Hıçkıdık ve Dişsiz için alkışlar havaya

tumblr_n3yb8vG7FP1rugeh3o1_500

İlk filmini 2010 yılında seyrettiğimiz bu animasyon serisin 2. filmi çoktan sinemalarda gösterildi de ben ancak yazmaya başladım.İlk filmini seyrettiğimde bu kadar güzel ve eğlenceli bir şeyle karşılaşacağımı düşünmemiştim, bittiğinde ise tam anlamıyla aşık oldum.Animasyon izlemek insanı yeniliyor sanki, çocuklar ön planda tutulduğundan her duyguyu o kadar masum yansıtıyorlar ki bizim gibi yetişkinler için ferahlatıcı bir duygu sağlıyor bu durum.

Ejderhanı Nasıl Eğitirsin gibi uzun isimli bir animasyon, aslında ismin de bütün filmin özetini veriyor.İlk filmde baş kahramanımız Hıçkıdık adlı çocuğun bir viking yuvası olan köylerine ejderhaların nasıl baskınlar düzenlediği ve onlarla nasıl mücadele ettikleri anlatılıyordu.En azından bu şekilde başlamıştı film.Devamında ise Hıçkıdık’ın ejderhalar arasında artık çok nadir görülen ve bir o kadar da tehlikeli olan Dişsiz’le yollarının kesişmesi ve bütün kavgalarına rağmen bu ikilinin bir araya gelmesi anlatılıyordu.

tumblr_nc54nqOg3G1qmlorjo1_500

İlk filmin özetini kısacık kestikten sonra gelelim heyecanla beklediğimiz 2. filme.Arkasına ilk filmin başarısını almış, artık kim tutar onu.İlk filmde çocuk olan Hıçkıdık ve arkadaşları büyümüş, köy artık ejderhalarla savaşan bir köy değil, aksine büyüğünden küçüğüne kadar herkesin bir tane ejderhasının olduğu, hatta ejderha yarışmaları yapacak kadar birlikte uyum içinde yaşadıkları bir durum söz konusu.Kısaca Hıçkıdık’ın hayalini kurduğu her şey hemen hemen gerçekleşmiş vaziyette.

O ve Dişsiz kimsenin keşfetmediği küçük adalar, yeni toprakların peşinde kendilerini başka maceralara atıyorlar o sırada.Babasının ise Hıçkıdık için daha başka planları var; köyün yeni şefi olması gibi.İlk filmin anlatmak istediği mesaj; ailelerin çocuklarını dinlemeleri gerektiği ve ön yargı ile bilinmeyenden korkmak yerine tanımak gerektiği.İkinci film ise artık büyümek ve sorumluluk almak gerektiği üzerine bence.

tumblr_nal5vdAry61s0rxzvo1_500

Hıçkıdık şef olma düşüncesiyle evden kaçarken, evine daha acı duygular içinde dönüyor.Bu filmde yine ejderhaların köye saldırısı var ama yanlış anlaşılmasın bunlar tamamen hipnotize olmuş ejderhalar; hem de başka bir insan tarafından.Hıçkıdık ve Dişsiz’i ise ilk filmden daha heyecanlı ve korku dolu bir macera bekliyor böylece.

Ben zaten spoiler olayını saldım gitti çoktan, onun için söylüyorum artık, ona göre okumaya devam edin.Hıçkıdık’ın babası Kayıtsız Zebella’nın öldüğü sahne çok acıklıydı, bir iki damla istemsiz bir şekilde yanaklarımdan akmış olabilir.Ve tabi onu uğurladıkları o sahneler -saolsun Viking bilgimle-benim için az da olsa huzur vericiydi.Bir de yıllardır öldü bildiği annesinin pat diye ortaya çıkışı da en azından 3. filmde gözlerimizin arayacağı Zebella’nın yerini dolduracak gibi görünüyor.

tumblr_nc4d74xz621qzmmzso1_500

Bu arada 3. filmde Hıçkıdık’ın köyün şefi olduğunu ve aldığı kararları görecekmişiz.Harry Potter gibi yemin ederim, animasyon deyip geçmeyeceksiniz burada da Hıçkıdık’ın yıllar içinde nasıl büyüyüp yetişkin bir adam olduğunu seyrediyoruz.Belli olmaz filmler böyle sevilip tutulmaya devam ederse Hıçkıdık’ın yaşlılığını bile görebiliriz gibi geliyor.Bir de karakter isimleri çok ya; Südüklü nedir kardeşim, gülmekten yerlere yattım.Ejderhalar da çok havalı, öyke tek tip değiller; binbir çeşit şeker yığını gibi.Tabi içlerinde yine de en havalısı Dişsiz; böyle sempatik bir şey olamaz.Animasyon açlığı çekenler ve daha bu seriyi izlememiş olanlar için mutlak surette önerilir, kaçırmayın.

2 thoughts on “Hıçkıdık ve Dişsiz için alkışlar havaya

  1. DİŞSİZ 🙂 Bayılıyorum ben o ejderhaya, acayip tatlı ya, o kadar şeker ki … Ne zaman Dişsiz’i görsem istemsiz bir biçimde gülümsüyorum.Bu serinin 3 de olsun 4 de 5 de… 2. filmi izlemeye kalkıştığımda acaba ilki kadar etkili olur mu diye endişe etmiştim. Ancak bütün endişelerimi kırdı geçirdi. En az ilki kadar güzeldi. izlemeyen kalmasın 🙂

  2. @külkedisi

    Bende ikinci filme başlamadan önce bir tereddüt ettim ama yersizmiş endişeler; çook güzel çıktı gerçekten.Ben en çok da ejderhalara bayıldım, rengarenk hepsi, ve bir unutmadan zavallı koyunlara:D

Bir Cevap Yazın

