Mucize R.J Palacio

12357678_714614018675152_457894548_n

Şu kitabı benden başka herkes okuduktan sonra okumaya başladım ve hakkında söylenen güzel şeylerin hakkını teslim edip etmediğini kendi gözlerimle görüp onayladım.Büyük bir çoğunluk bir kitap için iyi diyorsa ya çok abartılmıştır, yada geçekten iyidir.Ben abartıldığını düşünmüş, muhtemelen beğenmem diyerek daha başlamadan bir önyargı içine sokmuştum kendimi.Ama zevkine ve beğenisine çok güvendiğim blogger’ların bile bu kitap için beğeni cümlelerini daha fazla görmezden gelemedim ve temin edip kendimi okumaya adadım.Sanırım aynı gün içinde bitirdiğim ve bittiğinde mutlu olduğum bir kitap oldu.Sipariş sabah gelmiş, içinde çok merak ettiğim başka kitaplar olmasına rağmen önceliği buna vermiştim.

Auggie adında yüzünde büyük bir şekil anomalisiyle doğmuş bir çocuğun hikayesini anlatıyor kitap.Auggie, doğduğu andan itibaren devamlı ameliyat olmuş, birçok defa kritik durumlarda hastaneye kaldırılmış ve her seferinde hayatta kalmayı başarmış bir çocuk.Kendisini çok seven anne babası, bir de ablası var.Bu üçü onu pamuklara sarmışlar ellerinden geldiği kadar, ve onu hayattaki kötülüklerden korumaya çalışmışlar.Sevginin cisme yönelik değil, sadece varlığın özüne yönelik olduğunu kanıtlayan bir çeşidiyle Auggie bir çok çocuktan daha şanslı büyümüş aslında.Ve bir gün evde eğitim gören Auggie’nin annesi tarafından bir fikir ortaya atılır; “Tatlım, neden 5. sınıfı evde değil, yeni keşfettiğimiz çok güzel bir okulda okumuyorsun”.Auggie için bunun ne kadar büyük bir stres kaynağı olduğunu tahmin edebilirsiniz.

12256681_538635156299635_1261024623_n

Her ne kadar sizi koruyan bir aileniz olsa da, hayatınız boyunca sizi gören insanların size vereceği tepkileri kategorize etmiş bir şekilde büyümüşseniz, onunla aynı yaş grubunda üstelik yeni çocuk olarak zaten parmakla işaret edilecekken, bir de görüntünüz nedeniyle sizi yargılayacak çocukların arasına katılıyor olmak pek de popüler bir fikir olmaz sanırım.Auggie, başta denemek için ailesine söz verdiği bu okul macerasından pek ümitli değildi aslında; ki bu yolda yaşayacaklarını hep birlikte okur olarak takip ettik.Kitap Auggie’nin bakış açısıyla başlıyor ama tamamen anlatımı yazar onun insiyatifine bırakmıyor.Her ne kadar bu çocuğu seviyor olsam da, sadece onun bakış açısı okuru muhtemel bir depresyona sürükleyebilirdi.Anlatım ablası, onun erkek arkadaşı, Auggie’nin okulda edindiği arkadaşları arasında değişip duruyor.Yani yeni bir topluma giren Auggie, bu değişimden ne kadar etkilenmişse, çevresindekiler de bir o kadar etkilenmiş ve buna belki doğru belki de yanlış tepkiler vermişlerdir.

12230894_917817154978220_1746856967_n

Ancak anlatım onların elindeyken biz de okur olarak onların gözlerinden az önce kızdığımız olaylara daha bir sempatik yaklaşırken buluyoruz kendimizi.Bu arada sırada bana olur, bir olayı kimin yanında dinlersem o esnada kim anlatıyorsa hep onu haklı bulur, sonra da kendime kızarım.Sanırım fazla empati içine girmekten kaynaklanıyor, zira bile bile kötülük yapan yoktur, sadece kendine göre davranan ve kendi doğruları olan insanlar vardır.Bu kitap benim için, empatinin gücünü gösteriyor.Auggie, bu şekilde doğduğu için hayata birçoklarının aksine daha geride başlamış olabilir, ama kime göre neye göre.Ya da Auggie, bunun acısını çekerken ailesi, arkadaşları ve ablası bundan nasıl etkilenmiş,bununla nasıl başa çıkabilmişlerdir.İşte kitap tam olarak bunu anlatıyor.

Ama bunu yaparken insanı depresyona sürükleyen ağdalı iç bunaltan bir yazımla değil, aksine 10 yaşına bir çocuğun diliyle, bakış açısıyla sunuyor bizlere.Basit bir anlatım, küçük şeylerden dünyanın mutluluğunu çıkarma yarışı.Çok zevkle okunan bir kitap, rahat kasmayan bir ortam.Çoğu yerde gülümsemekten kendinizi alamıyorsunuz,onun için kendinizi mutlu etmek adına bu kitabı edinin ve okuyun derim.Pişmanlık yaratmıyor…

2 thoughts on “Mucize R.J Palacio

  1. Ofori ;
    Merhaba; Çok uzun süredir giremiyordum bloğuna, 6 senedir düzenli aralıklarla sayfanı kontrol ediyorum. “Ne eklemiş?” “Yine hangi yorumuna güleceğim? “Yine hangi anlatışında film izleyip diziye başlıycam?” diye diye sayfanı tarıyorum.
    Sıkı bir fanınım haberin olsun Ofori :))
    Sayfa haricinde sosyal paylaşım sitesi olarak (instagram facebook gibi) herhangi bir yerde de paylaşımlar da bulunuyor musun acaba?
    Sayfanı olanca çabayla süslediğin güzel yazılarına/emeğine teşekkür ederim ::) 🙂 🙂
    Yazmaktan ve anlatmak hiç vazgeçme. ^_^

  2. Uzun zaman sonra beni yazmak için motive edecek güzel bir yorum bırakmışsın, çok teşekkür ederim.Malum ülkenin durumu, kardeşimin bu süreçte askerde oluşu, çalışma hayatı derken uzun zamandır buraya uğramadığımı kabul ediyorum.Ama hazır izne çıkmışken bu akşam bir güncelleme yapmam gerektiğini bana hatırlatmış oldun.

    Güzel sözlerin için tekrar çok teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin.

Bir Cevap Yazın

