The Grand Budapest Hotel

tumblr_nb61zfsgCF1r4grm0o1_500

Benim gibi yönetmen adı bilmeden -veya bilme gereği hissetmeden- film seyreden bir insanı bile kendi adını ezbere söyletecek kıvama getirmiştir bu adam, Wes Anderson.Bugüne kadar ne kadar filmini seyrettiysem hepsinde ağzım açık kalacak şekilde hayranlık duydum kendisine ve bu gidişle eğer bu çıtayı bozmazsa gelecekteki yapımları için ile şimdiden aynı düşünceye sahibim.Büyük Budapeşte Otelini izlemek için o insanı baştan çıkartan posterlerini görmek dahi yeterli olabiliyor, zira posterdeki renkler bile bizlere nasıl bir naif masalın içine çekileceğimizin garantisini veriyor.Bu adamın kamerasını seviyorum, hep bir masal anlatır gibi yumuşak renkler ve sanki gerçeklikten uzak başka diyarların görüntüsünü sunuyor bize.

Bunu yaparken bütün filmi bu görsellik ve sunumun üzerine inşa etmiyor tabiki, bunun yanında bir de o göz dolduran oyuncu listesi ve filmin peşinden koşturan heyecan içinde ki hikayesi de filmi dört bir taraftan sarıp destekliyor.Ortaya çıkan manzara ise her ortamda, her yılda ve herkesle seyredilecek masal kıvamı filmler şeklinde kendini gösteriyor.

tumblr_n8iij0meQX1rp4397o1_500

Bu film 1930 yıllarında 2. dünya savaşının patlak verdiği o can alıcı zamanlarda Polonyo da o dönem oldukça ünlü olan Büyük Budapeşte Otelinde geçiyor.Aslında film günümüzde bu otele sahip olan Sıfırın bir roman yazarına bu otele nasıl gelidiği ve bir gün nasıl bu otelin sahibi haline geldiğini anlatmasıyla başlıyor ve bizlerde kendimizi geçmişte sıfırın göçmen olarak girdiği bu ülkede o dönem M. Gustavenın yönetimineki otelde çalışmaya başlamasıyla buluyoruz.Asıl hikaye M. Gustave üzerinden ilerliyor zaten, ilk önce onu bir tanıyoruz.Kenisi otele önen bütün işlerden sorumlu, bu oteli hayatı olarak gören bir adam.Kurnaz, yeri geliğinde çok sinsi ama bir o kadar da iyi niyetli ve naif bir adam.

Yalnız bu iyi özelliklerinin yanında bir de iyiliği göreceli olarak değişen bir özelliği daha var ki, o da otele gelen zengin sarı saçlı yaşlı bayanların “her” ihtiyacını karşılıyor olması.Bu işi o kadar iyi yapıyor olmalı ki, otelden güç bela ayrılan Madame D. ölmeden önce vasiyetini değiştirip bizim Gustaveye çok önemli bir sanat eserini bırakıyor.Bu sanat eseri o kadar önemli ki, tabi aile üyeleri -başta belalı oğul olmak üzere- M. Gustaveın peşine üşerek onu ve Sıfırı ur durak bilmeyen bir kovalamacanın içine çekmiş oluyorlar.

tumblr_nc0o5kY9eC1qmcif3o1_500

Böylece film ivmesini kazanarak bizleri de ekrana kilitlemiş oluyor.Bu arada oyunculardan bahsetmeden geçmek olmaz, zira yönetmen ne kadar güzel bir iş çıkarıyor olsa da oyuncunun etkisi de yadırganamaz.M Gustave rolünde Ralph Fiennes var, adam artık öyle yada böyle bir şekilde hayatımızda yer edinmiş vaziyette.Yıllarca Voldemort dedik, şimdi ise M. Gustave demeye başlayacağız gibi görünüyor.Bir de benim açımdan bu adam bu şekilde hafif çatlak karakterleri ne güzel oynuyor ya, In Bruges da dahi kendini hayran bıraktırmıştı bana.Bunun yanında kötü adam rolünde Wes Anderson filmlerinin artık vazgeçilmezi diyebileceğimiz Edward Norton var.Bir tek bu adamın filmlerinde itici gelmiyor bana nedense.Film hakkında biraz bakındım sağa sola, Berlin Film Festivalinde Jüri Özel Ödülü Gümüş Ayı ödülünü kazanmış, az bile diyebilirim, daha nicelerini hak ediyor.

Şimdiye kadar seyretmediyseniz hemen koşun seyredin derim, filmin sonunda en azından yüzünüzde kocaman bir gülümseme olacaktır.

2 comments

  1. Bu filmi izlemek bir türlü nasip olmadı bana ya 😦 Netten açıyorum iki dakika sonra işim çıkıyor yine başka zamana diyorum kendi kendime . Filmi nerde görsem peşinde gözüme hemen o övgüler takıldı. Herkes izliyor herkes beğeniyor iyi mi? Yarından tezi yok ben de izliyorum bu filmi. Yeter artık bu kadar 🙂

  2. @külkedisi

    Bana da böyle olmuştu ilk zamanlar, bende indirdim ama baya bir bekledi bilgisayarda sonra.İnsanın basireti bağlanıyor herhalde, sonra bir anda pat diye oturdum seyrettim.Seninki de öyle olacaktır eminim..

Bir Cevap Yazın

