Dexter biter…

tumblr_mtjjxpl0lA1qdff5so1_500

 

Ellerim titriyor valla, o kadar kendimi moralmen çökük hissediyorum.Ben dizilere ve özellikle dizi finallerine karşı her zaman kendimi böyle zayıf hissetmişimdir; tamam o çok uzun zamandır bilinen tanışıklık kısmının sonuna geldiğimiz için bu ezikliği yaşıyorum ama bu dizi başkaydı, daha bir kıymetliydi benim gözümde.Şu blogda dönüp dolaşıp yine sıklıkla bahsettiğim nadir dizilerdendir.Ve ne acı ki kendi sosyal çevremde kardeşim dışında bu diziyi izleyip benimle şu an ağlaşabilecek kimse yok.O da daha izlememiş zaten, artık yarın seyredip birlikte bir telefonun ucunda ağlaşırız.Ne desem bilemiyorum, bu diziyi 8 sezon boyunca izleyen, her sezon başlangıcında yüreği güm güm eden kısım için fazla bir şey dememe gerek yok aslında; onlar çoktan nasıl duygular içinde olduğumu anladılar bile.

Dexter bitti…Olay bu kadar basit, ve bir o kadar da üzücü ki.Evet beklediğim, arzuladığım gibi ilerleyen bir 8. Sezon olmadı benim gözümde.Ve hatta nasıl bir final yaparak toparlayacaklar diye çok düşündüm.Son bölüme kadar hiç dehşet içinde kalmadım ya da ne bileyim heyecandan mideme kıramplar girmedi.Ve hatta son bölümün ortasına kadar öyle boş gözlerle bakındım.Diğer yarısı ise beni haklı kederlere sürükledi.Bu yazı Dexter incelemesi içine girip, o muhteşem sahneleri, alıntı veya sözleri gözler önüne serecek ve dizinin kalitesini cümle aleme sunacak bir yazı değil.Ben o işi daha profesyonellere bırakıyorum.Bu yazı ben gibi sadece diziyi izleyen bir amatörün, sıradan bir seyircinin gidenin arkasından bütün duygularını dorukta yaşayarak ağlanma yazısı olacak.

Biteceğini biliyorduk, hatta bazen itiraf ediyorum gereğinden fazla uzadı, bitsin artık dediğim çok yer oldu.Ama “her sevdiğimiz dizi kötü bitmek zorunda mı” diyerek hayııflanmadan da kendimi alamıyorum.Biliyorum adı üstünde “dram” seyrediyoruz ve bunu bilerek bu tekneye adım attık.Yine de bilmek bazen duyguları değiştirmiyor.Tekne kelimesi bile beni şu an o kasırgaların içine sürükledi yine, zaten izlediğim o andan itibaren daha çıkamadım, kara bulutlar hala çevremde.O sahne bile bir duygu bombardımanı veriyor insana.

tumblr_mtlglgHzmZ1sto3mso1_1280

Ben bu yazıyı spoiler vermeden tamamlayamayacağım ve açıkcası “açık açık” konuşmak istiyorum.O yüzen heyecanı kaçar diye düşünenler buradan sonrasını okumasın.Bunca sezondur heyecanı ayakta tutan bir çok olay yaşandı.Daha ilk sezonda Dokes’in Dexter’ın peşine düşmesi ve gerçekleri anlaması, sonrasında Dexter’ın abisi Brain, Rita’nın varlığı ve Dexter’ın hayatını şekillendirmesi, onun hala yürek burkan ölümü ve nihayet şimdiye kadar hep birlikte olan Dexter ve Debra’nın gerçeklerle yüzleşmesi.Geçen sezon her bölümü nefesimi tutarak seyretmiştim.Debra’nın abisiyle gerçekten tanışma anı ve onu sindirebilmesi derken yine mükemmel bir sezon finaliyle “neler oluyor” diye ayaklanışımız.

Ve her bir sezonda Dexter’ın kendi iç dünyasıyla savaşı bir karakteri bu kadar derinlemesine işlenir ve anlaşılır kılmıştı gözümüzde.Adı üstünde bir seri katil izliyoruz ve bütün ekip onun yanında yer alıyoruz.Aman Dexter yakalanmasın, aman o kötüleri bir güzel parçaları ayırıp denize atsın ve bu arada kendi iç savaşlarını muhakkak yaşasın ki bizde bu yaptığına bir şekilde mantık bulup, onun yanında yer alabilelim.Öyle bir karakter, öyle bir dizi izledik işte.Açıkcası birkaç sezon izleyip terk etmek benim doğamda varken Dexter  için hiç ara vermeden nasıl sona kadar gelip, şu an yas tutuyorum ben de bilemiyorum.Şöyle geriye dönüp baktığımda çok kaliteli şeyler izlemişiz demekten kendimi alamıyorum.

tumblr_mtbd07r6MX1sqkqe7o5_500

Biliyorum, son bölümde birilerinin mutlaka ölmesi gerek.Ve benim aklıda olan ismin – hikayeyi daha acıklı bir hale getirmek için- bir şekilde öldürüleceğini az çok tahmin etmiştik.Yine de ben o arada bir Hannah gider diye düşünmüştüm, en azından onun ölümü bana biraz da olsa teselli verebilirdi.Ben Dexter’ı paylaşmayı sevmeyenlerdenim.Bir tek Debra vardı benim gözümde, Dexter’ın yanında yer alabilecek tek kadın.Lumen bile bir yere kadar, kötü kaderinden dolayı tolere edilebildi o kadar.O da edebiyle gitmeyi bildi; Rita dahi kan gölünün ortasında veda etti.Hepimizinin yüreği acıdı ayrılma şekline ama ben bir kez bile keşke Rita gitmeseydi demedim.Sadece Hannah kaldı, en sevmediğim, en ölüp gitmesini istediğim.Ve evet cümlemi tekrarlıyorum, hayalini kurduğu yaşantısında içi buruk olsa da “sadece Hannah kaldı”..

Ve Debra, o kadar çok üzülüyorum ki şu an onun için; hak etmemişti demek çok yersiz ve klişe kalıyor baskın duygularımın yanında.Hep bir şekilde biliyorduk ölümü Dexter’ın elinden olacaktı.Evet belki o masasında can vermedi, ama yine de Dexter’ın elinde can verdi.Bu durum için Dexter suçlanmalı mı, yoksa bütün bölüm boyunca kendilerini suçlamamaları gerektiği konusunda altı çizili metinler veren Debra ve Dexter hesabı olacağı varmış mı demeli.Belki de o suçluluk üzerine konuşmaları bizlere birer mesajdı; biri bir şey yaptı, diğeri onu kovaladı ve nihayetinde Debra beyazlar içinde Dexter’ın kucağında denize bırakıldı.

Onu masasında öldürüp parçalara ayırıp bir güzel sararak denize atmadı belki; ama çevresinde gezinen o kara bulutların ortasında kardeşini öldürüp yine de denize uğurladı.Hissetmek için bunca zamandır çabalayan Dexter nihayet kardeşinin ölümü ve hayatı boyunca yaşayacağı  suçluluk duygusunu, hiç geçmeyecek acısını hissetmeye başladı.Dexter’ı cazip kılan en önemli özelliği buydu aslında; çevresinde dönüp duran hayata, yaşadığı onca olaya rağmen hiçbir şey hissedememesi, onu normal insanlardan daha farklı bir çizgiye taşıyordu.Ve Dexter nihayet ölümlü oldu, diğer faniler gibi acının tadına baktı.Debra huzurlu bir gülümsemeyle yolunu ayırdıktan sonra Dexter kendi cehenneminde tek başına yanmayı tercih etti..

Yıllar boyu unutulmayacak bir diziydi, sağlam ve kaliteli olmasa bu kadar can yakmazdı zaten.Bizlere de düşen Dexter’ın Debra’ya kurduğu son cümle gibi “Hoşça kal” demek…

One comment

  1. Güzel yazı olmus tebrik ederim
    Dexter Deb i kucagına alıp onunla birikte kendini de atacak ve o sekilde bitecek sandım yanıldım.
    Bence öyle olsa daha iyi olurdu.

Bir Cevap Yazın

