Geber Anne!..

130319122648

Sadece ismi ilgimi çektiği için sipariş verip aldığım, eve gelince yaklaşık 5 ay yüzüne dahi bakmadığım ama bir gece vakti öylesine başlayıp bütün gece okuyarak bitirdiğim bir kitaptır “Geber Anne”.Ne kadar enteresan bir isim seçimi değil mi, özellikle annelerin yanında kapağını gere gere açıp okunmaması gerekir, ama size söz veriyorum ismi kadar kızgınlık uyandıracak bir konusu yok aksine o kadar naif ki elinizden düşürmek istemeyeceksiniz.Sezgin Kaymaz ismi bu kitaptan sonra zihinlerinizden çıkmayacak.Valla bende öyle bir yazıyorum ki sanırsın yazar kankam, onu övüyorum prim yapsın diye.Bakın buraya yazıyorum yeminle bir tanışıklığımız yok, ama sadece bir kitabıyla dünyasını bize açıp,dünyamıza rahatlıkla girebildiği için, yıllardır tanıdığım insanlardan bile daha yakın oldu bize.Bir defa sadece yazdıklarına istinaden diyebilirim ki, çok enteresan bir adam bence çünkü bu hayal gücü başka türlü ifade edilemez.Örneklerini pek de sık görmediğimiz türk fantastik roman yazarlarından birisi, ve evet şu an kitaplarını deli gibi okuyorum.

Geber Anne, ilk 20 sayfasında ağır ağır giden ama geri kalan kısmında sizi alıp uçuracak bir kitap.Tayfun adlı bir gencin ve annesi Melek hanımın hikayesi ile başlayıp melek yüzlü diye tasvir edilen Kerem’i de içine alarak zaman ve mekanı,gerçek ve rüyaları birbirine hamur yapıp okuyanın beyninde kısa devre yaparak biten bir öyküyü anlatıyor bu kitap.Tayfun 17 yaşına gireceği gün, eve erken gelme gafletini gösterir ve şahit olmaktansa ölmeyi tercih edeceği bir görüntüyle karşılaşır.Annesinin üstü darma dağınık, yatağa bağlı ipler ve dolaba saklanmaya çalışan bir adamın eli.Ve o esnada annesine Geber” diye bağırarak evi terk eder, annesi ise onu dinleyerek akşamına intihar eder.Bundan sonrası hayata ve özellikle kadınlara nefretle bakan, herkesi yakıp yıkan bir Tayfun, yıkılmış bir aile hayatı, annesinin öldüğü gece doğmuş herkesin gördüğü anda ayaklarına kapanacak kadar güzel ve etkileyici bulduğu masum Kerem ve rüyalar, ve gerçekler…

Fantastik bir roman olduğunu söylemiştim, o yüzden okurken hazırlıklı olun.17 yıl geçer aradan ve Kerem ile Tayfun’un hikayesi başlar bundan sonra.Kerem karakterini sevmemek elde değil, çok masum ama bir o kadar da kendinden emin ve bilmiş bir çocuk.Düşünerek çözemeyeceği şey yok gibi, hayatta hazır bilgiyi kabul etmediği gibi insanların aklını karıştıracak kadar da meraklı ve ağır cümlelerin de sahibi.Ona göre zaman algısı veya gerçeklik tartışılabilir şeyler.Hele hele rüyaların ne olduğuna dair sunduğu bakış açısı benim zihnimi hala yakıyor.Kimdir bu Kerem, nerden çıkmıştır ve neden Melek Hanım’ın gömülceği mezarın içinde yeni doğmuş bir halde bulunmuştur.Neden onu bir gören bir daha ondan ayrılmamak için çevresinde gezinmektedir.Annesinin ihaneti ve intiharından sonra hayatta hiç kimseye güvenmeden yaşayan Tayfun neden onu görünce hemen sevmiş ve kabullenmiştir.

Bu öyle bir kitap ki, içinde ölüler ve yaşayanlar,varlık ve yokluk,zaman çizgisi birbirine girmiş olsun ve bunu da okuyanın heyecanını ayakta tutacak şekilde bir ihanet ve peşinden gelen intiharın içine yedirmiş olsun.Kimdir Melek Hanım’ın saklamaya çalıştığı o adam, neden öldürmüştür kendini, neden Kerem içinde yer yer yükselen o sesten bu kadar çok korkmaktadır.Valla ben bu arada nerdeyse kitabı anlatmış kadar oldum ama inanın bu yazdıklarım kitabın içeriği yanında cılız birer gölge gibi kalır.Kitapta iki tane adam var, Kerem’in büyüdüğü yetiştirme yurtlarında müdürlük yapmış ve onu sadece son bir defa daha görmek için peşine düşmüş iki fani.Kendimi bu kitapta sıkça onların yerine koydum, hatta çoğu yerde onlar gibi tövbe getirip “ben ne okuyorum ya” dedim.Beynimin Sezgin Kaymaz tarzına adapte olabilmesi için biraz itiş gücü lazımdı, aldım gazı uçuyorum şu an.Bundan sonrada Uzun Harmanlarda Davetsiz bir Misafir kitabını okudum, baktım ben olmuşum, tarz oturmuş kafamda, sırada Zindankale var, hadi hayırlısı..

Ne diyelim, şiddetle tavsiye edilir tabi ki…

Bir Cevap Yazın

