Eastern Boys

eastern-boys-001

Festival filmlerinde gezinirken karşım çıkan bu Fransız filmini yaklaşık 2 saat süren gergin izleyişin ardından kelimelere de dökerek üstümden atmak istiyorum.İzlemeye başlamadan konusunu okuduğum için az çok neler olacağını biliyordum ancak izlerken bu kadar gergin olacağımı -özellikle 3. kısmında- beklemiyordum.Daniel, orta yaşlı Fransa’nın zengin kesimine ait bir adamdır, bir gün istasyonda karşısına çıkan genç bir göçmene gözleri takılır ve sırf onunla konuşabilmek adına uzun bir süre onu takip eder.Nihayet onunla konuşma imkanı bulduğunda az miktar bir para karşılığı onunla kendi evinde ertesi gün buluşmak için anlaşır.

easternboys_04

Ve filmin giriş kısmından sonra, esas olarak ilk kısmına başlarız.Göçmen Marek, eve sadece kendisini değill, dahil olduğu çetenin elemanlarını da getirmiştir.Ve böylece önce şaşkınlık, sonra büyük bir endişe içinde kalarak iş birliği yapmak zorunda kalan Daniel, evinde parti yapılmasına izin verir ve bir taraftan bütün evinin gözleri önünde talan edilmesine de.Sabah uyandığında evinde sadece bir iki koltuk kalmıştır o kadar.Bunun kızgınlığı içinde yavaş yavaş tekrar eski yaşantısına dönerken, bir taraftan da evini yeniden kurmaya başlar.Ve işte ikinci kısımda Marek’in bir akşam üzeri tek başına tekrar Daniel’in dairesine gelmesiyle başlamış olur.İlk kısımda bu Doğu Avrupa ülkeleri kökenli göçmenlerden oluşan çeteyi ancak son kısımda bir daha görebiliyoruz.

20131127142818-easternboys_03

Beni geren ve izlerken endişe içinde bakınmamı sağlayan onlardı diyemeyeceğim.Tamam onların da bunda katkısı yadırganamaz ama sadece Daniel ve Marek arasında ki ilişki de beni huzursuz edecek nitelikteydi.Burada yanlış anlaşılma olmasın, benim demeye çalıştığım onların belki de ortak dili konuşamamalarına bağlı kendi aralarında da hep bir eksiklik hissetmeleri.Pusuya yatmış devamlı bir şeyler olacağını beklerken buluyorsunuz kendinizi.İkinci kısım onların ilişkilerine yönelik, bu kargaşa ortamında birbirlerin tanımaları ve bir adım öteye geçip sevmeleri hakkında.Takdir edersiniz ki bu kısım filmin en sevdiğim bölümünü içine alıyor.Ve filmin en yerinde durdurmaz kısmı son kısmı olan çeteyle tekrar karşılaşma ve bu işin içinden sıyrılma hali.Biliyorum büyük bir spoiler olacak ama bu tarz filmlerin ne kadar kötü bittiğini ve her daim hayal kırıklığına uğrattığını bildiğim için bunu söylemeden geçmek istemiyorum; olur da izlemeye karar verirseniz en azından mutlu sonla bitecek bir film seyredeceksiniz.

Film Daniel ve Marek için iyi bitmiş olsa da , izleyen olarak ben aynı hassiyatı alamadım nedense, belki de kötü diye düşündüğümüz çeteye bakış açımız farklı bir yöne kaydığı için olabilir bu hissiyatım.Valhasıl türü için çok güzel ve kaliteli bir film.Herkes sevmeyebilir ama ben çok beğendim, bu kez sofradan tok kalktım diyebilirim, tavsiye edilir.

Bir Yanıt Bırakın

