The White Queen

tumblr_mptlnqqXxl1qbar1do1_500

Bu akşam dizilerden devam ediyoruz sanırım, içimde seyrettiğim dizileri aktarmak gibi önüne geçemediğim bir duygu var.Çok dizi izleyen bir insan değilim, ama bunları saydıkça sanırım biraz izliyorum diyebilirim.En çok da nöbet çıkışı uymama gereken yerde bir heyecanla saldırıp izlediğim diziler kıymetli geliyor benim gözüme, bu dizide onlardan bir tanesi.2 ay oldu herhalde bitireli veya  daha az.Tabi sadece yayınlanan ilk sezonunu bitirdim ve on bölümde güle güle dedim.Neden başladım bilmiyorum, öylesine bir heves sadece ilk bölümde tadına bakmak için yeltendim ve arka arkaya on bölümle sofradan doydum kalktım.Ben tarihi dizileri seviyorum herhalde; Tudors’u da heyecanla izlerdim veya ne bileyim Rome’da beni peşinden koşturmuştu.Zira bu dizide öyle oldu.

İngiltere tarihinde bir dönem yaşanmış krallık savaşlarına yönelik çok şey yazılıp çizilmiştir muhakkak, hiçbir ilgim alakam olmadığı için içeriği bilemem.Ama yazılanlara göre bu dizi o dönemleri anlatan bir kitaptan uyarlama şeklinde çekilmeye başlanmış.Daha devam eden kitaplar olduğu için devam edecek sezonlar da olduğunu söyleyebilirim.Ve benim açımdan oldukça kaliteli ve doyurucu bir serüven oldu.Krallık savaşında 1455-1485 yılları arasında hüküm sürmüş Kral Edward IV’ün siyasi var oluş savaşını ve tabi ki iç içe geçmiş aşk hayatını seyrediyoruz. tumblr_mp6i4rsA3I1qep5peo1_500 Kocası 9 yıldır devam eden savaştan dönemeyen, dul ve iki erkek çocuk annesi ana karakterimiz savaş nedeniyle yeni kralın mülküne geçen topraklarını geri alabilmek için yol kenarında beklemeye başlar.Beklediği kişi ise, eski deli  kralı hapsetmiş, bu savaşı sonlandırmış yeni genç kraldır.Artık gerçek hikayeleri nedir bilemem ama bizimkiler birbirlerine aşık olurlar ve gizlice evlenirler.Kadınlar açısından nerde akşam orada sabah edasında bir ünü olan krala inanıp inanmamak arasında kalan kızımız annesinde de var olan büyücü güçlere başvurur ve kaderini değiştirecek bir yol seçer.Bir anda kendini yeni İngiltere kraliçesi olarak bulur.

Böylece ömrü boyu devam edeceği bir güç savaşının ortasında bulur kendini.Daha yeni yeni varlığını hissettiren kral kocası, onun peşini bırakmayan entrika ve savaşlar, bir erkek çocuk için nerdeyse 9 ayda bir hamile kalması derken bir bölüm diğer bölümü kovalarken buluyoruz kendimizi.Bir de olaylar çok hızlı ilerliyor bu dizide, sakinlik diye bir şeyden bahsetmek mümkün değil.Savaşlar yaşanıyor ama neredeyse son savaş hariç hiç birini devam ederken görmüyoruz.Daha çok öncesinde yaşanan endişeler ve sonrasında kimilerinin sevinci, bir çoğunun hüznü şeklinde ilerliyor.Ve evet bu dizide erkekler güç savaşı veriyor ön planda ama bu dizi “her başarılı erkeğin arkasında bir bayan vardır” sözünü adeta ekrana yansıtmak için yapılmış gibi.

tumblr_msz91gnJmq1r0nsyfo2_500

Sadece yeni kraliçe olmuş ana karakterimiz değil; tahtın oğlunun hakkı olduğunu düşünen ve bu uğurda elinden gelen her şeyi yapmaya hazır olan bir diğer kadın karakter ve tahtın peşinde olan  hırslı kuzenin kızları derken, her bölümde heyecanlanacak bir şeyler bulmak o kadar da zor olmuyor.Tarihi dizileri seven, esasında daha çok entrikaları izlemekten zevk alan kesim için şiddetle önerebileceğim mükemmel bir dizi, hakkında daha çok şeyden bahsedilebilir ama şimdilik benden bu kadar.Merak edenlere elimde davullarla duyurulur.

Bir Cevap Yazın

