Hapishanede neler oldu öyle…

tumblr_mx6w02SPw31r7wse8o1_500

Walking Dead sezon arası yaptı birkaç hafta önce, bende o zamandan beri yeni bölümleri başlamadan yazmak telaşı içindeydim, kısmet bir gece nöbet sessizliğine denk geldi.Geçen sezon Vali ve hapishanedekiler arasında yaşanan gerginliğin arasından Vali sırra kadem basmış, bizimkiler kasabada sağ kalan yaşlı ve çocuklar ağırlıklı olmak üzere bütün yaşayan ahaliyi toplamış ve hapishaneye getirmişti.Açıkçası geçen sezon konusu heyecanlı bir zeminde ilerlese de beni pek sarmamış, sadece izlemek için izleyip devam etmiştim.

Bu sezon başında da herkesin mutlu mesut yaşayışına şahit olup, içimi ayrı bir buhranlar sarmaya başladı.Tamam sevdiğimiz karakterler ölmesin tabiî ki, ama insan zombilerin ele geçirdiği bir habitatta fasulye yetiştiren, çocuklara masal okuma zamanı ayıran bir küçük pembe baloncuk görünce beklentilerinin zafiyatı adına hayal kırıklığına uğrayabiliyor.Neyse dedim, inatla devam ettim ve bir Walking Dead klasiği yaşadım yine.Bu dizi sezon finallerinde arada yaptığı heyecanın yarısını yapamıyor azizim.Yeminle sezon ortası yaptığı o bölümler varya insana ciddi karın ağrıları yaşatıyor.

Bu sezon ekipte ayrılıkların yaşanacağını Carol’dan anlamak lazımdı.Şu benim yazının başında bahsettiğim buhranlara o da gelmiş olacak ki, her şeyin bu kadar güllük gülistanlık olmadığını bir o hatırladı ve kendince doğru bildiği şeyi yaptı.Ben hala onun yaptığından şüpheliyim aslında, bilmiyorum gerekçeleri ne kadar haklı görünse de kendine göre, bende yine de bir soru işareti hissi yaşatıyor.Onun geçirdiği değişim zaten inanılmaz; kocasından dayak yiyen suskunluğa alışmış bir kadından, içinde bulunduğu grubu tehlikeye attığı gerekçesiyle masum insanları öldürebilecek bir katile dönüşümü, hala şaşırtıcı benim gözümde.Ve ben her ne kadar itiraf etse de yine de inanmıyorum; birilerini korumak için yaptığını söylemiş olabilir.Tabi bunu öğrenmek için artık çok geç, yollar çoktan ayrıldı bile.

tumblr_myszhylcUf1qf7qgjo1_500

Ve diziye tekrar ivme kazandıran Vali’ye gelelim; bu adamın varlığı yetiyor azizim.Daha göründüğü ilk sahnede bendenizde heyecan dalgaları yaratmaya başlamıştı bile.Geçen sezon ondan ne kadar nefret edip, ölmesini istediysem bu sezonda bir o kadar yanında buldum kendimi.Bakış açısı çok farklı bir şey gerçekten; hikayeyi kimin tarafından anlatırsan –hele ki içine biraz da dram katılsın- anında o karakterin yanında buluyorsun kendini.Bu adamın yaptığı delilikleri ne çabuk unuttum, ne çabuk bir aileye sahip olmasını temenni eder oldum valla bende şaşkınlık içinde bakıyorum kendime.

Sadece ona yönelik yapılan o bölüm muhteşemdi, adama karşı sempati duymadım o anlarda diyen varsa geçsin karşıma.Tabi son bölümde yine özüne dönüş yaptı orası ayrı; zaten ne demişler can çıkmadan huy çıkmaz.Bunların canları da kolay kolay çıkmadığına göre ilerleyen bölümlerde bir zombi ordusuna eşlik eder şekilde bulursak kendisini hiç şaşırmam.Şaka bir yana son bölüm baştan sona çok güzeldi; şikayet ettiğimiz o rahata alışmak, dört duvar arasında sebze meyve yetiştirmek dönemi nihayet son buldu ve bizler de onlarla birlikte kendimizi yine tekinsiz yollara attık.

tumblr_myvrtcCmQY1r7wse8o1_500

Bir de ekibin dağılması, kimin ölüp kimin gerçekte yaşadığını bilmemeleri iyi oldu bence.Tabi izlerken onlarla karın ağrıları çekeceğim için bu yazdıklarımdan pişman olacağım ama Walkin Dead gibi bir diziye durağan bir senaryo yakışmaz, hep koşmak gerek.Onun için Run Lola Run diyorum ve heyecanla yeni bölümü beklemeye kaldığım yerden devam ediyorum.

Bir Yanıt Bırakın

