Space Station 76

tumblr_nc5ese4oI61spqn30o3_500

Matt Bomer yakışıklılığı diye bir şey var, bu inkar edilemez.Kendisinin White Collar diye bir dizisi var, izleyeni seveni çok ama ben daha izlemedim.Aslında ilk tanışmamız Normal Heart ile oldu, sonra da bu film çıktı karşıma birden bire.Ne daha önce başka bir yerde ne görüm, ne okudum; hiç bir bilgim olmadan seyretmeye başladım.Hatta bu yazıyı yazmaya başlamadan önce nette yorumlarını okuyayım dedim ama nafile,nerdeyse hiç kimse konuşmamış bu film için; demek ki daha uyulmadı ya da hiç kimse beğenmedi.Zaten film öyle muhteşem bir konu, aksiyon, heyecan veya görsellik vaad etmiyor.Sadece izlerken eğlendiriyor o kadar; hatta bu film için çok fazla miktara para harcamadıklarını dahi düşünüyorum; bir kaç aynı mekan, kısıtlı oyuncular ve dialoglar hepsi bu kadar.

Ben de filmi güzel sunmaya bakarken hepten batırdım daha başında; yine de önden söylemekte yarar var.Bilim kurguyla kafa bulan bir yapısı var; hatta film posterinde bile deniyor; “Geçmişin geleceğine hazır olun” diye. 70’li yılların uzay yolu versiyonu gibi bir şey; mekanın dekorasyonu, insanları giydikleri, özgür sigara ve alkol politikası derken uzay gemisinin içinde 70 rüzgarları esiyor.

tumblr_nc5ese4oI61spqn30o5_500

Geminin kaptanı çok enteresan bir karakter; bu kadar depresif ve intihara meyilli bir adam daha göremezsiniz.Eski kaptan asistanının gemiden aniden ve şüphe uyandıracak bir şekilde gitmesiyle birlikte yeni bir asistan gelir gemiye.Gemi ahalisi için oldukça konuşulacak ve kadınlar arasına kıskançlığa sebep olacak kadar kendine öz güveni  yerinde, rütbesi yüksek bir kadındır bu yeni asistan.

Kaptan zaten depresif havada, bu yeni asistan onun içn fazla konuşup ses çıkarmadığı sürece görmezden gelinebilir.Geminin mekanik işleriyle ilgilenen Ted ve eşi Misty ise filmin iki önemli karakteri.Misty kadar gıcık bir kadın olamaz, filmin en sinir olunası karakteridir kendileri.Depresyona girmiş, Valium bağımlısı olmuş, kocasına karşı sevgi hissetmek bir yana, gram saygısı da yok; çocuğunun mutluluğu yerine kendi mutluluğunu tercih eden bir kadın.

tumblr_ncc7c1zfwo1rqmy9yo4_500

Böyle yazınca valla haksızlık yapmışım gibi hissettim, zira filmde Misty ne kadar kötü tasvir edilmişse, yeni kaptan asistanı Jessica a o kadar iyi yansıtılmış bizlere.Burada kandırıldığımıza dair bir ışık beliriyor zihnimde; vay terbiyesizler demek her şey biz Jessica’yı sevelim diye planlanmış.Evet izlerken seviyoruz da; zaten nasıl sevilmesin, yürüyen iyilik emsali kendisi.

Ama yine de bu kadını Liv Tyler canlandırmasayı daha çok da sevebilirdim Jessica’yı.Neden bilmiyorum ama Liv Tyler bana itici geliyor, sadece güzel bir yüzen ibaret olduğu için olabilir,oyunculuk adına en azından bu filme pek de bir şey göstermedi bizlere.Misty’nin soğukluğuna sebep, Ted hayattan bıkmış gibi dolanıyor ortada ve bir anda karşısına Jessica çıkıyor işte.70’lerde tipik bir banliyöde geçebilecek kadar sıradan bir konusu var, ama bu banliyöyü alın, bir uzay gemisinin içine yerleştirin ve işte karşınızda Space Station 76.En başından bu kısa özetle filmi anlatabilirdim ama esasına şimdi yazdıkça gözüm açılmış gibi hissediyorum.

tumblr_nc11tjKxe91qga7lvo1_500

Bir de her filmi sevmek için harika efektler, izleyeni ters köşeye yatıran mükemmel senaryolar veya duygusal sahneler görmemize gerek yok.Bazı filmler neden sevildiği açıklanamadan sevilir işte, bu filmde benim için böyle bir örnek.Ben beğendim, hatta baya keyifle de izledim; birçokları bu neyi şimdi diyecek ama aranızda sevip beğenenlerde çıkacaktır, inanın bana.

The more you try to create a paradise, the more you will resent the prison. And all you’re left with is dreams of a future that never happened.

Bir Cevap Yazın

