Kazoku Geemu

The_Family_Game-p2

Japon dizileriyle pek alakam yoktur, bana nedense çok yapay gelen bir halleri var.Uçuk insanlar oldukları için olabilir, ama yine de arada sırada denk geldiğim dizilerini de severek seyretmişimdir.Sadece özellikle izlemeliyim diye aramam, sormam.Bu diziye ise neden başladığımı hatırlamıyorum bile, sadece bir gece vakti öylesine seyretmeye başlayıp, aynı gece içinde bitirdiğimi biliyorum o kadar.2013 yılında yayınlanan 10 bölümlük bir dizi, ve kendini öyle rahat rahatta izlettiren bir şey de değil.

Numata ailesi, küçük oğulları nedensiz bir şekilde okula gitmeyi bırakınca ona internetten özel bir öğretmen tutarlar. Amaçları oğullarının en az abisi kadar başarılı olmasıdır.Bunun için buldukları öğretmen ise, onu tuttuklarına sonradan pişman ettirecek Yoshimoto adınada bir adamdır.Valla daha sahnede ilk göründüğü anda, ben bu adamda bir iş var, ne manyak manyak bakıyor demiştim..Zaten daha ikinci dakikada bakımından sorumlu öğrencisine anne ve babasının yanında okkalı bir tokat atınca az çok rengini belli etmişti.

Kazoku-Game-Ep-07-000

Böyle anlatınca, cani bir öğretmenin çocuğa ve aileye eziyeti şeklinde bir dizi özeti çıkıyor ortaya ama bundan daha fazla derinliğe sahip bir konusu var.Tabi az çok aşağı yukarı da böyle.Bu Yoshimoto kimdir, neden bu aileye bela olmuştur, neden koruması gereken öğrencisinin başına belalar açmaktadır ve asıl önemlisi derdi nedir bu adamın yahu.Valla ben cevapları alana kadar az karın ağrıları yaşamadım, tabi bir Numata ailesinin dramı kadar olamaz benimkisi.

Dizi dram gerilim bence. Ama ağırlıklı olarak dram diyebilirim.Bu öğretmen her ne kadar ortalığı biraz gerse, ve yöntemleri oldukça tartışmaya açık olsa da, asıl başarmak istediği şeyin yanında mantıklı kararlar aldığını da görebiliyoruz.Bir aile veya daha da ötesi bir toplum özeleştirisi sunan bir dizi bu; birlikte yaşayan kan bağları olan ama birbirlerini tanımayan insanların aslında ne kadar maskeyle dolandıklarını ve yalnız olduklarını gösteriyor.En küçük çocukla başlayan çözülme olayı; anne, baba ve nihayetinde büyük oğulla son buluyor.Ve hayatta hiçbir şey için mücadeleye girmeyen bu insanlar Yoshimoto öğretmene inat bir aile olmayı başarabiliyorlar.

Ben çok beğendim ve sevdim, sonuçta her gün bu tarz şeyler izleme imkanımız olamıyor.Kendini bu diziyi kaptıranlar için gayet güzel mesajları var aile olabilmek adına.1982 yılında yayımlanan “Kazoku Gemu” isimli bir romanın uyarlaması, hatta o dönem filmi bile çekilmiş; kendimize not bunu bulup izlemek lazım.bu arada keşke 2. Sezonu olsa dedirtecek cinsten.Denk düşerseniz aklınızda olsun derim…

Bir Cevap Yazın

