Fear The Walking Dead

I know if we asked them, they’d let us come with them. These are good people. Good people are the first ones to die.

tumblr_numyciBY7h1u8jps8o2_500

Benim gibi ciddi bir Walking Dead izleyicisi için dizinin yayınlanmadığı bu dönemde ilaç gibi ortaya çıkan Fear The Walking Dead hakkında konuşmanın zamanı geldi.Yaklaşık 3 hafta önce yayınlanmaya başlayan dizi ilk sezonunu 6 bölüm olarak duyurdu ama şimdiden ikinci sezon için onay verildiği ve 15 bölüm olacağı resmi olarak açıklanmış.Tabi bunda dizinin baya ilgi görmesi büyük etken ama bence en önemli faktör şimdilik zaman dilimi farkından dolayı bağlantıları bulunmasa da Walking Dead’in getirdiği başarı olduğunu düşünüyorum.Zira arkasında böylesi bir dizi olmadan yayınlanmaya başlasaydı bu kadar ilgi taoplayamazdı ilk etapta.Hepimiz için iyi bir referans noktasıyla ortaya çıktı, gözüm kapalı ilk bölümün üstüne atladım nerdeyse.

tumblr_numy92L15n1u8jps8o3_500

Walkin Dead’in yeni sezonuna çok az bir zaman kalmışken – bence hala uzun bir zaman- bu diziyle haftalık gerginlik kotamızı doldurur hale geldik.Dizi virüs yayılıp insanları etkilemeye başladığı ilk zamanları anlatıyor.İnsanların bunu nasıl öğrendiği, nasıl tepki verdikleri ve de ortaya çıkacak kaos ortamında bununla nasıl baş edecekleri anlatılıyor.Henüz daha 3 bölüm yayınlandı ama izleyen herkes ana fikri almış oldu.Şu an için havada bir tedirginlik var, acaba kafayı mı sıyırdım, halusülasyon mu görüyorum diyen karakterler, olayı kabullenemeyip hala iyimser düşünenlerle daha ilk bakışta bütün bu kıyamet havasını sezenler diziye insan psikolojisinden çeşitler sunuyor.

Tabi en favori karakterim havadaki bu kaosu koklayıp eline silahını alarak tehdit gördükleri bu “virüslü” insanları ortadan kaldırmaya başlayanlar.Daha bir elin parmağını geçmiş değiller, hatta sinirimi bozan oldukça fazla karakterde var -başrol oyuncuları dahil- ama iki dizi arasında ki bu keskin farkı kavrayıp öyle izlemem lazım bellki ki.Walking Dead tam bir aksiyon dizisiyken – öldürmezsen ölürsün mantığı her bir kareye ve karara sinmiş-, Fear the Walking Dead daha olayı kavrama ve harekete geçme arasında kalan bir dizi.Daha pasif, daha ortamı koklayan kareler var.Ancak yine de tipik bir Türk insanından daha soğuk kanlı tepkiler verdikleri de ortada.Yahu adam senin evine dalmış, köpeği çiğneyip yiyor, sonra kalkmış sana dişlerini geçirmeye çalışıyor sen bir çığlık bile atmıyorsun.Herkeste sanki senaryo ellerine verilmiş gibi bir kabulleniş havası var.Ne ara bu kadar öngörülü oldunuz.

tumblr_numylkK2Xc1u8jps8o1_500

Ben kocaman bir çığlık sonrası birde sinir krizi geçirirdim o arada, tabi bütün sülalemle birlikte.Anlıyorum bu adı üstünde soğuk kanlı olunacak bir dizi ama ilk tepkiler diyoruz lütfen.Yine de birni çok seviyorum diye öbür diziyi gömüyormuş gibi olmayayım, kim biir gün gelir burada en sevdiğim dizi budur gibi kelimelerle karşınıza da çıkabilirim, sonuçta yaşanmamış bir şey değil bu.Konuşmak için erken, bakalım geri kalan üç bölümde neler göreceğiz, bu arada birileri ölse fena olmaz.Komşunun ölmesini izlemek ayrı bir olay, yakınının ölmesi daha ayrı.Ben çoktan birini seçtim bile, pek ihtimal vermesem de başrol kadının sevgilisi adamı gözden çıkardım şimdiden.

3 thoughts on “Fear The Walking Dead

  1. The Walking Dead izlemesem de Fear The Walking Dead’in ilk bölümünü izledim.Biraz durgun geldi ama devam etmeyi düşünüyorum.Gerçekten başarılı bir yazı olmuş 🙂

  2. Bende çok durgun buldum ilk bölümleri, umarım ilerleyen bölümlerde biraz daha aksiyon işin içine girer.Veya ne bileyim daha karakterleri yeni tanıdığımız için olsa gerek, bir bağ oluşturmadık daha onlarla, onun için hala uzaktan izliyor gibiyim daha işin içine giremedim..

  3. Umarım çünkü heyecan veya diğer bir deyişle “ekşın” olmalı ki dizi kendini izlettirebilsin.Karakterler , içime sinmese de izledikçe alışacağım sanırım…

Bir Yanıt Bırakın

