Moonrise Kingdom

tumblr_mg8unrUqGy1qa6obyo1_1280

Şu filmi kaç defa izlemek için yeltendim bilmiyorum, nihayet bugün bir gazla izlemeye başladım ve büyük bir memnuniyet hissiyle bitirdim.Öneremeyeceğim, zira bunu benden başka herkesin izlediğini düşünür haldeyim şu an, sanki geriye bir ben kalmışım o da tamam olmuş gibi.Filmin neresi çok güzel olmuş desem bilemiyorum, zira bir bütün olarak mükemmeldi.Konusu, işlenişi, renkleri ve insanda yarattığı o sempati hissi ile ele avuca sığmaz bir film gibi geliyor gözüme.Bir çok ödülü varmış zaten, wikipedia saolsun az önce biraz bilgilendirdi beni.Ve oyunlarına bakmadan seyretmeye başladığım için şok olmam gayet mantıklıydı, içinde bir ben oynamamışım, o kadar, herkes vardı desem yalan olmaz.Zaten en son Tilda Swinton’u görünce pes ettim saymaktan. Başrolde ki erkek çocuk ise tam bir dünyalar tatlısı.

Görüldüğü üzere, yazının bundan sonraki kısmını okuduğunuzda da bu ana düşünceyle bezeli cümleler göreceksiniz, muhtemelen bundan sonraki yaşantımda bu film için bugün ne kadar güzel duygular hissediyorsam, bundan sonrada aynen böyle hissetmeye devam edeceğim.Film izler gibi değilde, küçükken size anlatılan masalları dinler gibi hissediyorsunuz.Film 1965 yılında küçük bir adada geçiyor ve görüp görebileceğiniz her yer yeşillik içinde.12 yaşında ki Sam, ailesini küçük yaşta kaybetmiş, koruyucu ailelerin yanında yaşayan bir çocuk.Yaz için katıldığı erkek izci kampından, bir gece arkasında oymak beyine bir not bırakarak, kampa zimmetli bir kaç malzemeyi çalarak ortadan kayboluyor.Sonra ki gün polisle birlikte onu aramaya başlayan oymak beyi ve kampın diğer izcileri gün içinde başka bir gelişmeyi öğreniyorlar; adanın diğer tarafında ailesi ve üç küçük erkek kardeşiyle yaşayan Suzy’de ortadan kaybolmuş vaziyette.

movie_-_Moonrise-Kingdom

Biraz araştırmadan sonra Suzy ile Sam’in yaklaşık bir yıl önce tanıştıkları, o günden itibaren mektup arkadaşı oldukları ve son mektuplarına dayanarak birlikte kaçmayı planladıkları ortaya çıkıyor.Böylece araştırma ekibine kızgın bir ebeveyn halkası da eklenmiş oluyor.Bundan sonrasını anlatmak, izlemeyenler ve az da olsa ilgisini çekebildiklerim için haksızlık olur.Sadece bu kaçışın bir son değil, her şeyin başlangıcı olduğunu söylemem gerek.Çok ama çok masum bir film; içinde arkadaşlık, sadakat, bağlılık, aşk diyebileceğim büyük kelimeler barındırıyor.Ama bunun yanında çocukluğun en masum bakış açısı var, bu da filmi bütün o meşhur oyuncuları,konusu ve işlenişini bir adım geriye iterek, filmin bu başarısında ki en büyük etken oluyor.Velhasıl, sözün kısası güzel bir film; sıcak eğlenceli.Duyan duymayan herkese tavsiye edilir.

Bir Cevap Yazın

