Vikings selam eder

tumblr_n5h9kg4w8Q1spjyono1_500

Bazen bu bloga neleri yazıp yazmadığımı hatırlamıyorum; yazmaya başlamışım mesela bir filmi, aklıma geliyor bir bakayım diyorum çoktan yazmış oluyorum.Vikings ise yazdığımı sandığım ama şimdiye kadar hakkında tek bir kelime etmediğim bir dizi olmuş blogta.Bu elzem hatayı hemen telafi etmem gerek, zira hiç haz etmeyip “izlemeyin” diyerek bangır bangır yazdığım o kadar dizi varken “izleyin” diyerek sesleneceğim Vikings’in olmayışı affedilemez bir ayıp.Şimdiye kadar sadece 2 sezonu yayınlandı ve Mart 2015’te 3. sezonunu izlemeye başlıyor olacağız.

Bu tam dizi Spartacus bittikten sonra veya tam olarak hatırlamıyorum, son demlerinde de olabilir, yayınlanmaya başlamıştı.Ve bende bir heyecan en azından Spartacus’ün arkasından ağlanırken onun bıraktığı boşluğu az da olsa dolduracak bir dizi bulduk diye sevinmiştim.Tabi tam olarak aynı kulvarda ilerliyorlar diyemem, ama tarihi-kurgu aksiyon var mı; var.

tumblr_n5ir90v5NE1qlqs61o1_500

Yalnız Vikings, Spartacus kadar şaşalı, entikalı ve kanlı değil.Yayınlandığı kanal History Channel olunca, daha çok Vikinglerle alakalı tarihi gerçekleri dizi kıvamında seyrediyoruz diyebilirim.Tabi hepten monoton bir şey demek değil bu, aksine diziyi seyretmeye başladığınızda onun kendi heyecanı ve ilerleyişi içinde kaybediyorsunuz kendinizi.İlk sezon aktif olarak fazla izleyeni yoktu, ama ikinci sezonla birlikte bu diziden bahsetmeyen de kalmadı; ben özellikle erkek kardeşimle yarışarak seyrediyorum; ben işteysem o, o işteyse ben önden seyredip diğerini sinir etme yarışına giriyoruz bir anda.

Vikinglerle alakalı yarı kurgu-yarı gerçek bir dizi yapacak olsanız, onların içinden en meşhur olanları seçip anlatmak en mantıklı olacağından dizinin ana karakteri bir dönem deniz aşırı seferleri ve beraberinde getirdiği korkutucu yağmalarıyla ün salan Ragnar Lodbrok’un hayatı olurdu.Hani küçükken seyrettiğimiz Vikingler çizgi filminde küçük vikingin babası oluyor kendileri- en kısa yoldan hatırlatma da böyle olur, tabi benim neslimden gelen insanlar için*-

tumblr_n5flm2Iasb1sl760no1_500

Ragnar’ın basit bir çiftçiyken nasıl Earl’ine -şefine diyelim- karşı gelip arkadaşıyla kendi gemilerini yapıp bilinmeyen diyarlara seferler düzenlediği ve bu uğurda başına gelen trajediler, başarılar ve savaşlar anlatılıyor dizide; en kısa şekilde ancak böyle anlatılabilirdi.Bu arada dizi tabi tek bir karakter üzerinden ilerlemiyor; Ragnar’ın izleyen herkesi kendine hayran bıraktıran güçlü ve sağlam kişilikli eşi Lagertha özellikle ikinci sezonda öyle bir şaha kalkıyor ki, onun adına hepimiz gurur içinde buluyoruz kendimizi.

Ragnar’ın çıktığı bu yol basit bir yol değil; adamın seferlerde yaptığı yağmalar ana vatanında uğraştığı sıkıntıların yanında çerezlik gibi kalıyor, ya da en azından izlerken ben öyle hissettim.Hani ana karakterin ve diğer sevdiklerimizin başına bir şey gelmesini istemeyiz ya; işte ben o duyguyu Ragnar elinde kılıçla değilken daha fazla hissediyorum.Gücün getirdiği her türlü olumsuzlukla uğraşıyor adam; diğerlerinin isyanı, abisinin yarım yamalak yanında oluşu ve izleyen herkese yaydığı o güvenilmez titreşimler,devamlı kendini ispatlama durumu.

tumblr_n5g00uQroY1qaov4fo1_500

Bu tarihi bir dizi olduğu için karekterleri öyle sempatik şekillere sokma gereği hissetmemişler; yani Ragnar bir Viking olarak neyse odur.Bir de canlandıran aktörün ellerine sağlık, öyle tekinsiz bakıyor ki bazen, adamın ne düşündüğünü, hatta bırakın düşünceyi bazen ne hissettiğini bile anlayamıyoruz.Yüzünde o sinsi gülüş, dünyayla dalga geçen bakış hiç eksik olmuyor.Ben şimdiye kadar hiçbir karakterin böylesine beni sinir ettiğini hatırlamam; zira “anlayamıyorum” ben bu adamı.

Tabi şanslı olduğu konular da var; mesela her şartta yanında olan karısı, ona büyük bir sevgiyle bakan oğlu ve kızı gibi.Bir de bahsetmeden geçmeyeyim, bu dizinin olmazsa olmaz yegane karakteri; Athelstan.Kendisi Ragnar’ın ilk seferinde yağmaladıkları bir kiliseden köle ederek ele geçirdiği – bir çok rahibi gözlerini kırpmadan öldürmüşlerdir- bir rahip.Hayatta kaldığına sevinsin mi yoksa inançlarını bir kenara bırakıp canına mı kıysın bilemedi başlarda, ancak daha sonra bir şekilde adapte oldu bu aileye, daha sonra da bu kültüre.

tumblr_n5ir8oau9n1qlqs61o2_500

Ben diziyi izlerken Athelstan’ı Lodbrok ailesinin bir üyesi olarak görüyorüm; aile yıllar içinde şekil değiştirse de değişmeyen tek eleman Athelstan oldu.Kendi içinde çok çelişkiler yaşadı, hala da yaşıyor ama Ragnar tarafından esir edildi dediğimde bunu ciddi olarak söylüyorum; adamın ruhunu bile esir etmiş vaziyette.Şu dizide çözemediğim çok şey var ama özellikle Ragnar-Athelstan ikilisine çok şüpheyle yaklaşıyor; öyle bir bakışıyorlar ki bazen aklıma farklı farklı şeyler geliyor.Hadi bu benim kötü niyetimden kaynaklansın diyelim şimdilik.

Başka bir konuysa din mevzusu; Vikinglerin İskandinav tanrılarına inandıkları bilinen bir gerçektir.Ancak bütün hayatlarını bu tanrılara göre şekillendiriyorlar; başta Odin olmak üzere.Ölünce Valhalla dedikleri bir yere gidip tanrılarla içki içeceklerine falan inanıyorlar- hala öğreniyorum, bazen kafamı çok karıştırıyorlar-Özellikle Ragnar bütün hareketlerinde tanrıların onayını almaktan yana, zavallı Athelstan’da ister istemez din değişikliği içinde buluyor kendini.

tumblr_n502zxnT901r5c64eo1_500

Yarı belgesel kıvamıda bakarsanız diziye, Vikinglerle alakalı çok güzel bilgiler öğrenirsiniz; hatta bazı ritüellerini öğrenmesem de olurdu bile diyebilirsiniz.Özellikle ikinci sezonda öyle sahneler var ki, bunu sıkça söylemişimdir.Nitekim vakti zamanında bir çokları tarafından “barbar” olarak adlandırılan; savaşmanın ve öldürmenin bir yaşam şekli olduğu bir topluluktan sevimli görüntüler beklemek de yersiz oluyor.Öldürmeyle alakalı tek bir negatif düşünceleri yok adamların, hatta yeri geliyor bunu büyük bir keyifle de yapabiliyor, yapamayanı ise oldukça küçümsüyorlar.Velhasıl böyle bir dizi işte bahsettiğim; az buçuk meraklandırabildiysem eğer mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.

Bir Cevap Yazın

