True Dedective

tumblr_n1cpnpeHmf1qzw43ho1_500

Yakın zamanda başlayan ve yine 8 haftalık bir sürenin ardından sezon finali yaparak ilk sezonunu kapatan bu muhteşem diziden bahsetmeden geçersem çok ayıp olacağını
düşündüm.Nerden duydum nasıl izlemeye başladım hatırlamıyorum bile, ama nette dönen o muhteşem yorumlardan sonra bir şekilde kendimi True Dedective izlerken buldum.Bir kaç bölümü peş peşe bitirdikten sonra, diğerlerini haftalık beklemeye başlamak ölüm gibi geldi bana.Esasında bu tarz artık kilişe olmuş dedektiflik dizileri hiç benim tazım değildir; Killing, The Following gibi örnekleri etrafta dolanırken ve ben bunca zamandır onlara hiç bakış atmamışken neden dönem içerikli, bu ağır vasat ilerleyen diziye başladım ve bitirmeden bırakamadım izahı yok hala.HBO dizisi olması bir artı, başrol oyuncularından Rust Cohle’u canlanadıran Matthew McConaughey gibi bir faktörde etkili bir neden ama işin asıl sırrı herhalde izleyeni bir şekilde içine çekmesinden kaynaklanıyor.

Matthew McConaughey dedim ama, yemin ediyorum ya ben bu adamı yıllardır görmemişim ya da tamamen başka biri olup çıkmış bu dizide.Ben o adamı romantik komedilerden hatırlar gibiyim, böylesine ağır ve üzerine cuk oturan ciddi yapımlardan değil.Zaten adamın mesleki yılını 2014 ilan etmek gerek herhalde, Oscar başarısından sonra, bu diziyle de bir çok ödül almasını bekliyorum; yakışır ve de hakkıdır.Bir de yaşlılık ona daha bir karizma katmış,ya da Rust hali bende ayrı bir etki yaratı, bilemiyorum.Tabi ki biliyorum, adamda hiç bir şeyi iplemem karizması var, bir de o tiple yazık etti yıllarına.Neyse daha konuyu anlatmadan spoiler bayrağını havaya sallandırmaya başlamışım bile.Rust geçmişi belli olmayan, hakkında fazla konuşmayan, sessiz sakin bir şekilde işini yapan bir dedektif.Yeni atandığı yerde ortağı Martin ile bir cinayet alanına gidiyorlar.Bu esnada Martin onun hakkında ilk izlenimlerini anlatıyor.Sonra bir anda kendimizi günümüzde buluyoruz.Olay 95 yazında yaşanmış, ve günümüzde bir şekilde yolları ayrılan bu iki eski polis şimdiki polislere o davada yaşananlar hakkında hatırladıklarını anlatıyorlar.

tumblr_n19hfhCrEB1qaz0qto1_500

Ve bizler bir ileri bir geri derken aslında hiç bir şeyin anlatıldığı veya görüldüğü gibi olmadığına şahit oluyoruz.En güzel tarafı da dizide kimsenin bilmediği ve hiç bilmeyeceği şeylerinbizlere fısıldanıyor olması.Tek bir cinayetten seri bir katilin peşine düşüşleri ve bu esnada “gerçekçi” bir şekilde hissettirdikleri heyecan sanki izlediğimiz olayların gerçekten yaşandığı izlenimini veriyor.Tabi en başta söylemiştim; öyle hızlıca ilerleyen bir tempoda değiliz, her şey gayet sakin ve yavaş ilerliyor.Buna bir de Rust ve Martin arasında geçen o evremin ve yaşamın gizemi içerikli konuşmalar eklendiğinde iyice ivme azalıyor.Ama bu dizinin sırrı da burada yatıyor, her bir sahnesini diziyi ileri sarmadan izlettirebiliyor bir şekilde.Tabi ben okonuşmaların bir çoğunu anlamadım, hatta kendimi Rust’ı sorguya çeken o iki siyahi dedektif gibi hissettim; “ne diyor bu adam” diyerek.Yine de her bir karede onun ağzını açıp atıp tutmasını izlemek için bakındım diyebilirim.

Türlerinden farklı değil izlenimi verse de bu diziyi izleyen herkes benimle hem fikir olacaktır; bu tamamen farklı bir çalışmaydı.İkinci sezonda ne anlatacaklar, ilki gibi bizleri içine çekecek mi bilmem ama daha ilk sezondan edindiği haklı bir isimle bir çokları peşinden sürükleyeceği belli.Bazen Dexter seyrettiğimde bıraksam artık, izlemesem dediğim zamanlar oldu ama gönül borcu gibi sonuna kadar takipçisi oldum.True Dedective isterse saçmalasın bu saaaten sonra, benim çin fark etmez,ilk sezonda yaşattığı keyiften dolayı ona da bir gönül borcu oldu artık, gittiği yere kadar peşindeyim.Bu tarz dizileri sevenler, benim gibi sevmeyeni bile bu kadar etkisi altına aldıysa sizleri koşarak bu diziyi izlemeye davet ediyorum, şimdiden seyrederken başarılar..

Bir Cevap Yazın

