Hoje Eu Quero Voltar Sozinho

d64ee355f7980e755503c43e2d5107fb

“Bugün Eve Yalnız Dönmek İstiyorum” diyerek Türkçeye çevrilen çok sevilesi bir Brezilya filmi.Aslında bunun 2010 yılında bir kısa filmi vardı, o zamanda çok severek, beğenerek seyretmiştim, ve hatta her beğenen gibi keşke kısa film değil de filmi olsaydı demekten kendimi alamamıştım.Demek benim gibi düşünenler çok olmuş ki, bize bu güzel hediyeyi verdiler.Filminin yapılacağını ilk duyduğumda yalan haberdir dedim, pek ihtimal vermedim.Zira her beğendiğimiz kısa filmin uzun metrajlısı yapılmıyor, ve hele ki benim beğendiğim bir kısa film için imkansız gibi bir şeydi.Ancak o dönem nette giriştiğim araştırmalar bana bu söylentinin gerçek olduğunu gösterdi, nasıl sevindim anlatamam.Ve nihayet nete düşüp izleyeceğim gün geldi çattı, hem de unutup hiç beklemediğim bir anda.

Konusundan kısaca bahsedersek; Leo doğuştan kör bir çocuktur, bütün hayatını da buna uyum sağlayarak geçirmiştir.En yakın arkadaşı Giovana ile günleri aynı sıradanlıkta geçmektedir.Giovana, Leo’yu her koşulda koruyup yanında olan biridir, her gün onu evine kadar götürüp daha sonra tam ters istikametteki evine geri dönmektedir.Derken bir gün sınıflarına yeni bir çocuk gelir ve tam da Leo’nun arkasına oturur.Gabriel, aslında tipiyle değil de davranışlarıyla kendini benim gözümde daha çok sevdirdi -tamam tipini de pas geçmiyorum, güzel çocuk neticede-.Ancak Leo’ya karşı diğerleri gibi önyargıyla veya bir adım geri atmayla değil de normal bir arkadaş gibi davrandı.Filmin temeli Leo’nun kör olması üzerine kurulu olabilir ancak izlerken sanki bu kısım ne Leo’yu ne de Gabriel’i rahatsız etmiyormuş gibi geldi.Sıradan bir gençlik filmini seyreder tarzda bir rahatlıkla izledik hepsini.Giovana’nın kıskançlığı bile çok yerinde ve kıvamındaydı.

Hoje eu quero voltar sozinho (2014)d

Bunlardan öte Gabriel’in Leo’yu özgürleştirmesi en güzeliydi; filmi görmeyeceğini bile bile onu yine de sinemaya götürmesi, akşamları evden kaçarak sokaklarda bisiklet sürmeleri derken film benim gözümde kademe kademe yükseldi.Zaten bitmesin diyerek olabildiğince yavaş izliyorum filmi, gözümde devamlı olarak kaç dakika kalmış kısmında.Leo, Gabriel’i görüntüsünden dolayı değil, ona davranış şeklinden dolayı, onunla birlikteyken hissettirdiklerinden dolayı bu kadar sevdi.Ve Gabriel, eğer kısa filmi seyretmemiş olsaydım ne düşündüğünü inanın anlayamazdım.Sadece arkadaşı olarak mı görüyor yoksa daha fazlası mı var, filmin büyük bir kısmında muallakta kaldı bu soru.Leo’yu öptüğü yerde bile ben bir adım geriden baktım, sonuçta ne amaçla öptüğünü anlamak pek mümkün değildi.Tabi bu durumda iyi ki okul gezisine gittiler diyebiliyorum.

Ve birde şimdiye kadar okuduklarınız spoiler içerir demek için geç kaldım ama bari bunu okumayın başka spoiler almamak için; en son sahnede Leo’nun bisikleti kendi sürmesi beni çok duygulandırdı, bence filmin en güzel sahnesi işte orasıydı.Bu temalı filmler pek mutlu sonla bitmez, ya kavuşamazlar ya da içlerinden birisi kesin ölür.Ama bu filmin bir istisna örneği göstererek aradan sıyrılması filmi gerçekten de insanın göğsünü gere gere başkalarına tavsiye etmesine vesile oldu.Daha ne denebilir ki, aklınızda olsun çok güzel bir film.

2 thoughts on “Hoje Eu Quero Voltar Sozinho

  1. Oooo unutulazfilmler sitesi çok kalitelidir, uzun zamandır uğramıyorum bir de ben bakayım neler eklemişler daha, saolasın:D

Bir Cevap Yazın

