Tom à la ferme

Tom-en-el-Granero

Xavier Dolan bebesinin benden küçük olduğu gerçeği ve bu küçük yaşında film festivallerinde ödüller kapacak, çektiği filmler birçok ülkede beğeniyle karşılanıp satacak gerçeği ona karşı hem kıskançlık hemde takdir duymama neden oluyor.İlk filmi J’ai tué ma mère (Annemi Öldürdüm) ile başladık, son filmi -henüz izlemediğimiz- Mommy ile yola devam edeceğiz.Ben en son izlediğim 2013 yapımı filminden bahsetmek istiyorum; Tom Çiftlikte.Bu filmi iki defa seyrettim, ilkinde alt yazı bulamadım öylesine bakındım ve filmden tabi ki hiç bir şey anlamadım.Ve aylar süren beklemeden sonra nihayet bir altyazı geldi ve bu sefer “aydınlanmış” bir şekilde seyredebildim.Bu adamın filmleri güzel ve farklı oluyor ama her filmini de “çok güzeldi, bende derin izler bıraktı” diyerek alkışlayarak bitiremiyorum.Bu filmde öyleydi, açıkcası beğenip beğenmediğimi hala bilemiyorum.

Tom-a-la-Ferme

Tom, sevgilisini ani bir şekilde bir kaza sonucu kaybetmiş genç bir adam.Onun cenazesi için yapacağı konuşmayı yazmış, bavullarını hazırlamış, gömüleceği aile çiftliğine doğru yola çıkar.Ancamk oraya vardığında kendini bütün kasaba tarafından soyutlanmış bir ailenin garip ve tedirgin edici atmosferinde bulur.Sevgilisinin hiç bahsetmediği abisi daha ilk gecede bizimkini tehdit eder; annesine kardeşinin sevgilisi olduğu hayatta söylenmeyecek ve cenaze için kalacaksa sdece bir arkadaş olarak orada olduğu belirtilecek.Abinin yani Francis’in çok ciddi problemleri var; bunun başında da bir Dolan filminde olmazsa olmazımız “anne kompleksi”.Adam bütün hayatını bu çiftlik evinde geçirmiş, bütün iş yükü onun omzunda ve annesini mutlu etmek için yapmayacağı şey yok.Bunun için Tom’a, gayet altını çize çize bu mesajı veriyor; anneyi üzmek yok yoksa asıl üzülecek olan Tom’un kendisi olur.En sevilen oğlun ölen kardeş olduğu ortada, ve anne onu bir gay olarak değil, kızları peşinden sürükleyen bir kazanova olarak bilmeli.

7-francis_pierre-yves_cardinal_clara_palardy_copy

Film bu temada ilerleyip gidiyor ve bizlerde zaten büyük bir kayıbın arkasından boşlukta sürünen Tom’un bu duruma isya edip savaşmak yerine, Francis’in istediklerini kabul edip ona göre çiftiliğe uyum sağlamasını izliyoruz.Francis’in de gizliden gizliye Tom’a karşı bir şeyler hissettiği hissini sadece ben değil, izleyen herkes fark edecektir.Bir dans sahneleri var ki, anne ortaya çıkmasaydı o sahnenin başka yönlere doğru kayacağı muhakaktı.Anne belli, Francis zaten sağı solu belli olmayan dengesiz bir karakter ama Tom gibi filmin başında oldukça “normal” görünen bir adamın elleri kanlı bir şekilde çiftlik işlerine yardım ederken ağladığı sahneleri görmek çok etkileyiciydi.Onun bu kadar rahat irtibatı kopartabilmesi, orada bulunduğu kısa süre göz önüne alındığında, ömrü boyu orada yaşayan Francis’in dengesiz davranışlarına karşı açıklayıcı bir neden gibi görünüyor ister istemez.Demek ki bütün mesele annede bitiyor.

Eğer bir şekilde Tom’a mevcut durumu hatırlatacak bir karakter ortaya çıkmasaydı, onun her şeyi bırakıp orada Francis’le yaşayacağını dair fakrlı senaryolar yazıyor içimdeki gizli yazar.Nitekim öyle heyecanla izlettiren bir yapısı olmasa da tedirgin edici ortamıyla izleyenlerin ilgisini film boyunca ayakta tutacak bir yapım olmuş.Dönüp bir daha izler miyim bilmem, gün gelir bbakarım belki.Ama yine de bu adamın filmlerini sevenler ve merak edenler için kaçırmayın derim, Tom Çiftlikte sizleri bekliyor.

2 comments

  1. Bu adamın bir filmi daha var, Laurence Anyways diye, onu izledin mi, ben seyretmedim fikrini merak ediyorum açıkcası,

  2. @selvi

    Yok bende daha izlemedim onu, aslında merak ediyorum ama bir türlü elim varmadı daha ona, belki bugün izlerim belli olmaz, ama muhakkak yorumumu yazarım.

Bir Cevap Yazın

