Honggane

Honggane-8

Uzun zamandır bu mangakanın bir mangasını okumamıştım, bundan yıllar önce gözlerim aka aka bir kaç tane mangasını okumuşluğum var ki, gerçekten çabalayıp bitirmesi çok güç mangalar çiziyor saolsun.Hani okurken kendimi sıklıkla Kore dizisi izler gibi hissediyorum, sadece daha renksiz ve müziksiz halleri gibi.Zaten çizen de Koreli, ve bunlara artık manga değil de manghwa demek daha doğru olur.Uzun zamandır Kore dizisi izleyen biriyseniz eğer ne demek istediğimi rahatlıkla anlayabilirsiniz, hani bazen o kadar arabeske kaçıyorlar ki aşk konusunda elimle tutup iki karakterin kafasını birbirlerine tokuşturmak istiyorum, hatta bazen bu duygu o kadar yoğun oluyor ki kafalarına vura vura kan kusturmak istiyorum.Ve bu mangada ki çiftimiz de saolsun böyle karakterler, yeminle elimde sopa olsa ikisini bir güzel döverdim.

Şimdi esas kız bir ailenin ortanca çocuğu; kendisinden büyük bir abisi ve bir de erkek kardeşi var.Babası dehşet bir şey, çocuklarını elinde sopayla terbiye etmeye bayılıyor; nene ise tam evlere şenlik.Gerçi onu ilk bölümler haricinde fazla da göremedik ya olsun.Kızın abisi teknik lisede okuyor ve o lisenin bildiğin kabadayı kralı, kendi okulu dahil çevre okullar bile onun namını duydukları gibi irkilmeden edemiyorlar.Küçük erkek kardeşi ise başka bir lisede, o lisenin çetesine mensup bir üye.Kızımız ise tamamı bayanlardan oluşan bir liseye gidiyor.Bir gün erkek kardeşi okula gitmediği için onun peş,ne takılıyor ve kendini fark etmeden çetenin buluşma noktasında buluyor.Herkesin ortasında okula gitmediği için kardeşini döverken o çetenin karizmatik lideri bunu görüyor ve “BAM” esas kız-oğlan buluşması cereyan ediyor.

Honggane-10

Bundan sonrası ilk önce kızın bunun peşinde dolanması, sonra çocuğun dolanması; araya giren arkadaşların müdahaleleri,çete savaşları, dedikodular, kavgalar derken manga tam 11 cilt ve 56 bölümden oluşarak daha önden bunun uzun bir okuma macerası yaşatacağını garanti ediyor.Ben yine şanslıyım; tamamlanmış ve çevirisi çoktan yapılmış bir mangayı okudum.Yorumlarını okuduğumda bu mangayı 5 senedir takip edenleri bile okudum; açıkcası bende ne o kadar sabır var ne de unutmadan peşine düşecek kabiliyet.

Bunu şimdiye kadar tek bir manga için yapıyorum, o da güzel bir şey ne yapayım – Finder Series-Kafaya koyarsanız bir günde bile bitebiliyor, en azından ben gözlerim acıyarak bitirmiş bulundum.Devam eden bir si olsaydı, bir yerde bırakır sonra peşine düşmezdim herhalde, ancak bu kadar okumuşken sonunun görmeden bırakmak gözlerime ayıp olur dedim ve inatla okudum.

img000024

Bu mangakanın huyu suyu böyle, en baştan bazı şeyleri kabul ederek okumak lazım onun mangalarını.Mesela, mangalarında her daim güçlü bir kadın karakter vardır, yeri gelir canını sıkan herkesi ya diliyle ya da tekmeleriyle bir güzel dövebilir.Sonra buna aşık olan sadece bir kişi değildir, aksine imkan verilse bütük erkek karakterler bizimkine aşık olma potansiyeline sahiptir.Kore yapımı olduğu için aşk üçgenleri, dörtgenleri görmek yüksek ihtimaldir.

Esas erkek karakterde duygusal olarak konstipedir; duygularını öyle hemencecik dışa vuramaz.Ama var ya sevdi mi tam sever; suyunu çıkaracak kadar hemde.Ve bir de en önemlisi bu mangalarda milyon tane drama yaşanır; yok öyle hemencecik kavuşup mutlu sona erişmek.Ancak tabi ki son beklemeye değecek kadar “mutlu” yazılır; artık o kadar okumadan sonra bence bu kadarını hak ediyoruz zaten.Bu mangada ise şu yukarıda saydım bütün maddeler geçerlidir, artık başka söz söylemeye de gerek yok bence.

8

Öyle aman aman muhteşem bir manga demiyorum ama boş vakitte “vakit” doldurmak için okunabilirler listesine eklenebilir.Yine de bu mangakanın daha kaliteli işleri var, hatta geçenlerde Türkçe’ye çevrilmiş bir tanesini buldum, o kadar uzundu ki okumaya başladım başlamasına ama arada sırada ağlama krizlerine tutulduğum için “yeter bee” diyerek isyan edip kapattım sonunda.Uzun bir şey okuyorsanız en azından içinde azcık eğlence payı olmalı, yoksa çekilmiyor gerçekten.Neyse işte, bu manga romantik-dram kıvamında bir şey, aklınızda olsun derim.

Bir Yanıt Bırakın

