The Fall

The_Fall___visit_the_setting_of_Gillian_Anderson_s_new_series

Kısa bir polisiye dizisi izlemek istiyorsanız ve sizde benim gibi X-Files kuşağından gelen bir izleyenseniz tanıdık bir simayla bir seri katilin peşinden koşmak için en ideal diziyi sizlere sunmaktan zevk duyarım; The Fall..BBC Two tarafından yayınlandı ve ilk sezonu sadece 4 bölüm sürdü, yani her zaman dediğim gibi oturup bir gecede bitirilecek bir dizidir, şahsen bir nöbet vakti başlayıp ertesi gün akşama bitirdiğim bir dizi olmuştu.4 bölüm olduğu için süre normal bir dizi bölümünden daha uzun sürüyor ama zaten izlerken bitmesin istiyorsunuz. Başrollerinde X-Files’ın esas kadını, yıllarca oynadığı Dr. Scully karakteriyle gönlümüzde yer edinen Gillian Anderson var.Bu kadının güzelliği ayrı bir şey azizim, diziyi izlerken sadece bunu gördüm desen yalan söylemiş sayılmam, zira kadın kendine baktırıyor.

Bir diğer karakter dizide peşinden koştuğumuz seri katil oluyor, One Upon A Time’de oynamış ama ben seyretmediğim için bilmiyorum, tanımıyorum.Sadece bu dizide kendisini seyrettim ve yanına yaklaşmak bile istemem.Sırf bu düşünce bile onun oynadığı karakterin ne kadar hakkını verdiğini gösterir.Ve esas itiraf etmem gereken noktadayız, bu diziye neden başladım.Ne Gillian Anderson ne de BBC ve polisiye etikisi.Sadece Hollyoaks dizisinde bir dönem yer alan ve diziyi başka bir noktaya taşıyıp diziden ayrılan Emmett J. Scanlan için başladım bu dizye.Hollyoaks’tan sonra nerede oynayacağı herkesin –esasında benim- merceği altındaydı ve bu dizide kendini gösterince kendimi bir anda bu polisiye gerilimin ortasında buldum.

tumblr_mm4rqgNXKO1qdakdko1_500

Belfast polisi, süre gelen politik gerginliğin ortasında çözmekte zorlandıkları bir dava için dışarından bir dedektife ihtiyaç duyarlar ve burada karşımıza Gillian Anderson’ın oynadığı polis dedektifi çıkar.Ekibin başına geçerek cinayetleri teker teker araştırmaya başlar ve 4 bölüm boyunca devam eden bir bulmacanın içine girmiş oluruz.Bu tarz dizilerin esas noktası katili bilememektir, seyirciye bile göstermezler ki zamanı gelince büyük bir şaşkınlık ve şok etkisi yaratabilsinler.

Ancak bu dizide daha ilk sahnelerde katilin kim olduğunu, bu cinayetleri nasıl işlediğini ve gerçek kimliğini öğreniyoruz.İyi bir işi olan, iki çocuklu mutlu bir aile babası iken, sadece kendisinin bildiği başka bir yaşantısı daha var; başarılı, genç ve yalnız kadınları öldürüp onlardan bir hatıra saklamak.Alan belli, satan belli bir dizinin karşısındayız, bizlere düşen ise onların peşinden adım adım gitmek.Dediğim gibi kısa bir dizi, ikinci sezon onayı verildi mi, olacak mı olmayacak mı hiç bilmiyorum.ama olursa tabi ki seyretmek boynumuzun borcu.Mutlak surette tavsiye edilir, aklınızda oluversin.

Bir Cevap Yazın

