Merlin nerelerde kaldı..

Bugün dizilerden yana içimizi döküyoruz, o zaman aynen devam edelim.Biliyorum epey oldu Merlin hakkında fikir beyan etmeyeli, aradan çıkıversin diyerek başlıyorum.Bu sezon elim gözüm bir türlü izlemeye gitmedi, öyleki sağda sola resimlerini görmeme rağmen, bir şeyler beni hep geri plana itti.Ne olduğunu itiraf edeyim mi; yeni kraliçemiz Guinevere.Ne kadar dolu bir bahane değil mi, sığlık içinde yüzmeme rağmen evet bundan başka bir gerekçem yok.Diziye küsmemin nedeni tamamen kendileridir.Tamam biliyorum, gidişat ortadaydı, Arthur’un onu sevdiği ve evlenecekleri gerçeği kadar açık başka bir gerçek yoktu bu dizide.Hatta idda ediyorum herhalde Merlin’in büyücü kimliği ortaya çıkmadan diziyi bitirebiliriz bile, o adar yani.Ama gönlüm söz dinlemiyor, Arthur bunu nasıl yaptın diye ağlıyor hala.

Kendisine olan muhteşem sevgimden dolayı söylenmiyorum, aslında o tavır ve hallerinden dolayı pek haz etmem kendisinden.Ben yanarım yanarım Merlin’e yanarım.Adam sözde başrolde ama hala başrollük bir sahneye çıkış görmedik.Evet kadını sevmiyorum, eskiden her bölümde öyle dolu dolu görünmezdi ama artık kraliçe olduğuna göre her kararda ve ağırlıkta onun söz hakkı olacak.Bunda ne var diyebilirsiniz ama sevmeyince olmuyor işte.Bundan dolayı bu sezona başlarken iki bölün yayınlandıktan sonra ancak karar verebildim izlemeye.Peki umduğumu buldum mu; hemde fazlasıyla.Hep bunu yapıyorlar aslında, fark ettiyseniz Merlin’in ilk bölümleri hep ağır geçer.Bir savaş ortamı veya bir kuşatma; duyguların ve gerçek düşüncelerin doruğa çıktığı sezon finali tadında bir başlangıç yaparlar, izleyeni – ve benim gibi şüpheye düşenleri- bir daha kendilerine bağlayıp sonra çerez bölümlerle sezonu ilerletir ve nihayet yine muhteşem bir sezon finaliyle kapanışı yaparlar.

Bu sezonda onu yaşadık; Arthur kaybolan şövalyelerinin peşine bizzat düşer, yanında tabi onunla eş düzeyde at koşturan Merlin vardır.Aradan geçen yıllar içinde nasıl olduğunu yine bilmediğimiz bir şekilde Morgana yine güç kazanmış, hatta kocaman bir kalenin kırık dökük taht odasında emrinde yüzlerce askerle intikam planlarına hız vermiştir.Yeri gelmişken unutmadan söyleyeyim, ben artık Morgana’nın da zaferleri olsun istiyorum.Her seferinde bu kadını yaralanmış ve terk edilmiş bir şekilde ya ormanın ortasında ya da karların içinde terk edip sahneyi kapatıyoruz, içim acımaya başladı artık.Ve bu durum ondan sonu gelmez bir intikam hissi yaratıyor haklı olarak.Bu sezon asıl düşmanın Morgana değilde Mordred olduğunu gördük Merlin’le birlikte ve inanın Merlin ne kadar karın ağrısı yaşıyorsa bu çocuğa karşı bende ne zaman sahnede onu görsem Merlin’e katılmadan edemiyorrum.Bir de düşmanı içlerine aldılar artık, neler yaşarız hep birlikte izleyeceğiz.

Arthur’un bu iki bölümde sabir ve kararlı duruşu, o bağlılık ve gerekirse askerlerim için ölürüm lafları beni ona karşı bir adım geri attırdı.Bu şımarık prens ne zaman büyüdü de koca laflarıla yaşayan bir kral oldu böyle, adamın duruşunu takkdir ettim yeminle.Hep böyle devam etse keşke, özellikle Merlin’e karşı.Ve artık Merlin’in gerçek kimliği ortaya çıksın diyenler el kaldırsın.Ben artık biraz sihir istiyorum Arthur’un gözleri önünde.Ama hemen bir kabullenme değil, arada dramda yaşansın.Görüldüğü üzere beklentiler büyük, bakalım bu arsız izleyenlerle nasıl baş edecekler.

One thought on “Merlin nerelerde kaldı..

  1. Allahın yarattığı çirkin olmaz derler biliyorum, ama evlat olsa sevilmez o kadın. O erkek güzeli arthur’un yanına o kız olur mu allaşkına!!! bir morgana olmasın tamam ama ya göz var nizam var! diziyle ilgili kamera arkası röportajını izlemiştim, arthur’u oynayan oyuncuya soruyorlar, gerçek hayatta guinevere’i oynayan kızı beğeniyor musunuz diye?; çocuk bıyıkaltı gülümseyerek yok benim tipim değil ama eminim onun da beğenenleri vardır diyor. Nasıl kibar canım ya, yine de güzelim arthur’a şirin mi şirin merlin’e rağmen soğudum diziden yemin ediyorum soğuttu beni ceberrut suratlı 🙂

Bir Yanıt Bırakın

