Damien

tumblr_static_bc3g1gkhtlc844w4oc4w08k8g_640_v2

Korku filmlerini hiç sevmem, yada gerilimi bol insanı rahatsız eden yapımları desem daha doğru olacak.Gerçek olmadığını bilsem dahi öyle bir bünyem var ki, geriliyorum kardeşim.Hayal gücüm çocukken iyi çalışmış belli, geceleri aklıma geliyor, gereksiz yere hayatımı zindan ediyorum olur da kazara izlemiş olursam.Tabi bu demek değil ki, belli başlı klasikleri de bilmiyorum.Bildiklerim var, zamanında izleyip rahatsız olduklarım var.The Omen bunlardan bir tanesi, hatta daha sonra yeniden çevrimi yapıldı onu da izledim.Sonra adam oldum, azcık akıl ve olgunluk ihsan etti yüce rabbim “rahatsız oluyorsan izleme” felsefesini benimseyip uzak durmaya başladım böyle ecnebi işi işlerden.Ama bazı etkenler bir araya geldi mi, benim bu felsefem camdan aşağıya atlayıp yerle bir oluyor, bende kendimi gene bu acayip şeyleri izlerken buluyorum. Omen dedik az önce, şimdi bahsedeceğim dizimiz Omen filminde ki Damien şeytani veledinin 30 yaşına gelmiş ve artık bir şeytan dölü olduğunu zorla da olsa kabul ediş kısmını anlatıyor.

Ve asıl itiraf bu diziyi seyretmem için en önemli etken; baylar bayanalar tabi ki Bradley James.Yok efendim Omen’miş, yok kült filmmiş, yok yazarı Walking Dead’in de yazarıymış, hiçbiri umrumda olmadı yeminle.Evet kabul ediyorum çok yüzeyel bir insanım ama buradan bile kişilerin yeni bir yapımı seyretmelerinde cast seçiminin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.Başka biri oynuyor olsa Damien karakterini hayatta bu diziye bakmazdım, ama tabi sadece bizim Arthur tek başına alıp götüremez bu diziyi.Hikayeyi işlemeleri, diğer oyunculuklar ve kurgu beni her hafta acaba yeni bölüm gelmiş mi diye internetin karanlık dünyasında gezintiye çıkardı.Orjinal filmi seyretmemiş olanlar için, Damien diplomat bir ailenin evlat edindiği, nerden geldiği belli olamayan ve çevresinde daima şeytani şeyler dolanan bir çocuktur.

tumblr_o7lc3rvaSb1vqzvpro1_1280

Herkes bir şekilde onun büyüsüne kapılıp “I love You, Damien” diyerek ya canına kıymakta yada can almaktadır.Önce annesi, sonrada onun şeytan olduğuna ikna olan babası onu öldürmeye çalışırken öldürülünce Damien onu koruyan birtakım güçlerin yardımıyla gençlik yıllarını özel yatılı okullarda geçirmiş, şimdiyse savaş fotoğrafçılığı yaparak hayatını devam ettirmekte.30. yaş gününde savaş alanının ortasında olanı biteni kadrajına sıkıştırırken bir kadın belirir ve ona içindeki şeytanı uyandırmak için bir takım şeyler söyler.Sonrası Damien’in geçmişiyle ve ailesinin başına gelenlerle yüzleşmesi ve herkesin idda ettiği üzere bir Deccal olmadığını kanıtlama çabaları, gerçeklerden kaçması şeklinde ilerler.İlk sezon başladı ve bitti, tam da olması gereken bir şekilde sunuldu bizlere.

tumblr_o7ae6vb4gF1v9t26ho1_500

Karşımızda kim olduğunu kabul eden güçleri karşısında insanları diz çöktüren bir Damien değil, aksine onun Deccal olduğunu düşünenlerin delirmiş olduğunu sanan,büyük bir komplonun ortasında olduğunu düşünen ve sadece normal bir hayat dileyen genç bir adam vardır.Onun bu kabulleniş yolculuğu ilk sezonu içine alan bir süreç; önce çevresinde peşini bırakmayan ölümler, sonra elini bile kıpırdatmadan canını sıkan insanların ya delirmesi yada onun gözü önünde iğrenç bir şekilde ölmeleri Damien’i içinden çıkılması zor buhranlara sürükler.Ne olursa olsun bir türlü kabul etmek istemez varlığının amacını.Bu yolculukta, onun özünü kabullenmesini isteyen fanatik gruplar, ona kafayı takan bir polis dedektifi, arkadaşı olup olmadığı belli olmayan kuşku dolu kişilikler diziyi alıp başka yerlere götürüyor bir anda.

Ve tabi oyunculuklar -özellikle Bradley- diziyi daha da kaliteli yapıyor gözümde.Sezon finalini nefesimi tutarak izledim resmen, hele ki yeni gelişmelerin ışığında nasıl bir 2. sezon bizi bekliyor çok merak ediyorum.Belki biraz daha kalabalık bir oyuncu kadrosu olabilirdi, ama belli olmaz yeni sezonunun bize neler getireceği.Ve yazının başında dediğim o tedirginlik hissini de hiç yaşamadım, demek ki bende azcık -bu bir kurgudur- şuuru oluşmuş.Ne diyelim efendim, benden bu kadar, merak ediyorsanız izleyin derim ben pişman olmadım umarım sizde olmazsınız.

tumblr_o6ztrq0jJ81vqzvpro1_1280

**Şimdi öğrendim dizi iptal edilmiş, ikinci sezonu olmayacakmış, hepsine buradan tükürüyorum, böyle güzel dizileri heba ediyorlar çerezlik dizilere yer açılsın diye.Üzüldüm gerçekten…

2 thoughts on “Damien

  1. Diziyi seyretme sebebinin Bradley James olması beni sesli güldürdü, tam da yazıya başladığımda Bradley James var kesin diziyi sevmiştir diye düşünmüştüm. Dizi benim için fazla korkunçlu olduğundan ben de arada bir göz attım (işte bunlar hep Bradley James için 🙂
    Güzel diziydi, bitmesi kötü olmuş.

  2. Yaa valla tamda en heyecanlı yerinde iptal ettiler, yeteri kadar izlenmiyormuş dediler ee biz izliyorduk yeterdi bence.Ve tabi Bradley James yaa adam yakışıyor her role, artık nasip yeni dizilerini izlemeye, inşallah fazla beklemek zorunda kalmayız.

    Bu arada Colin de robotlu bir dizi yapmıştı onun da ilk sezonunu izlemiştim, o da güzeldi.Merlin ekibinin hatrı kalır bizde izlemezsek😌

Bir Cevap Yazın

