Orphan Black…

tumblr_moujnvyyex1qlujlho2_500

Just one, I’m a few, no family too, who am I?

Herkes bu diziden bahseder de, ben geri kalır mıyım hiç; tabi ki hayır.Herkes dediysem “kardeşimi” kastediyor da olabilirim.Ne zamandır öneriyordu, benim de aklımdaydı aslında ama klonlarla alakalı bir diziyi izlemeye dair bir takım ön yargılarımda yok değildi.Neden bilmem başta biraz soğuk durdum ama sonra ilk bölüme şans vermek adına bir bakış attığımda kendimi sezon finalini izlerken yakaladım bir anda.Fantastik bir dizi, bilim kurgu içermesine rağmen dizide yaygın olan atmosfer daha çok klonlar ve onların bu durumla baş etme durumları.Tabi klonlardan bahsederken bunları canlandıran tek bir oyuncu ve başarısından bolca da bahsetmek gerek; Tatiana Maslany.Ben böyle bir oyunculuk görmedim, veya görmüşüm ama farkında olmamışımdır.Bu rolü omuzlamak ve bundan başarıyla çıkmak her yiğidin harcı değil.Kendisi ana karakter Sarah’nın yanında şimdiye kadar görünen 6 farklı karakteri daha canlandırmıştır.Ve hiç birinin bir diğeriyle alakası bile yok.

tumblr_moum5hXsd41qfjc9io1_500

Tabi bunlar şimdiye kadar bir şekilde ortaya çıkmış ve hikayeye dahil olmuş klonlar.Daha görünmeyen ve ne şekilde ortaya çıkacaklarını bilmediğimiz onlarcası, belki de yüzlercesi var.Yani Tatiana bu rolu üstlendiğinde bence nasıl bir karakteri canlandıracağını bilmiyordu; düşünsenize adamlar her gün önüne yeni ve farklı bir karakter sunuyorlar ve o da bizleri ihya edercesine hayat veriyor onlara.Başrol oyuncuya bu kadar beğeni cümlesinden sonra, diziyi tanıtmaya geçelim artık.Sarah, serseri tipli bir kadın, uyuşturucu işine gömülmüş sevgilisini terk edip üvey kardeşinin yanına gitmek için metroyu kullanırken birden kendisine tıpatıp benzeyen bir kadının trenin önüne atlayarak intihar ettiğini görüyor.Şok olmuş bir halde bunu bir fırsata dönüştürerek kadının çantasını alıp ortamdan uzaklaşıyor.Önce bu kadının bilmediği ikiz kardeşi olduğunu düşünüyor ve hem eski sevgilisinden kurtulmak hem de kızı ve kardeşiyle yeni bir hayat kurmak için onun kılığına giriyor.Ve ölen kadını kendisi gibi gösterip, diğerinin hayatın içinde buluyor kendini.

Başta kolay gibi görünen bu plan, ölen kadının bir polis olduğunu ve başının dertte olduğunu öğrendikten sonra sarpa sarmaya başlıyor.Bu tarz dizilerden daha öncede gördük, en yakın dönem aklımıza gelen rezalet ötesi olan Ringer bua bir örnek.Başkasının yerine geçen tıpatıp aynı başka bir karakter kendini yeni bir yaşamın ortasında bulur.Ama burada en büyük fark, bizimkinin bir değil, birden fazla klonun yaşamına dahil olması.Dizi, kendine benzeyen birden fazla kişiyi keşfetmesi, aslında bir klon olduğunun bilincine varması ve diğerleriyle birlikte bu gizemin peşine düşmesiyle devam ediyor.Bir de üstüne üstük onları öldürmeye çalışan başka bir katilde peşlerinde.Şimdi açık açık anlatamıyorum ama bu dizide muhteşem şeyler oluyor.Daha ilk sezon yayınlandı, diğer sezon için 2014 beklemeye geçildi.Bir de bir gecede hepsini izlediğim için sanki hemen kaybetmişim gibi hissediyorum.

tumblr_mouc83reIA1qc85hro1_500

6 farklı karakteri canlandırdığını zaten başta söylemiştim.Ve izlerken hiç de aynı gibi gelmiyorlar gözümüze; tamam suret aynı ama bunlar kesinlikle bambaşka insanlar dedirtiyor.Ve bir de içlerinde en sevdiklerim, en nefret ettiklerim diye sıralamaya bile sokturuyor.Bütün bölümleri çok güzeldi ama benim gözümde 6. bölüm on numaradır hala; bu kadar eğlendiğim bir bölüm olmamıştı uzun zamandır.Bu kadar konuştum ama diziye dair pek bir şey anlatmadım farkındayım, yine de hiç izlememiş olanları birazcık dürtmek ve meraklandırmak adına daha ne kadar övgü sıralayacağımı bilemiyorum.Orphan Black izlemeyen kalmayacak ve sizde bir bölüm izledikten sonra benimle aynı fikirde yer alacaksınız.Bu arada Tatiana’yı sevmeyen ölsün..Şimdiye kadar canlandırdığı karakterleri bir sıralayalım;Sarah,Alison, Cosima,Helena,Beth,Katja ve son bölümde kendini gösteren Rachel.İçlerinde en sevdiğim tabi ki Alison.Ama bir yerden sonra hepsini sahiplenmeye başlıyorsunuz; Helena’yı bile.

Neyse bu şöyle bir “Orphan Black izliyorum” yazısı olsun, daha niceleri de peşinden gelir umarım..

 

5 comments

  1. Diziyi o kadar güzel tanışmışsınız ki hakkaten insanın okudukça okuyası geliyor.
    Bu diziyi ben de çok seviyorum, 2. sezonu da heyecanla bekliyorum. Dizide en sevdiğim karakter Felix, olmazsa olmaz o ya bir tane. Klonların da dediğiniz gibi hepsini sahiplenmeye başlıyorsunuz ama ben de en çok Sarah’yla Alison’ı seviyorum. Cosima’yı Delphine’i odada yalnız bırakma gibi bir aptallık yaptığından beri -üstelik onun ne olduğunu bilmesine rağmen- sevmiyorum, sezon finalinde de zerre kadar üzülmedim de aptallık yapmış da olsa Cosime bize lazım ölmesin. 😀
    2014’te başlayacağını bilmiyordum, ben Eylülde başlar diye tahmin ediyordum, gerçi zaman tahminlerim tutmaz benim pek ama. 😀

  2. Alison’mu? haaayıırr, ama o çok aptall:) ben Cosima’yı sevdim en çok, zeki ve sempatik;)
    neyse, demek istediğim bir şey vardı aslında size, o yüzden uğramıştım: harika bir dizi önerisiydi, 2 günde soluksuz izledim 1.sezonu ve sabırsızlıkla bekliyorum 2. sezonu. teşekkürler;)
    şeyyy, bir de, 2. sezon başladığında bir şekilde haberdar etseniz olur mu ki? sevgiler..

  3. @cryforthem

    Felix’i bende çok seviyorum, zaten dizide onun gibi bir karakter olmasa, belki de bu tadı veremezdi bizlere.Bazen onu diziyi bizim gibi dışarıdan izleyen seyircilerin yerine koyuyorum, aynen bizim vereceğimiz tepkileri veriyor -ya da benim- olaylara karşı.Cosima’ya karşı ne sevgi ne nefret içindeyim, aldığı bazı kararlar evet çok yanlıştı ama onun da gidişata büyük katkıları oldu.Bir de net dünyasında insanlar Cosima diye ölüyor, yazılan bütün ficler nerdeyse o ve Delphine hakkında.Ergen ifadesiyle “ortalığı yıkmış durumdalar”…

    Bende sabırsızlıkla bekliyorum yeni sezonu ama en güzeli böyle biriktirip toplu izlemek..Yorum için teşekkürler..

  4. @1biranne

    Alison’ı bahtsızlığından ve de bir de kendime benzettiğimden dolayı seviyorum.Kadının tek amacı bütün bu çılgınlığı geride bırakıp hayatına devam etmekken, sezon finalinde hem kocası hem de talihsiz komşusu hakkında öğrendiklerimiz onun daha nice dramlar yaşayacağını da gösteriyor belki.Ve bir de Felix’le arkadaşlığını seviyorum tabi..

    Bende iki günde bitirmiştim, tabi arada gidip bir gündüz mesaisi de çalışıp geldim tabi.Yeni sezon başladığı gibi bende bir iki kelime ederek duyuru yaparım tabi, sonuçta bu dizi davulu zurnayı sonuna kadar hak ediyor..

  5. Geçen tumblr’da gördüm, zaten artık kafamızı nereye çevirsek görür olduk bu diziyi ya, Felix’i canlandıran aktörün bir konuşması vardı.Mutalka sende oku, çok güzel cümleler kurmuş canlandırdığı karaktere özgü..

Bir Cevap Yazın

