Relatos Salvajes

tumblr_nrtfdvpj9l1sufurvo1_1280

Çok harika bir film, özellikle kara komedi seviyorsanız zaten çoktan izlemişsinizdir, yok eğer gözden kaçtıysa mutlaka açın ve seyredin, bu film için gözüm kapalı garanti verebilirim.Zira ben izleken neyle karşılaşacağımı bilmediğim için baya bir şaşkınlık yaşadım ve bununla orantılı baya da zevk aldım.2014 yapımı Arjantin-İspanya ortak ürünü bir film.Ana teması insanın kızgınlık ve cinnet anında insanın neler yapabileceğini gözler önüne sermek.Birbirinden farklı oyuncu kadrosuna sahip 6 öyküden oluşmakta ve ben hala favori öykümü seçemedim, hepsi birbirinden manalı ve güzel.

tumblr_njzuj0TJL91qd3p5ro6_1280

Şu film için ciddi bir alt yapı çalışması yaptıklarını düşünüyorum, çünkü insanların olaylar karşısında verdiği kimi mantıklı çoğu mantıksız kararların nasıl ortaya çıktığı ve bu kararların sonuçlarıyla nasıl baş edebildikleri o kadar başarılı bir şekilde yansıtılmış ki, insanoğlunun başına gelen her şeyin kendi hataları ve davranışlarının bir yansıması olduğu gözler önüne serilmiş.İlk öyküde, Pasternak isimi bir adamın hayatında ona bir şekilde etki eden insanlarla toplu baş edişini seyrediyoruz.Zaten daha o andan itibaren nasıl bir filmin içine giriş yaptığımızı da anlıyoruz.Sanki “Dikkatli olun seyretmekte olduğunuz filmin ciddi sıkıntıları var, bununla baş edebilecekseniz yolunuz açık, yok vazgeçerseniz hayatınızda bol şans” der gibi bir giriş olmuş.Ya da ben abartıyorum, ikisinden birini seçebilirsiniz.

tumblr_nl2drrGEK51qgopjqo4_540

Şimdi bütün öykülerden teker teker bahsedip ortamın neşesini bozabilirim, ama hayır bunu yapmayacağım.Sadece bu filmi izledikten sonra hissettiğim kıskançlık duygusuna biraz değineceğim, o kadar.Neyi kıskandım; sinirlenip hayatlarını zora sokan insanları mahvetmelerini, başarılı olsun yada olmasınlar en azından denemelerini ve hayat öyle değil böyle zora sokulur demelerini.Etki ve tepki dengesini sevdim, bende yapabilmek istedim.Ama biraz düşününce cinnet anı yaşatmayacak kadar yumuşak geçişli bir hayata sahip olduğum için şükrettim.Zira bu filmde anlatılanlar ya tam bir kopma anını yada gereksiz ego savaşını çağrıştırıyor.Yine de izlemesi yazması kadar zevkli bir film, ama kara mizahtan hoşlanıyorsanız, bunun altını çizelim.

tumblr_njzuj0TJL91qd3p5ro2_1280

O kadar yazdık çizdik,elin oğlu da o kadar oyuncu kadrosu bulup çekmiş uğraşmış, sizde bir bakarsınız artık; gerçi bu film benim gibi sakin bünyeli bir insanı bile içten içe kıpırdatıyorsa biraz daha fevri kişiliklerde nasıl bir etki yapar orasını bilemem.O kadar etki tepki dedik ama esasında herkesin aradığı ilahi adalet kısmını da yansıtıyor çoğu öykü, haksızlık üzeine aradan fazla zaman geçmesine gerek kalmadan hemde.Hadi bakalım, hep birlikte çıldırıp bizi çıldırtanları çıldırtalım…

Bir Yanıt Bırakın

