Snowpiercer

tumblr_mldf5fq6M11qdle53o9_1280

Tam olarak kardeşimin önerisi olmasa da, yine de bu filmi izlememin kredisini ona vermeliyim, zira tumblr’da bizimki paylaşmış bunun bir resmini, bende merak edip izledim.Sonradan öğrendiğim çık kıymetli bilgilerin arasında filmin yönetmeninin Gwoemol(Yaratık) filmini yöneten adamla aynı olduğu, yapımcılar arasında da Oldboy’un yönetmeninin bulunduğu bilgisini edindim.Bunu daha önceden bilseydim, aylar öncesinden heyecanla bekler, büyük beklentiler içine girer ve sonunda biraz da olsa hayal kırıklığına uğrardım belki.Nitekim bahsettiğimiz adamlar az buz değil, Güney Kore’nin haklı nam salmış insanları.Oyuncular kısmında ise daha geçenlerde Winter’s Soldier ile arzı endam eden Kaptan Amerika Chris Evans ve her rolün altından başarıyla kalkan bir Tilda Swinton var.Bir de filmimiz Fransız bir çizgi romandan uyarlamaymış, onu da an itibariyle yeni öğrenmiş oldum.

Bazı filmleri izlemek için konusunu bilmeye gerek yok, eğer elinizin altında böyle bir kadro varsa isterse tek mekan ve sadece konuşmalı bir film çeksinler, oturup yine izlemek farz olur.Ama ben bu diğer önemli faktörleri bilmediğim için sadece konusuna tav olarak seyretmeye başladım, nitekim o da insanları bir o kadar cezbediyor.Yakın gelecek küresel ısınmayı önlemek adına yapılan çalışmalar, bütün dünyayı erken bir buzul çağının pençesine sürüklemiş ve dünya nüfusu donarak can vermiştir.Hayatta sadece kocaman bir lokomatifin içinde yaşayan insan topluluğu kalmıştır.Bu lokomotif devamlı çalışmakta ve bir yıl içinde bütün dünyayı dolaşarak turlamaktadır.Ancak içerdeki yaşam koşulları günümüz toplum yapısının en yalın halini yansıtır şekilde düzenlenmiş ve insanları sınıflara ayırmıştır.

tumblr_n4ckyph0e01qbskx5o1_r1_500

Elit tabaka lokomotifin baş kısmında lüks içinde yaşarken, ayak kısım dedikleri insanlar kuyruk kısmında oldukça kötü şartlar altında yaşamlarını evam ettirmektedir.Öyle ki ne, ne yedikleri belli ne de nasıl yaşamaya devam ettikleri.Elit kesim onlarla istediğini yapmakta, isterse ellerinden çocuklarını beile almakta.Böyle bir ortamda isyan etmek ve lokomotifin baş kısmına gidip yönetimi ele geçirmekten başka bir çare kalmamıştır.Film onların organize olması ve lokomotif boyunca ilerleyerek aslında bildiklerini zannettikleri, ama aslında hiçbir şey bilmedikleri gerçeklerin acı bbir şekilde farkına varmalarıyla heyecan içinde ilerliyor.Bir çok sahnede şok olacak bilgilerle karşılaşabilir, ellerinde baltalarla birbirlerini katlettiklerini görebilirsiniz.

Ne de olsa yönetmen ve yapımcı belli, böyle şok edici bilgiler olmazsa ben zaten bu filmi oldukça “sıradan” olarak adlandırmaktan kendimi geri çekmem.Ama en başta da dediğim gibi büyük beklentiler içinde izlemeyin, sadece eğlenmek için seyredin ve tabi sevin.Nasıl da emir içerikli yüklemler kullanıyorum görüyorsunuz değil mi, ne de olsa bu film konusunda kardeşimle aynı hisleri paylaşıyoruz, onun “hemen izle” telkinleri beni de içine çekmiş vaziyette ki bende bunu okuyanlara aynı şeyi telkin ediyorum; “hemen izleyin”.Sınıf mücadelesinin haritasını buaradn daha net görebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

