Dean ve bahtsızlığı…

tumblr_n1vsy5bsDV1r7do95o1_500

Uzun zamandır supernatural hakkında yazı yazmamıştım ama bu demek değil ki sıkıldım ve izlemeyi bıraktım.Hayır aksine bende de ne katır inadı varmış, öyle anlar oldu ki terk edesim geldi, “hadi yaa, yeter” dediğim çok bölüm oldu ama yine de bırakamadım azizim, bağımlılık yapmış bünyede herhalde, hiç bir diziyi bunun kadar “çıktığı” anda izleme peşine düşmüyorum hala.İtiraf ediyorum, her sezon onlara kızacak çok şey buluyorum ama sanki aileden olmuşlar gibi, nasıl ki Dean Sam’in yakasını bırakmıyor, nasıl ki Sam’in Dean’e demediği laf kalmıyor eleştiri adına, bende onları rahat bırakamıyorum.Tam 9 sezon oldu ve 10. sezon için onay çoktan alındı bile.Bu gidişle bir 9 sezon daha seyredersek hiç şaşırmayacağım.Adamların yeni izleyiciler bulmak gibi bir amaçları yok, onların zaten kemiklemiş bir izleyici kitlesi var ki, bu da daha kaç sene yeter zaten onlara.Şöyle diğer sezonları bir düşündüğümde başlarına o kadar çok şey geldi ki, artık şaşırmak bile yersiz kalıyor.

tumblr_n6v5iwcVNB1qh8ktyo1_500

4. sezonda aramıza katılan ve herkesin gözbebeği olan Castiel karakteri bile o kadar çok kişiliğe büründü ki bunca sezon Misha’nın kendisini dahi canlandırdığı en az bir 6-7 karakter sergilenmiştir sanırım.Yine de bu dizinin bu kadar değişen dengeleri arasında tek değişmeyen bu üçünün öyle yada böyle bir arabay binip bilinmeze doğru yol olmasıdır.Castiel her daim yanlarında olmasa da, İmpala sadece Dean için önemli değildir, dizinin mihenk taşıdır kendileri.9.sezon biteli yaklaşık bir ay olmuştur, o zamandan beri söylemek istediğim çok şey var.Hatta o dönem yeri göğü inleten “İnsanları seven Cas” muhabbetinden başlamak en doğrusu olacak.Bu yazıyı okyan kişinin zaten Supernatural ilgisi vardır ve çoktan bölümleri izlemiştir bile, onun için tabi ki bol spoiler barındıran bir yazı olacak.Bir Destiel durumu Castiel karakteri ilk ortaya çıktığından hatta onların ilk bakışmalarından itibaren vardı,ve hatta inanıyorum bunun gücünün farkında olan yapımcılar ve senaryo kadrosu da bu durumu sıklıkla kullanmıştır.

tumblr_n5ys82Hzsb1rsaauno1_500

Ve son bölümde kitap yazmaya meraklı olan Metatron dahi, o keskin gözlem ve çıkarım gücüyle Castiel’in aslında insanlık adına tek bir kişinin hayatı için bunca mücadeleye giriştiğini söylemesi, ekran başında bizler için çok ama çok farklı manaların kapısını açtı.Ve şahsi görüşüm, Metatron’un da bizimle aynı çıkarım içinde olduğu.Dean’in öldüğünü söylediği sahnede Castiel’in bakışı herkesin malumudur.Tabi bu yorum benim gibi taraflı bakan bir kişi tarafından yazıldığı için ne kadar gerçeklik barındırır bilemem.Bütün sezon Sam ve Dean arasında gelgitlere şahit olduk.Kardeşini kurtarmak için vakti zamanında ruhunu şeytana satan Dean’in şimdi de aynı şeyi bir melekle yapması kadar doğal bir şey olamazdı bizim gözümüzde, ama anlaşılan Sam aynı fikirde değildi.Ve sırf hayatını kurtardığı için Dean’in sezon boyunca bildiğin canına okudu.Dean gibi bir adamı öldürüyesiye döv, istediğin şekilde aşağıla, adamın psikolojisinde sadece küçük bir sıyrık açarsın.Ama onu ailesi ve özellikle kardeşiyle sına, işte orada Dean’in çöktüğünü görebilirsiniz.

tumblr_n18jfyFWqk1qafea7o2_500

Sam “artık benim abim değilsin” gibisinden dengesiz ve abidik gubidik laflar edince bunca sezondur her halini bildiğini sandığımız adamın depresyonuna şahit olduk resmen.Her daim içkiye düşkündü ama alkolik olma yolunda insanları korkutmadı da değil.Paragrafa giriş cümlemden de anlayabileceğiniz üzere, Sam’e kızgınım.Evet kendine göre haklı nedenleri olabilir, evet Dean’in onu kaybetmeye karşı ve “dediği gibi yanlızlığa karşı” toleransı olmayabilir ama dediği laflar çok ağırdı.Yaşamak istemeyen bir adamın duruşu yok Sam’de, aksine bütün sezon sanki Dean canından bezmiş gibi gezindi durdu ortalarda.Aralarında ki gerilim bu sezonun can sıkıcı noktalarından biriydi ve son bölümde Dean’i bu kadar eleştiren Sam’in de abisiyle aynı şeyi yapması -Crowley’den yardım istemesi- birbirlerine karşı bu yalnızlık duygusundan ne kadar korktuklarının bir belirtisi.Evet Dean zamansız öldü onun gözünde ama yine de müdahele etmeye hakkın yoktu diyerek eleştirdiği adam için gitti kendisi “müdahil oldu”.Gerçi onun Crowley ile anlaşmasına gerek kalmadan bizler şimdiye kadar birgün olacağını tahmin ettiğimiz ama beklemediğimiz bir anda karşımıza çıkan şeytan Dean ile baş başa kalarak sezonu bitirmiş olduk.

tumblr_mceu8s96C51rifdajo2_500

Bu konuda ne diyeceğimi bilemiyorum, aslında büyük bir heyecan dalgası yaratıyor fakat 9 sezondan sonra Supernatural’de artık şaşırmamayı da öğreniyorsunuz.Yeni sezon için çok güzel bir başlangıç noktası yaptılar; siyah gözlü şeytan Dean, abisini çoktan kaybetmiş bir Sam ve bunca zaman savaşmak için mana arayan meleğin anlamı kalmayan hayatını aynı surette farklı bir adamda arayacak olan Castiel.Yok valla, ben olağanüstü olayları anlatan fantastik bir dizi değilde, sanki romantik drama karşımı bir şey anlatıyorum.Bir bayanın Supernatural yorumu da böyle olur işte.Yine iyisiniz fanfictionlara bağlamadan yazıyı bitiriyorum, artık yeni sezonda yeni heyecanlarla buluşmak üzere.

Reklamlar

One thought on “Dean ve bahtsızlığı…

  1. Ben de yabancı dizileri izlemeyi seviyorum. Supernatural da izlemekte oduğum dizilerden. Son sezonu vaktim olmadığından izlemedim ama güzel bir dizi. İlk başlarda dizi hep aynı gidiyor dedim ama sonradan olaylar ardı ardına gelince sevmeye başladım. Dean ve Sam karakterleri insanı diziye bağlıyor.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s