Hwayi: Gwimuleul samkin ahyi

6f490cd3d4926d7402e00d9fc45a4da6

Güzel Kore filmi buldun mu izleyeceksin; ben bunu bilir bunu söylerim.Özellikle aksiyon içerikliyse hayatta kaçırmamak gerek.Hwayi;Monster Boy benim çok çok sonradan keşfedip heyecanla seyrettiğim ve her bir anından bir o kadar memnun kaldığım çok güzel bir film.Şimdi aksiyon deyince tabi bu filmi ona katlayacak çok film sayılabilir ama bir şekilde sevdim ve sahiplendim işte bu filmi.Uzun zamandır Kore filmi izlemiyordum, bu filmden sonra tekrar gaza gelip bir kaç tane peş peşe deviriverdim, pişman değilim.2013 yılında yayınlanmış, göz dolduran oyuncu kadrosuyla karşımıza çıkıvermiş.Artık eskisi gibi oyuncuların isimlerini ezbere bilmemekle birlikte, birçok tanıdık sima görmüş olmak güzeldi.

Hwayi, 16 yaşında bir gençtir ve yaşıtlarına nazaran çok enteresan bir aile yapısı vardır.Toplamda 5 tane babası olup, bu babalar organize suç konusunda ülkede isim yapmış, adam öldürmek ve soygun yapmak konusunda uzmanlaşmış bir çetenin elemanlarıdır.Filmin başımda da göreceğiniz üzere Hwayi, çocukken bu çete tarafından fidye karşılığında kaçırılmış ama fidye değişimi esnasında yaşanan olaylardan dolayı ailesine teslim edilmemiş ve bu çete tarafından büyütülmüş.Tabi o çocukluğunun bu evrelerini pek hatırlamıyor, bildiği sadece 5 babası olduğu ve onların işini devralmak adına, devamlı eğitim gördüğüdür.Bu babalar kendi hünerlerini bizim oğlana öğretmek için ellerinden geleni yaparlar ve Hwayi de onları baya iyi bir nişancı, hırsız ve dövüşçü olur.

hwy_028

Tabi o her ne kadar bunları yapabilsede, asıl yapmak istediği herkes gibi okula gidip arkadaş edinmek ve bolca resim yapmak.Masumiyetini henüz kaybetmiş değil, ancak babaları saolsun onu da çok acı bir şekilde yitiriyor.İlk cinayeti için karşısına çıkartılan adamla birlikte film tamamen farklı bir noktaya doğru ilerliyor.Adamın kim olduğunu anlatırsam bütün heyecanı kaçıracağım için bundan sonrası izleyenlerin elinde artık.Sadece Hwayi ve babaları arasında soluk soluğa bir mücadele izlemeye var mısınız diyebilirim o kadar.Her ne kadar bol aksiyonlu bir film olsa da, yinede bence masalsı bir havası vardı.Zira ciddi aksiyonlu bir Kore filmi izliyor olsak, o zaman gerçeklik gibi bir şey er geç yüzümüze çarpılırdı ama bu filmde her şey düşündüğüm şekilde ilerledi.Tahmin edip de yanıldığım bir sahnesi olmadı.Ve iyi niyetli bir izleyici olduğum için olsa gerek,tam dozunda harika bir film ortaya çıkarmış oldular.

Oyuncuların performanslarını ayrı bir beğendim; özellikle çetenin lideri konumunda ki Seok-tae karakteri rolünün hakkını vermiş.Adamın ekrana çıktığı her sahnede çok gerildim,onun o soğuk, “her şey kontrolüm altında” bakışları yok mu, hele Hwayi’nin bu hallerini tipik bir gençlik isyanı olarak yorumlayarak onun yaptıklarına tepkisiz kalışı -çoğu zaman- beni izlerken baya bir gerdi.Bir de ne olursa olsun bu beş babanın ben bir şekilde Hwayi’yi sevdiklerini ve onu sahiplendiklerini düşünüyorum.Aynı şey Hwayi için de geçerli; hal böyle olunca izlediğimiz şeye tam olarak aksiyon değilde, dram vari bir film bile diyebiliriz.Neyse lafı daha fazla uzatmadan, izlememiş olanlara şiddetle önerilir beyler bayanlar…

One thought on “Hwayi: Gwimuleul samkin ahyi

  1. Yazılarınızı özlemişiz, arayı bu kadar uzatmadan böyle güzel filmlerden bahsetseniz bizde oturup izlesek ya ne güzel olur.☺☺

Bir Yanıt Bırakın

