Stolen: A Letter to My Captor

1336887828

“And it’s hard to hate someone once you understand them.”

Kitap bloglarında görüp, eleştirilerin olumlu olmasına aldanıp satın aldığım bir başka kitap da orjinal adıyla Stolen, bizimkilerin çevirdiği haliyle “Keşke Senden Nefret Edebilseydim”.Buna sakin bir nöbet gecesinde başlayıp ertesi gün uyumadan önce bitirebilmiştim; okunması çok kolay, akıp gidiyor sayfalar.Ancak beğeni açısından beni tam olarak mutlu eden bir kitap olmadı; belki de hikayenin anlık değişimidir bende bu etkiyi yaratan.Yoksa anlatım sürükleyici ve kitabın içine girebilmek çok kolay, ama gidişat biraz çalkanıyor işte.Lucy Christopher tarafından yazılan kitap, orjinal kapağında kitabın ne anlattığını açıklıyor zaten; “A Letter to My Captor”.Gemma isimli ergen kızımızın kendisini kaçıran adama yazdığı mektuplardan oluşuyor.

Aslında mektup değilde, daha çok geriye dönük anı satırları diyebiliriz; yazar böyle yaparak tek bir kişinin ağzından başına gelenleri anlatıyor bize.Hem hikayeyi öğrenmiş oluyoruz hem de Gemma’nın o esnada yaşadığı duyguları an çarpıcı ve yalın haliyle hissetmiş oluyoruz.Bu şekilde yazılan kitapları seviyorum, tek bir hikaye anlatanla hiçbir kafa karışıklığı olmadan anlatılana daha çabuk adapte oluyor ve bir bakıyoruz bizler de kitabın içinde görünmeyen gölgeler, olan biteni okumuyor, aslında “görüyor” ve şahit oluyoruz.Bu kitabın da başarısı burada saklı bence; yazarın kalemi bizleri seyre ve hissetmeye davet ediyor.Gemma, 16 yaşlarında genç bir kız ve ailesiyle birlikte çıktığı yolculukta kendisine bir şekilde tanıdık gelen bir adam tarafından kaçırılarak esir tutuluyor.

bd62aa3b-c61a-42d5-87d2-b083102ea39c

Kitapta ise daha ilk paragraftan itibaren bu hikayenin içinde buluyoruz kendimizi; Gemma’nın Ty ile tanışması, ondan etkilenmesi, bir anlık bir göz kapama ve kendini Avustralya’nın uçsuz bucaksız çöllerine buluşu.Uyandığı anda içinde hissettiği o çığlık çığlığa korku, çok başarılı bir şekilde tasvir edilmiş.Bundan sonrası ise Gemma’nın kaçmaya çalışması, bir şekilde mücadele ruhunu hep ayakta tutması üzerine.Ve bizler de onun gözünden Ty’ı tanımaya başlıyoruz.Kimdir bu adam, neden onu kaçırmıştır ve en önemlisi ondan ne istiyordur.Ty öyle korkutucu bir adam değildir, ancak ondan bir şeylerin yanlış olduğu da ortadadır, Gemma’nın keşfi hem içinde bulunduğu ortamdan nasıl kaçacağı hem de Ty’ın kişiliği ve zayıflıklarını keşfetme şeklindedir.

Açıkcası Gemma’nın asla vazgeçmeyen ve içinde bulunduğu şartlara yenik düşüp adapte olma yoluna sapmayan iradesine hayran kaldım, ben olsam herhalde çoktan vazgeçmiştim.Ama bir taraftan da Ty’ın çarpık da olsa inandığı değerlere ve bu uğura başardıklarına da saygı duymadan edemedim.Hani Stockholm sendromu dedikleri olayda, kaçırılan kişi kendisini kaçırana karşı pozitif duygular beslemeye başlar, hatta bir süre sonra kaçırana karşı bağımlı olur ya, bu kitapta bunun izlerini görmek mümkün tabi, ama daha çok okuyucu tarafından.Ty’ın yaptığı eylem yanlış olabilir, hatta Gemma bunun altını inatla çizebilir ama okuyan herkesin Ty için ister istemez bir sempati içine gireceğini düşünüyorum.Aksi takdirde bu roman insan için okunması zor olan bir dram öyküsü olurdu o kadar.

Bu kadar güzel sözü hak ediyor ama benim şikayet ettiğim tek nokta bitişin çok hızlı gerçekleşmiş olmasıdır; sanki roller coaster en tepeden hızlı bir bitişe geçmiş gibi çarptı beni.Hani artık sonuna geldik kitabın bitirelim der gibiydi, bilmem belki bunun bir devam kitabı olsa bu laflarımı geri alabilir hatta o kitabı da büyük bir zevkle okuyabilirim gibi.Yine de beğeneni çok ve bir artısı da o göz dolduran dış kapağı bence.Hani konusunu bilmesem bile yine de satın alırdım herhalde, netice de materyal bir insanım ben.Tavsiye edilir, aklınızın bir köşesinde olsun.

“Lets face it, you did steal me. But you saved my life too. And somewhere in the middle, you showed me a place so different and beautiful, I can never get it out of my mind. And I can’t get you out of there either. You’re stuck in my brain like my own blood vessels.” 

Bir Cevap Yazın

