Merlin’e son bakış…

tumblr_mflnzx3jpW1rfzeryo1_500

 

Ve 5. sezonun ardından sonunda Merlin hayatımızdan çıkıverdi.Az önce son bölümü izledim ve onun depresifliği altında yazıyorum bu yazıyı.Şimdiye kadar neden hala izlemeye devam ettin ki diye soran kardeşime verdiğim cevap; ” belki düzelir, ne bileyim merak ve bir yerde alışkanlık” gibi pek bir anlam ifade etmeyen bahaneler sundum on dakika önce.Ve aslında buraya kadar neden izledim bende bilmiyorum, bu ifadelerim biraz da dizinin bu şekilde bitmiş olmasından kaynaklanıyor.Kocaman 5 sezon izledik ve sonunda karşımızda ne bulduk; şahsen ben ilk bölüm ve son bölüm arasında dillendirilecek ciddi bir fark göremiyorum.Bir dizi nasıl ilerler; ya karakterlerin gelişimi ya da insanı yerinden zıplatacak, yüreğini gümbür gümbür ettirecek hikaye örgüsüyle.Peki biz Merlin’de ne gördük, hiç birini..

tumblr_m3vljwUHsS1qem59qo1_500

 

Haksızlık mı yapıyorum, hayır yapmıyorum.Şu adamların canım diziyi ne hale getirdiklerini gördükçe sinirlerim ayağa kalkıyor yemin ederim.Şimdiye kadar bu izleyen en çok neyi merak etti bu dizide; Merlin’in gerçek kimliği ne zaman ortaya çıkacak, Arthur başta olmak üzere insanlar buna nasıl tepki verecek ve sonrasında Merlin bunlarla nasıl başa çıkacak.Bütün cazibe buradaydı kusura bakılmasın; tamam epik bir Arthur efsanesi güzel işlendi inkar etmiyorum ama peki ya en elzem kaynak olan Merlin’in içselliği nerede kaldı.Ben söyleyeyim, en son bölümde kaldı.O kadar sezon sonra, bir dünya bölümü devirdikten sonra kapanış yapmadan -Allah razı olsun- Merlin sonunda Arthur’a “ben büyücüyüm” diyen bir itiraf attı.Ve sonrası Arhur’un her şey için teşekkür edişinin ardından ölümüyle son buldu.

tumblr_lyv6clFwNG1qjm7zro1_500

 

Ben bunlara tükürmeyeyim de ne yapayım, sen dur dur en son bölümde bütün dizinin en esrarengiz olayını beş dakikada oldu bittiye getir.Madem bu kadar kızgınım neden izledim o zaman diye bende kendimi azarlıyorum, herhalde başladığım bir diziye sülük gibi yapışmamdan olsa gerek.Bütün o paylaşılmayan taht kavgalarında, taht kime kaldı peki; tabi ki kraliçemize.Bu boşvermişliğin kızgınlığında, kendimi dizginleyecek bir şeyler aramaya çalışıyorum ve an itibariyle tek tesellim, en azından son bölümde Arthur ve Merlin’i canlandıran oyuncuların muhteşem performansı oluyor.Hele Merlin içimi öyle acıttı ki anlatamam, bu dizi böyle bitmemeliydi.Sonuçta bunca zaman her savaş sonrası kazanan taraf Camelot olurken, bunca şeyden sonra Arthur ayalaklanmalı ve ikisi sarayım kapısından içeri girmeliydi.

 

tumblr_m3yiekv0tl1qzi8nqo1_500

Yok ama illa birileri ölmeli ve bizde şaka gibi Merlin’i günümüzde sersefil dolanırken görmeliydik.Yanlız ben bunları İngiliz sanıyordum, bu kadar arabesk herhalde sadece bize yakışabilirdi.Bunca eleştiriden sonra iyisiyle kötüsüyle koca Merlin’i bitirdik.2008’de başlayan bu süreç 2012’nin son beş gününde güle güle dedi.Anlık bir pişmanlık içinde olabilirim, belki bu pişmanlığım ilerleyen zamanlarda hala devam eder, ama yine de öyle böyle bir Merlin efsanesi izledik.Hiçbir şey diyemesem bile, en azından oyuncularını çok çok sevdiğimi söyleyebilirim.Lütfen birisi Arthur ve Merlin’i canlandıran oyunculara birer ödül versin.O senarya rezilliğinde bile büyük bir başarı gösterdiler.Şöyle eli yüzü düzgün bir yapım içinde olsalardı neler yaparlardı çok merak ediyorum.

Güle güle Merlin…

7 thoughts on “Merlin’e son bakış…

  1. Millet bide ağlamış. Kendi adıma bittiğine mutluyum. Yıllar önce senden görüp başlamıştım. Finali de beraber gördük. Darısı diğer dizilere. Tabi daha güzel finallerle.

  2. @ mavi

    Rezil edip bir de üstüne tükürdüler diyorum başka bir şey demiyorum, öyle ki fanfictionı bile tat vermez hale geldi.Daha ne diyeyim kardeş, çamır çamır…

  3. Psikoloji bozan cinsten bir finaldi, Arthur’a mesih muamelesi yapmaya hiç gerek yoktu bence. Hem krallıkları o çirkin Kraliçe mi birleştirdi yani? Bitmesiyle ilgili bir sıkıntım yok, ama bu kadar da berbat olmayaydı iyiydi! O kadar çaba, o kadar uğraşı hiç için miydi? 95’teki First Knight bile bundan daha iyiydi, bari Camelot birşeye benziyordu sonunda! Arthur’u harcadılar matmazel…

  4. ewt hepiniz haklısınız bu insanın içini acıtan finalle hepimiz yıkıldı ve gerçekten ejderhanın arthur albionu birleştiricek demesi var bide hem öle diyo hemde Arthur ölüyor seneristlerin ben taaa gerisini siz anlayın daha sözüm yok bişey daha merlinin bitmesi hepimizi çok üzdü ama bizler bişey yapamayız belki bir gün başka bir şirket alır da bu güzel filimi daha mantıklı hale getirerek 6. sezonu başlatır benden bu kadar

  5. Merlin’in son bölümü gerçekten çok trajikti.Saatlerce etkisinden kurtulamadım ama finali gerçekten vasattı.

    Neden Merlin Arthur’u Avalon Gölüne götürürken ejderhayı çağırmadı?
    Neden Gwen kraliçe olduğunda Merlin orda değildi?
    Neden Morgana’nın ölümü büyük bir çekişmeye sahne olmadı..ölümü çok basit oldu ..Mordredinde aynı şekilde..
    Gaiusla merlin birbirinden nasıl ayrıldı..Arthurun ölümünden sonra Merlin Camelotta mı kaldı..? Büyü yapmak artık serbest oldu mu?Camelotun Arthurdan sonraki durumu ne oldu..Çünkü Gwenden sonra varis kalmadı..
    Arthur tekrar yükselecek dedi ejderha…o zaman ne zaman..adam öldü.:S

    valla ben finali anlamadım gitti..

  6. @gamze

    Hiçkimse anlamadı zaten, bütün diziyi kaldırıp çöpe attılar.Tamam çerezlik bir diziydi ama azcık da olsa mantıklı kararlar alınsaydı bunca emeğe yazık olmazdı.Valla hala çok sinirliyim onlara karşı..

Bir Yanıt Bırakın

