Hostages…

 

tumblr_mvf7t2MY611rjrfw0o1_500

Aslında bu tarz dizilerden sürüyle var ve ben herhalde seviyorum böyle şeyleri, bir çoğunu da seyrederken buluyorum kendimi.Hali hazırda devam ettiğim bir Homeland var ki bu açıdan insanı oldukça doyuracak bir yapıda.Daha yeni bitirip ikinci sezonunu heyecanla beklediğim The Americans da bir hayli başarılı bir şekilde ilerleyecek gibi.Bir de bunların yanına Hostages ekledim ki yemede yanında yat tarzı bir şey oldu.Aslında sırf merakımdan dolayı başladım, bir iki bölüm izledikten sonra bırakmak gibi bir niyetim vardı ama üst üste beş bölüm izledikten sonra 6. bölüm için ağlamalık bir şekilde buldum kendimi.Boynumu büküp yeni bir diziye başladığımı ve sonuna kadar götüreceğimi kabul etmem gerek artık.Ve bunu tescillemek için bir tanıtım yazısı yazmak kadar mantıklı bir şey gelmedi aklıma.

Hostages, yani “Rehinler” bu senenin ürünü bir dizi.Daha fırından yeni çıkmış olduğu için benim gibi yayınlanan bölümleri bir çırpıda bitirip sonra da haftalık bekleme moduna geçebilirsiniz.Biliyorum herkes sıkıldı artık Amerikan başkanlarına ya da yönetimlerine karşı yeltenilen suikast tarzı dizi veya filmlerden, ama kabul etmemiz gereken bir şey var bunun modası hiç geçmeyecek.Zira aktarılış tarzına bağlı bir şekilde heyecan ivmesi her daim sabit, ifadeye bağlı artan ve azalan bir yapısı olan bir konu.Daha bu sene Beyaz Saray düştü tarzında iki film çekti adamlar, onlar için ne kadar kaymak bir konu olduğunu fark edebilirsiziniz. Tabi maddi kaymağın yanı sıra ülke insanına aşılanan “kimseye güven olmaz, bizleri yok etmek için sırada bekliyorlar” paranoyasını da bir güzel yedirmiş oluyorlar.

tumblr_mvf7sjkhAM1rjrfw0o1_500 - Kopya

Bizlere düşen de onların bu endişeli ruh hallerini heyecanla seyretmek oluyor.Gerçi şimdilik belli bir siyasi görüşe bağlamadılar olayı ama yakında onun da kokusu çıkar.Dizide konumuz kısaca şöyle; Amerikan başkanına göğüs cerrahisi tarafından küçük bir operasyon yapılacak ve kendisi bu süreçte sağlık politikalarını desteklemek ve ülke insanı gibi olduğunu göstermek için kendi özel doktorlarına değil, bir devlet hastanesinin doktoruna ameliyat olma kararı alır.Ve burada sahneye esas karakterlerimizden birini yani Dr. Ellen Sanders’ı çıkartır.Kendisi başarılı bir cerrah ve aynı zamanda iki çocuk annesi mutlu bir aile yaşantısına sahip bir kadın.Başkanın ameliyat gününe bir gün kala ailesiyle vakit geçirmek için eve erken gelir ve bir anda eli silahlı dört kişinin rehinesi olarak bulur kendisini ve ailesini.

Bu kişiler onları bir araya topladıktan sonra yüzlerinde ki maskeyi çıkartır ve onlara her şeyin şeffaf işleyeceği mesajını verirler.Bir diğer ana karakterimiz, FBI’ın en etkin ajanlarından Duncan ise esasında bu rehine olayını tasarlayan kişi olarak elinde ki silahı bu aileye çevirmiştir bile.Doktor ayrı bir odaya alınır ve sonraki gün yapacağı ameliyatta başkanı öldürmezse bütün ailesinin öldürüleceği şeklinde tehdit edilir.Ya başkan ölecek yada onun ailesi.Bu adamlar kimdir, neden böyle bir istekle hareket ediyorlardır bilinmez ve bunlar sanırım ilerleyen bölümlerde daha netlik kazanacaktır.Tabi “hiçbir şey göründüğü gibi değildir” alt metininden hareket ettiğimiz için doktorun ailesinin de bir takım gizemleri ortaya çıkacaktır.Bir taraftan bunları öğrenirken diğer taraftan ajan ve doktor arasında geçen güç savaşını heyecan içinde seyretmemek elde değil.

tumblr_mveuluWZji1rsxk87o1_500

En başta dediğim gibi bilinmedik bir konuya sahip değil, aksine türevleri kafamızı çevirdiğimiz her yerde karşımıza çıkıyor.Ama bunu işlerken aksettirebildikleri o heyecan duygusu adına nicelerinden çok da seyredilmeyi hak ediyor.Bir fırsat verin derim, şimdiye kadar 6 bölüm izledim ve önümüzde ki haftayı sabırsızlıkla bekliyorum.Ve bu daha işlerin kızışmamış hali, bir de esas konuya daldığımızda neler olacak çok meraklardayım. Oldukça kısa bir tanıtım oldu farkındayım, ama yine de daha başında bir dizi için heyecanı kaçırmadan neler anlatılabilir bilmiyorum.Mesela doktoru canlandıran bayan aktrise, oyunculuğu açısından bayıldığımı söyleyebilirim veya ajanın her daim bir adım ötede olması, zor anlarda kendinden emin duruşu ve konuşmasıyla tam bir kötü adam imajı çizebilmesi, bu diziyi ayakta tutan iki kolon gibi hissettiriyor.İşin özeti, beğenerek tavsiye ettiğim bir dizidir, aklınızda olsun derim.

Bir Yanıt Bırakın

