And Then There Were None

MipCom WorldScreen Poster P

Agatha Christie‘nin 125. doğum yılı nedeniyle şimdiye kadar en beğenilen romanı kabul edilen “On Küçük Zenci” için BBC mini bir dizi yayınlamış, 2015’in son demlerinde.Bende
tanıtımına denk geldikten sonra merak edip indirdim ve izledim.3 bölümden oluşuyor ve ortalama bir saat süren süresiyle izleyene oldukça heyecanlı ve gerginlik dolu anlar
yaşatıyor.Daha önce kitabını okumamıştım, ama dizide hissettiğim o gerilim dozu okurken daha fazla olacağı için belki de büyük bir zevki de bilerek kaçırmış oldum.Ben aslında gerilim seven bir insan değilim, hatta yeri geldiğinde bilerek kaçınırım kendimi o duyguya kaptırmaktan.Ama bu dizi için o kadar güzel yorumlar okudum ki, izlemeden geçmek hata olurdu.Tabi gecenin karanlık saatlerinde değilde gündüz gözüyle sağımı solumu iyi görebildiğim bir ortamda izlesem daha az gerilirdim, orası kesin.

tumblr_o06dgaIuLB1rnm0m2o4_500

On Küçük Zenci dedim, ama kitabın ismini daha sonra And Then There Were None olarak değiştirmişler, birçok ülkede de bu şekilde biliniyormuş.Bu isimde çok manalı bence, Ve Sonra Kimse Kalmadı…1939 yılında Mr U.N Owen isimli zengin bir adamadan bir şekilde ya çalışmak için olsun yada eğlence amaçlı 10 kişi değişik içeriklerde mektup alırlar.Ve oldukça uzak bir adada yer alan evine davetli olarak katılmak için yollara düşerler.Bu on kişi, daha önce birbirini hiç tanımadığı gibi sosyal olarak da aynı ortamların insanı değillerdir.Adaya ulaştıktan sonra, evin uşak ve hizmetçisiyle karşılaşıp odalarına yerleşir, akşam yemeği için bir araya gelirler.Gayet keyifli geçen bir yemekten sonra, bir anda gramofondan bir ses bu on kişiyi çeşitli kişilerin cinayetinden suçlamaya başlar.Herkes bir şekilde birini öldürmüştür ve şimdi adalet yerini bulacaktır.

tumblr_o070t5LVNf1reqj7yo4_1280

Adaya geldiklerinden itibaren onları davet eden Mr Owen ortada görünmediği gibi, birde bu suçlamalar onları baya germiştir.Ama asıl gerginlik içlerinden birinin bir anda ölmesiyle iyice tırmanmaya başlar.Her geçen gün içlerinden biri korkunç şekillerde öldürülürken, katilin kim olduğunu belirlemek ve sıkışıp kaldıkları adadan kaçamamak onları görmezden geldikleri vicdanlarıyla hesaplaşmaya daha fazla sürükler.Adaya ilk geldikleri gün kaldıkları odada kapının arkasında bir şiir asılıdır.Ve bu şiirde aslında nasıl ölecekleri anlatılmaktadır.Tabi bir de yemek masasının üstünde duran on tane insan şeklinde figürün her bir cinayetle sayısının azalması da iyice sinirlerini geren bir gizem olur.Onları öldüren kişi, ya adada saklanıp hepsini teker teker avlamaktadır, ya da içlerinden birisidir.Valla izlerken ben baya bir gerildim, özellikle final bölümünde hissettirdiği o heyecan yapılan işin kalitesini iyice zımbalamak gibiydi.Her bölüm kendi içinde kaliteli, oyuncu seçimi çok güzel ve yerinde olmuş.Ve ellerinde böylesine kaliteli bir kitap varken zaten ortalamanın altında bir dizi beklemek söz konusu olamazdı.

tumblr_o01oukKlRw1r6ff2zo1_500

Mümkün mertebe işin heyecanını kaçırmadan anlatmaya çalıştım, ama birazcık gizem,bolca gerilim ve heyecan seveler için kaçırılmaması gereken bir yapım olmuş.Bu arada dizide doktoru canlandıran aktör ilk göründüğü andan itibaren bana o kadar tanıdık geldi ki, sonradan kim olduğunu anlayınca baya bir sevindim.Jane Eyre uyarlaması dizide Mr Rochester’ı canlandıran Toby Stephens çıktı kendileri.Benim için güzel bir süpriz oldu.Bu yazıyı şu meşhur şiirle kapatmak istiyorum, şimdiden seyretmek isteyenlere iyi seyirler, seyredenler ise zaten benimle bir düşüncede olacaktır, harikaydı…

On küçük zenci yemeğe gitti,
Birisi kendisini boğdu ve kaldı dokuz.
Dokuz küçük zenci çok geç kalktı,
Biri uyuyakaldı, kaldı sekiz.
Sekiz küçük zenci Devon’da geziye çıktı,
Biri kayboldu, kaldı yedi.
Yedi küçük zenci odun kırdı,
Biri kendisini kesti, kaldı altı.
Altı küçük zenci kovanla oynadı,
Bir balarısı, içlerinden birini soktu, kaldı beş.
Beş küçük zenci mahkemeye gitti,
Biri idam cezası aldı, kaldı dört.
Dört küçük zenci denize gitti,
Birini balık yuttu, kaldı üç.
Üç küçük zenci hayvanat bahçesine gitti,
Birine ayı sarıldı, kaldı iki.
İki küçük zenci güneş altında oturdu,
Biri güneşte kızardı, kaldı bir.
Bir küçük Kızılderili tek başına kaldı.
Gidip kendisini astı ve hiçbiri kalmadı.

2 comments

  1. Merak ettim bak şimdi, ne zamandır duyduğum bir diziydi ama izlemek bir türlü nasip olmamıştı.Daha önce kitabını okumuştum çocukken tabi üstünden baya bir zaman geçti ama o dönemlerde nasıl heyecanla okuduğumu hala hatırlarım..

    Yazınla o havaya büründüm hemen, en kısa zamanda izleyeceğim😎

  2. Kitabı tesadüfen okumuş ve baya sevmiştim,hatta okuduğum tek Agatha Christie hikayesi diyebilirim.Ama uzun zaman geçti üstünden,sonunda ne olduğunu hatırlamıyorum,o yüzden sürprizi kaçmadan izleyebilirim bu diziyi sanırım 🙂 Öneri için teşekkürler…

Bir Cevap Yazın

