The Secret Life of Walter Mitty

tumblr_my0jck8d5x1t357ijo1_500Birileri bana bu filmi kesin seyret dediğinde artık onları ertelemek yok, fırsat bulduğum ilk anda oturup seyredeceğim.Bayadır bu film için “sonra izlerim artık” diyerek ertelemelere girdim ve şimdi çok ama çok pişmanım.İşin içinde Ben Stiller olduğunda eğlenceli bir film olduğu baştan belliydi, ama adamın son zamanlarda yaptığı filmlerden sonra öyle ahım şahım bir şey de beklemiyordum.Açıkcası çok şaşırdım ve takdir ettim kendilerini.Hatta itiraf ediyorum filmin ilk 30 dakikasında gidişat içinde kafamda bir dünya absürd malzeme bulmuştum bile, sadece filmi bu kadar ciddi anlatacağını düşünmemiştim.Hala üzerimden şaşkınlığımı atamıyorum, ne de olsa ne umduk ne bulduk durumunu, üstüne biraz da “harika bir filmdi” yorumuyla ekleyerek söyleyebiliyorum şu an.

tumblr_mz3dzdHMcw1rcufbuo1_500

Walter Mitty, babası 17 yaşında vefat ettiğinden beri, devamı olarak çalışmış.Kendi hayatını bir yerde kızkardeşi ve annesinin bakımı için göz ardı etmiş.Ve şimdi 42 yaşına girdiği gün, 16 yıldır çalıştığı Life dergisinin el değiştirdiğini ve artık -belki de- ona ihtiyaç duymayacaklarını öğreniyor.İş yerinde birlikte çalıştığı bir bayan var, ama Walter için onunla büyük güç, zira o daha çok kendi hayal dünyasında yaşamayı tercih ediyor.İlk hayalini kurduğunda siz de benim gibi “ne oluyor ya” diye bir tepki verip, sonra acaba hayal kurmuyor mu diye azcık da olsa düşünmeden edemiyorsunuz.Zira filmin adı, adamın gizli yaşantısı şeklinde.Neyse bu vesveseleri bir kenara bırakıp seyretmeye devam ettiğinizde, evet Walter’ın gerçekten arada sırada dış dünyadan koparcasına hayal alemine daldığı gerçeğini kabul ediyorsunuz.Derginin en önemli fotoğrafçısı Sean, Walter’a çektiği resimlerin negatiflerini gönderir ve bu seri içinde 25 nolu fotoğrafın basılması ve derginin kapak resmi olmasını belirtir.

tumblr_mysrcdUskK1rcufbuo1_500

Dergi el değiştirdiği için, bu basılan son sayı olacaktır ve kapak resmi bunun için ayrı bir önem taşımaktadır.Daha önce yüz yüze hiç tanışmamış olan Walter ve Sean’ın 16 yıla dayanan bir meslek arkadaşlığı ve aralarında ciddi bir saygı vardır.Walter negatiflerin içinden 25 numarayı bulmaya çalışır ama o yerinde yoktur, biri kesmiş veya ortadan kaybolmuştur.Omuzlarında kovulma tehditi yaşayan Walter, biraz da sevdiği kadının teşvikiyle Sean’in peşine düşme ve negatifi nereye koyduğunu öğrenme macerasına atılır.Bir anda kendini başka bir ülkede sarhoş bir helikopter pilotuyla kavga ederken bulur.Ve işte o kabuğundan çıkıp harekete geçmeye karar verdiği anda Walter için hayal dünyası unutulur ve kendi gerçek maceraları başlar.Ve bizler için film bu saatten itibaren geriye dönüşsüz bir heyecan ve yenilenme duygusunu da beraberinde getirir.

tumblr_mxwsw69yt61rcufbuo1_500

Bu filmi izlerken, ister istemez kabuğundan çıkma duygusu ve bir defa yaşadığımız şu hayatı oturduğumuz ev ve çalıştığımız iş arasında paralel geliş gidişlerle ziyan etmenin iç acısını hissediyoruz.Walter 42 yaşında başladı bu maceraya; ve bir anda kişiliği dahi muhteşem bir değişim ve aydınlanma yaşadı.Adam resmen üstündeki ölü toprağı atıp bir anda yeniden küllerinden doğdu.Filmin başında gördüğümüz o içine kapanık ve hayatı sıradan Walter ile, filmin sonunda ki kendine özgüveni yerinde, hayattan çekinmeyen adam arasında oldukça bariz bir fark vfardı, sanki iki ayrı karakterlermiş gibi.Walter Mitty, insana güven veren,eğlenceli, bol heyecanlı ve “taze” bir film.Başta da dediğim gibi Ben Stiller’dan hiç beklemeyeceğim bir kalitede ve artık ondan daha fazlasını bekleyeceğim bir konumda bu film.Ne diyebilirim; “Güzel şeylere övgü gerekmez”..

Bir Cevap Yazın

