Kün

kun-a-2C78-D825-E773

Evet, bir başka Sezgin Kaymaz romanıyla daha birlikteyiz.Yavaş yavaş temin edip sindirerek okuduğum için yazmak şimdiye nasip oldu.Sindirip okuma kısmı elimde başka kirtabı kalmadığı için apırdan alma şeklinde oldu.Diğer kitaplarını da temin etmeye çalışıyorum ama biraz pahalı olduğu için her şeyin sırası var diyerek ağırdan alıyorum.

Kün romanını bu yazara kafayı taktığım zaman yaptığım internet araştırmalarında görmüş, övgüleri okumuş ve o zamandan beri ne eksiğim var benim ben de okur yorumlarım diyerek kendime bir gaz vermeler, bir havalara girmeler sormayın gitsin.Kün bol sayfalı ve yazım puntoları küçük seçilmiş bir roman.Yani kocaman kocaman yazılsa ve sayfalar daha ferah tutulsa inanın bir 800 sayfa çıkardı, hatta belki de daha fazlası.zira şu an bile kendisi 479 sayfa.Ben öyle hızlı okuyan biri de değilim, ortalama bir hızda okurum.Olur da sevmediğim bir kitaba denk gelirsem okuma hızım ilkokul seviyesine bile inebilir.

Ancak bu kitabı gece 12’de başlayıp sonraki akşam 10’da bitirerek kendimi bile şaşırttım.Yani insanların okuma hızı kişinin muhteşem özellikleriyle alakalı değil bence, tamamen önüne alıp okuduğu şeyle alakalı.Merak ediyor musun, yav orada ne oluyo, durun bir bende öğreneyim olaya el atayım diyor musunuz okurken, işte bunlar kitabı heyecanlı kılıp okuma hızını arttıran etkenler.Ve ben ne zaman Sezgin Kaymaz okusam heyecandan yerimde duramıyorum.Tabi kitaplarında sıklıkla din, mantık,zaman ve mekan değişikliği gibi şeyleri de kullanıp bizi düşüncelere sevk etmesi işin cabası.Ben bu adamı okuduktan sonra okuduğum şeyden kendi yaşamımdan izler bulmanın zevkini atmaya başladım.

Tabi bahsettiğim bir konuşan köpek olayı değil, ama onlar konuşuyor esasında ve biz duymuyoruz gibi düşünceler vuku bulmaya başlıyor bende.Öyle olunca sokakta bana bakan köpeğin acaba hakkımda ne düşündüğünü merak eder oluyorum,bir hayvanın bakış açısından kötü bir insan mıyım ben, ne yararım var ki çevremdeki mahlukata, boş gezenin boş kalfası gibi hissediyorum kendimi.Ve sonra diyorum ki hayvanlarla alakalı boş bir düşünceye sahip olmaktansa absürd de olsa bu düşünceyi tercih ederim.

İşte bu kitabı okuduktan sonra başıma uşuştu bu düşünceler, bir de Bakele kitabında bir öyküsü vardı camisini temiz tutan imam ve köpek yavruları hakkında.Neyse bu mezvu uzar gider ama Kün kitabında ki konuşan köpek olayı basit bir olay değil,her ne kadar Ankara ağzıyla konuşsa da kitabın en ağır karakteri kendileridir bence.

Daha ilk sayfadan ne menem bir kitap okumaya hazırlandığınızı anlıyorsunuz zaten, mezarlıkta gece vakti mezarından süzülüp çıkan ölünün neden yatması gereken yerde değil, havada süzülüp durduğunu, Ankara’da aynı esnada duyan herkesi camiye namaza davet eden pis işportacının o muhteşem sesini, doğduğu andan itibaren dayak yiyen ve sonra dayak atmayı ustalıkla kotarabilen küçük sarı saçlı çocuğun iç burkan hikayesini, köpeği onunla konuşmaya başladığı için delirdiğini düşünen eski kekeme bugünün TRT spikeri gibi konuşan yaşlı delikanlısını ve küçük bir köyün camisinde hayatı sorgulayan ve bolca tövbe eden imamını.Sizlere kısaca kitabı anlatmış oldum ama sizde benim gibi kitabın sonuna gelene kadar aralarında bağlantı kurup onları bir araya getiren şeyin çevresinde dönüp duracaksınız.

Anlatım, üslup sizi zaten evinizden alıp 50’li yılların Ankara’sına götürüyor; sayfalar sayfaları kovalarken sizde atık bir şeyler olsun kötülerin sonu gelip iyiler kazansın istiyorsunuz.Başta da demiştim zaten, fantastik kurgu severim ama bunu yabancı eserlerde okumaktansa kendi dilim, dinim ve olayların üzeinden yorumlanarak okunmasını daha iç gıdıklayıcı ve “benden” buldum.Sezgin Kaymaz bu konuda benim için parmakla işaret edebileceğim bir yazar, gerçi o kadar geniş bir yazar tanışıklığına da sahip değilim ya neyse.Yine de içinizde bir istek, bu güzelliği ve farklılığı başkaları da keşfetsin ve sevsin istiyorsunuz.Yani olur da bir kitap rafında denk gelirseniz şans verin,vaktinize değdiğini hissedeceksiniz.

Bir Cevap Yazın

