Hannibal…

tumblr_mog4dgTQkf1s53w7uo1_500 Dizi yokluğundan olsa gerek Hannibal izlemeye başladım.Aslında tam anlamıyla da izliyorum sayılmaz, her bölümü takip ediyorum ama daha önce hiç bir diziye yapmadığım kadar ağır bir suç işleyerek sahneleri atlaya atlaya bir bölümü neredeyse on dakikada bitiriyorum.Bu tabi “dizi izlemek” olarak adlandırılamaz bile,ama yine de neler olup bittiğine dair sağlam fikirlerim olabiliyor ve bende lafı açıldığında “evet Hannibal seyrediyorum” diyebiliyorum.Şu yaşıma kadar ne eski filmlerini heyecanla aradım ne de son dönem yapılan Hannibal’in gençlik hallerini içeren filmleri.Ve ben lisedeyken bunları izleyene kötü gözle bakarlardı; “ıssız bir adada tek başına mı yaşıyor acaba” diyerek.Yine de pek bir ilgi alanıma girmediler ve yıllardır değişen kişiliğimle birlikte bende Hannibal mevzusunda hala bir tık yok. Peki neden insan etiyle beslenmeyi tercih eden bu gereğinden fazla akıllı caninin dizisini takip ediyormuş gibi haller içine giriyorum; bilmiyorum.Valla kendi içimi yoklayıp hesapları ortaya döktüğümde beni ilgilendiren tek mevzunun dizinin bir diğer başrol karakteri olan FBI Ajanı Will Graham olduğunu söyleyebilirim.İlk bölümlerde kendinden emin duran o duruşunun, işin içine Hannibal girince her bölüm daha fazla çöküş içine girmesi ve o evinde barındırdığı köpekler gibi yavru köpek bakışları psikolojisinde etrafta gezinmesi onu bu diziyi izlenebilir kılan tek etken oluyor benim gözümde.Valla acıyorum adama, yazık demekten ve her bölüm Hannibal’a içsel küfür savurmaktan kendimi alamıyorum.Aslında birçokları için güzel bir dizi; içinde seri katillere karşı inanılmaz bir empati kurabilen bir FBI ajanı ve ona “sözde” akıl hocalığı yapan psikoloğu bir diğer seri katil Hannibal var. tumblr_mo446zUyDT1qgpm7vo2_r1_500 Esasında dizi bu ikisi arasındaki ilişkiye odaklansa ve altan alta en büyük kurgu bunların dinamiğinde yatıyor olsada, aşağı yukarı her bölümde başka bir seri katilin peşinde dolanıyoruz.En büyük farkı da başka hiç bir dizi veya filmde göremeyeceğiniz türde acayip “manyak” seri katillere sahip olmaları.Daha ilk bölümü izlediğiniz anda ne demek istediğimi anlayacaksınız.Normalde bu tür yapımları seven bir insan olsam benim için büyük bir nimet olabilecek bu dizi, şahsıma fazla “naylon” geldiği için sadece Will’in gözlerinden öteye geçemiyorum.Yorumun bir bayan tarafından yazıldığı cinsiyet belirtmesem dahi nasıl da kendini belli ediyor görüyorsunuz.Hele Tumblr’da Hannibal ibaresinin geçtiği neredeyse bütün resimlerde Will varsa benim gibi düşünen daha niceleri de var diyebilirim. Olayın özeti, izlediğim onca dizinin yanına birde Hannibal izliyor olmam.Devam etme konusunda kendime bile şaşırıyorum hala, şimdiye kadar çoktan terk etmiş olmam gerekirdi.Ama diyorum ya o Will var ya, her şeye bedel.

One comment

  1. Bende izlemek istiyorum ama senin dediğin gibi yamyamlık kısmı cazip gelmiyor insana.Yoksa hayatta kaçırmazdım herkesin izlediği bir şeyi.Belki de başlarım kim bilir, belki hiç anlamadan severim bile.Neyse bunlar fazla laflar, izleyip öyle görmek lazım:D

Bir Cevap Yazın

