Surprise motherfucker…

tumblr_mf8rtwEnX31rb6673o1_500

Dexter biteli herhalde iki hafta olmuştur, her sezon finali sonrası yaşadığım duygu karmaşası içinde buldum yine kendimi, açıkçası hiç de şaşırmadım bu duruma.Dexter bunu izleyicisine hissettirmiyorsa o zaman bu dizinin gidişatı da bir hata vardır diye insanın aklına gelir elbet.Geçen sezon nasıl çığlıklar attığımı hatırlıyorum; Dexter’ı “iş” üstünde yakalayan bir Debra ile bütün düşüncelerimiz yerle bir olmuş, tamamen Debra Dexter’ı tutuklar ya da onun yanında yer alır diyen iki gruba bölünmüştük. Bu sezonu öyle bir heyecan içinde başladım ki izlemeye, keşke her izlediğim dizi bu tadı ve coşkunluğu sağlayabilse dedim çoğu yerde.Ama işte Dexter farkı her daim kendini belli ettirdi.

tumblr_mf8eanDhBO1rg22g2o1_500

Bu sezon tamamen iki kardeşin kendi içsel çatışmaları ve birbirleriyle mücadeleleri şeklinde geçer diye düşünüyordum.Nitekim ilk bir kaç bölüm öyle oldu ve ben büyük bir memnuniyet içinde seyrettim gidişatı.Sonra ortaya hiç tahmin etmeyeceğim şekilde bir Hannah McKay attılar ki, sanırım kıskançlığımdan olsa gerek kendisini ve içinde barındırdığı bölümleri hiç ama hiç sevmedim.Ben ki daha ilk anda İsaak Sırko muhabbetini ve onun aşkı için intikam aldığını anlamış insan, Hannah ortaya çıktığında ve hatta Dexter onu masaya naylonlarla sardığında bile bu işin gittiği yönü hiç ama hiç anlamadım.Nasıl bir körlük içindeymişim şaşırıyorum, adam resmen masada işi götürdü, ben hala “ne oluyor ya orada” diye çirkin bakışlar atıyorum..Kendime bu kadar haksızlık yapak da istemiyorum zira, neden fark edemediğimi de itiraf edecek kadar uzun süre bekledim.

İçimde kalan en ergemsi duygularımla itiraf ediyorum; bu kadın şimdiye kadar Dexter’ın hayatına giren ve onu anlayan tek kadındı ve ben bundan hiç ama hiç hoşlanmadım.Rita; canımın içi sevgi yumağı, öldü diye sevdim, hatta kaç sezon ölsün diye gözünün içine baktım .Lumen; başınna gelenlerden ötürü büyük bir sempati beslendim kendisine ama işi bitince sahneden çekildiği için yine gizliden gizliye takdir ettim kendisini.Lila; çılgın ve umursamazdı, sonunun Dexter’ın elinden olacağını en başından beri biliyordum.Ama Hannah için hiç kesin bir şey diyemedim.Bu kadınların içinde sadece Lumen onun düşünce yapısına yanaşabildi şimdiye kadar, o da tam bir kabulleniş değil, daha çok bir teselli içindi.Ama Hannah onu hem anlayabildi hem de nefret ederek söyleyebilirim onun düşüncelerine sızıp yolunu değiştirebildi.Evet elinden bıçağını düşürmedi ama yine de artık kabul ettiğimiz bir “Karanlık Yolcu” yok, onun yerinde elinde bıçağı tuttuğunu idrak eden ve bütün sorumluluğu üstüne alan bir Dexter var.

tumblr_mf8lbecQ361qa1zzgo1_500

Bütün bu kadınlar onda çok şeyleri değiştirdi; dizinin başında gördüğümüz Dexter ile bu Dexter arasında yüz ifadeleri dışından dünya kadar fark var.Bunca zaman onu seyrediyoruz ve bu adamın artık nasıl düşündüğünü, nerede durup nerede başladığını keşfeden varsa çıksın ortaya.Zira olamaz, adamın kendi bile farkında değil içinde olan bitenlerin.Ve bunca hengame arasında bir gariban Debra.Bütün dünyası bir anda değişiverdi.Evet onu abisinin yanında görmek istedim her zaman; ona sırtını dönmesin ama onu korurken bir taraftan da kendisini değiştirmesin dedim.Çok şeyler bekleyen izleyenin aç gözlülüğüyle Debra sadece bir “insan” olduğunu hatırlattı herkese.

tumblr_mfgdv53HVZ1r22byto1_500

Ve o son sahnede gördüklerimizi hala anlayabilmiş, kelimelere dökebilmiş değilim.Nerdeydik nerelere geldik.Sezon başı ilk sahneyi hatırlayalım; Debra elindeki tabancayı Dexter’a yöneltir ve ne yaptığını sorar.Ve sezonun son sahnesinde yine elinde silah olan Debra ve yine karşısında Dexter var ama bu sefer o kadar farklı konumlarda yer alıyorlar ki bu noktaya nasıl geldiklerini idrak edemeyen izleyici olarak şaşkın şaşkın seyrediyoruz.Laguerta’yı kimse sevmez ama ölmeyi hak edecek ne yaptığını herkes sorgular.Ve ölümü Dexter’ın elinden olsaydı artık duyarsızlaşmış izleyen olarak bunu o kadar sorgulamazdık.Ancak ölüm ona Debra’dan geliyor, sırf Dexter’ı korumak için kendinden bile vazgeçen kardeşinden.Dexter Debra için hayatında onu koşulsuz sevebilen tek kadından vazgeçti, ama Debra Dexter için kendinden vazgeçti.

Amma da dram yaptım iki dakikada.Yine de bunları başka türlü yorumlayamıyorum.Ve son sezonda artık bizleri ne bekler inanın tahmin etmekten bile çekinir hale geldim.Başladığında hep birlikte göreceğiz artık.Muazzam bir sezon yaptılar, ellerine sağlık..

2 comments

  1. Bu sezon beni kendime getiren dizi buydu.
    İlk sezonlarda Dexter’dan vazgeçmediğim için çok mutluyum. Gittikçe güzelleşenlerden bu dizi.

  2. @ mavi

    Dizinin ana özelliği bu olsa gerek, her sezon sonu öyle bir sarsıyor ki insanları ne düşüneceğimizi bilemez hale geliyoruz.Ben artık Debra olayından donra koptum zaten, bakalım neler olacak..

    Geriye kaldı son bir sezon, bildiğim tek şey bittiğinde çok özleyecek olmam..

Bir Cevap Yazın

