Hadashi De Bara Wo Fume

hadashi-de-bara-wo-fume-601470

Aktif bir manga okuyucusu olarak itiraf ediyorum uzun zamandır bir Shouju manga okumamıştım veya başladığım mangayı bitirmek -pek beğenmediğim için- nasip olmamıştı.Bu mangayı da çok uzun yıllar önce okumaya başlamış, devam eden mangalar statüsünde olduğu için ve bende daha sonra pek onların peşine düşmediğim için unutup gitmiştim.Geçen akşam bittiğini görünce en baştan okumaya başladım ve 57 bölümü bir gecede bitiriverdim.Shouju türü için belli yaşlarda olmak gerek herhalde ya da ben çok büyük bir haksızlık içine girip bu manga üzerinden bütün tür genelini suçlama eğilimi içine giriyorum.Büyük beklentilerle okumaya başladım herhalde, ondan olsa gerek beraberinde büyük bir hayal kırıklığını da getirdi yanında.Güzel başladı inkar etmiyorum, ama bir süre sonra japon mangası değilde, sanki türk arabeski kıvamında şeyler geçiyor gözümün önünden.

hadashi-de-bara-wo-fume-601365

Sumi, 6 kişilik bir ailenin en büyük kızıdır.Bu aile öyle sıradan bir aile değil; Sumi, onun işe yaramaz, kız ve kumar peşinde koşan abisi ve onun arada sırada sokakta bulup eve getirdiği – terk edilmiş- dört küçük kardeşten oluşur.Sumi bu çocukları özkardeşi gibi sahiplenir ve elinden geldiğince onları büyütmeye çalışır.Ancak eve ekmek getirmediği gibi bir de devamlı borç üstüne borç ekleyen abisi sayesinde evin önünden borçlular eksik olmaz ve bizim gariban ailede yiyecek yemek bulduklarında kendilerini şanslı sayarlar.Bir gün Sumi’nin abisi arkasında bıraktığı bir dünya borçla evden kaçıp gittiğinde, borçlular bizimkilerin kapısına dayanır ve çocukları rehin tutarak borçların karşılığında onları satacağını söylerler Sumi’ye.Bizim kızda çaresiz para bulmak telaşıyla kendini sokaklara atar ve orada işte bu manganın başta sadist ruhlu, sonradan çokça sevdiğimiz erkek karakteriyle tanışır.

hadashi-de-bara-wo-fume-601397

Bu adam Sumi’ye istediği miktarda para verir ama karşılığında Sumi’nin onunla evlenmesini ve ömrünün sonuna kadar onun yanında kalmasını ister.Ancak böyle anlattığım gibi Cindrella kıvamında bir şey değil bu.Adam çok kaba olduğu gibi bizim kızı ezmek, ona hakaretler etmek günlük işinin bir parçasıymış gibi davranır.Sumi’ye onu hiç sevmeyeceğini söylediği gibi, yeri gelir onun sesine bile tahammül edemez ve dediğini yapmadığı takdirde onu denize atacağını söyleyip bizim kızı korkulara sürükler.Onun bu evlilikte ki amacı ve neden bu şekilde davrandığına dair uzun süre soru işaretleriyle gezmiyoruz.Hatta bu manganın asıl mevzusunu sizlere daha anlatmadım bile.Biliyorum, bu tarz mangalarda ya bir kötü kadın vardır
adama aşık olup kıza eziyet çektiren ya da bir adam vardır kızı kendine isteyen ve bunu gerçekleştirmek için elinden geleni yapan.İşte bizim mangamız bu ikinci kısma giriyor -girmez olaydı- ve güzel başlayan bir mangayı takıntılı bir kötü karakterin elinde ziyan edip gidiyor.

hadashi-de-bara-wo-fume-701418

Adamın iyi yürekli bir çocuklu arkadaşı vardır ve Sumi’yi gördüğü andan itibaren ona aşık olur ve onu elde etmek için elinden geleni yapar.”Elinden geleni yapar” dediğimde ciddi manada söylüyorum, ben böyle bir takıntı görmedim azizim, resmen ortalığı dram gölüne çevirdi; iki dakika önce gülüp durduğumuz karakter gitti yerlerine devamlı ağlayan ve acı çekenler geldi.İçim çürüdü valla okurken, sırf sonunu görüp huzura erişmek için devam ettirdim yemin ederim.Bir de o anda netim yoktu, yani dikkatimi dağıtacak başka bir şey olsaydı eğer ben bu mangayı çoktan terk etmiştim.Hikayenin sömürgen ruhunu bir kenara bırakırksak güzel kısmı sadece çizimleri diyebilirim, özellikle Sumi’nin güzelliği ve o mimikleri beni benden aldı.Bir de küçük kardeşleri çok tatlıydı, ya valla anlattıkça bu canım mangayı nasıl ziyan ettiklerini daha iyi anlıyorum, yazık ettiler güzelim mangaya.Böyle işte, canınız sıkılırsa bakın derim ama beğeni garantisi veremem.

Bir Cevap Yazın

