi bu durum dizinin kalitesini de gösteriyor bence,iki zıt kutbu bir araya çekebiliyorsa herkes seyretsin kardeşim.- bende ki ego tavan yaptı bu arada-

Boş laf bir yana çok eğlenceli ve heyecanlı bir dizi gerçekten. 80’li yıllar Amerika’sında küçük bir kasabada kaybolan 11 yaşında ki bir çocuk hakkında.Ortam, giysiler, mekanlar, müzikler ve hatta dizinin rengi bile tamamen 80’li yılları o kadar başarılı bir şekilde yansıtıyor ki izlerken keyifle kendinizi o havayı solurken bulabiliyorsunuz.Herhangi bir kayıp çocuk vakasının işlendiği sıradan bir dram ve aksiyon dizisi değil.Tam aksine eğlenceli bir ortamda, baş kahramanların çocuklardan oluştuğu, çocukça komplo teorileri ve kurtarma operasyonlarının planlandığı bir gizem fantastik dizisi.Tabi dizinin içinde etkin yetişkinler var ama inanın bu diziyi götüren, olayları şekillendiren sadece çocuklar, ve onların masum tepkilerini, korksalar bile arkadaşları için verdikleri mücadeleyi, kavgalarını ve barışmalarını seyretmek ayakta tutuyor bu diziyi.

o

Konu olarak,daha ilk sahnede görebileceğiniz üzere 4 erkek çocuğu bir akşam oyun oynadıktan sonra evlerine dağılır.Bir tanesi yolda kendisini takip eden bir şeylerin olduğunu hisseder ve koşarak eve sığınır.Ama işte hiç bir yer güvenli değildir, sabah olduğunda çocuk ortadan kaybolmuştur.Annesi ve kardeşi başta olmak üzere arkadaşları onu aramaya başlarlar.Ancak içinde yaşadıkları kasabanın sınırında devlet tarafından korunmaya alınan, içinde ne gibi deneylerin yapıldığı bilinmeyen bir tesis vardır.O dönemim devlete güven duyulmayan ortamında acaba o binada neler yapılmaktadır.Bizim çete arkadaşlarını ararken o binadan kaçan küçük bir kız çocuğu ile yolları kesişir.Ve asıl macera o zaman başlar.Evet gizem konusunda, hikayenin devamlılığını sağlayacak heyecan temposu konusunda çok başarılılar ama beni en çok kendine çeken kısım çocukların kendi aralarında ki iletişimi oldu.

g

Olayı çözmeye çalışırken kendilerine pusula edindikleri bilim kurgu hikayeleri, onlara sanki gerçekmiş gibi inanmaları ve yetişkinlerin asla kabul edemeyecekleri paranormal olayları sanki çok doğal bir şeymiş gibi anında kabullenmeleri ve ona yönelik tepki vermeleri inanılmazdı.Tamamen bir çocuk masumluğu, ve daha hayal gücünü kaybetmemiş olmaları o kadar güzeldi ki, bunları yazarken bir daha seyretme isteği uyandırıyor bende.Bilmeden seyretmeye başladığım için dizinin benim adıma en güzel süprizi kayıp çocuğun annesini canlandıran aktris oldu, bilin bakalım kendileri kim; Winona Ryder. Kaliteyi şimdi anlatabiliyor muyum, bu rol kendisine o kadar yakışmış, hakkını vererek o kadar güzel oynamış ki bu dizi onsuz olmazdı diyebilirim.İlk sezon sadece 8 bölüm, ve dizimiz . sezon onayını almış bulunuyor.Boş vakti olanlara eğlenmek istiyorsanız tavsiye edilir, şimdiden keyifli seyirler.

Normal people, they see a monster and they run, but not us. No, no, no we search out things that want to kill us, yeah, huh, or eat us! You know who does that? CRAZY PEOPLE!

4 thoughts on “Stranger Things

  1. Değerlendirmelerinizi ve önerilerinizi keyifle okuyorum ve uzun süredir yazmadığınızı farkediyorum, bekliyorum merakla…yüreğinize sağlık..

  2. Teşekkür ederim ben.çok beğenerek izledim bi diziyi umarım çok beğenirsiniz ☺

  3. Yakın zamanda.yazmak istediğim çok şey var aslında en.kısa zamanda buralara dönmeyi planlıyorum 😊😊

  4. Evet benimde göz açıp kapayıncaya kadar bitirdiğim harika bir dizi.
    Yorumlarınızı aşırı beğeniyorum. *-*

Bir Cevap Yazın

