Enemies of Rome

tumblr_mhcpnq1vmZ1qd6laho1_500

 

Spartacus son sezonuyla geçen gün açılış yaptı aa dostlar; duyanlar duymayanlara duyursun ve benim gibi heyecanla bekleyen herkesin haberi olsun.Son sezon olmasının ve biliyorum muhteşem bir final yapacak olmalarının beklentisi içinde izlediğim her şeye büyük büyük manalar yüklemek için hazır vaziyette seyrettim resmen.Evet ilk bölüm için “nasıl bir dizi olduğunu” hatırlatmak adına güzel bir başlangıç yaptılar; gün geçtikçe büyüyen bir köle ordusu ve onları durdurmakta yetersiz kalan Roma’lı asiller ve lejyonları.Bu dizide şimdiye kadar gelmelerini beklediğimiz noktada durup zirveden aşağı bakıyorlar.Herkesin malumunda Spartacus’un hikayesi; değişik yorumlarıyla birlikte final Roma’nın galip gelmesi ve sevdiceğimiz herkesin ölmesiyle son buluyor.Ve geriye başına ne geldiği belli olmayan bir Spartacus kalıyor.

Ancak dizinin bunu nasıl işleyeceği, nasıl bir yorum farkı ile şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonrada diğerlerine fark atacağı bir muamma.Biliyorum büyük şeyler artık bizi bekliyor; sonuçta her şeyin kopacağı noktadayız.Elimizde bir köle ordusu, başında Tanrı gibi gördükleri ve tek amacı gördüğü her Roma’lıyı öldürmek olan bir efsane, çevresinde amaçları farklı da olsa ortak bir şekilde katliam planlayan arkadaşları ve nihayet -üç sezon arkasına- aklı başında, ne yaptığını bilen ve kiminle muhatap olduğunun farkında olan Roma’lı bir asil.Şimdiye kadar ki düşmanlar gladyatörleri hep küçük gördü, “bir avuç köle” diye tabir ettikleri adamların kılıçlarıyla can verdiler.Ancak bu sezon eski bir gladyatörden ders alacak ve onu saygıyla öldürecek kadar “farklı” bir adam var.Yani ben bile birden saygı duydum adama karşı, yakında onun tarafında yer alıyorum dersem şaşırmayın.

tumblr_mhcpnq1vmZ1qd6laho2_500

“Yok canım bu kadarı da artık abartı” demiyorum, ne olacağı hiç belli olmaz.Daha birinci bölümden bahsediyorum, bakalım diğerlerinde nasıl bir heyecan ve taraf tutma içinde olacağım.Ha bu arada Agron ve Nasir ilk bölümden yapılır mıydı; hiç beklemiyordum yeminle.Devamını bekleriz tabi; ve tabi en büyük temenniler bu ikisi için, ölmeden kaçıp kendilerini kurtarsalar ve mutlu mesut yaşasalar ne kadar güzel olur.Bir Spartacus yazısının sonundayız, diğer bölümler umarım yeteri kadar heyecan sağlarda ben yine koşar adımlarla blogun tozlu sayfalarına dalarım.

Bir Cevap Yazın

