Are You…?

Dexter izleyen canlar, benimle misiniz…

Gayet coşkulu bir giriş oldu farkındayım, ama Dexter söz konusu olduğunda, özellikle de heyecanla beklenen yeni sezonun startı verilmişken, serinkanlılığını koruyan bir izleyici olmak mümkün değil.Nasıl arpa buğdayına düşmüş aç tavuk misali saldırdım diziye anlatamam.Bizim evde dizi tarihlerini kardeşim takip eder(di).Kendisi bu sene “nihayet” yurdumun nadide bir köşesine atandığı için, ben özellikle dizi takvimi açısından boynu bükük garip kalmış oldum.Ve tumblr denen muhteşem oluşum olmasaydı, şu an hala Dexter’ın varlığından haberim olmayacaktı.Baktım ortalarda Debra’nın “Are you serial killer? ” lafları dolanıp duruyor Dexter’a karşı, anında büyük bir spoiler yediğimi ve bir çok sahneyi milyonlardan sonra izleyeceğimi fark ettim.Bu yaşadığım muazzam aydınlanma ile birlikte torrente saldırmam artık kaçınılmazdı.

Olacak iş değil, sen bütün bir yaz heyecanla bekle, sonra elin tumblr’ından dizinin bir gün önce yayınlandığını öğren.Neyse en azından bir hafta sonra fark edip, kendimi iyice rezil rüsva etmedim.Zaten bir kaç hafta önce çıkan fragman tadında kısa bir Debra-Dexter sahnesi saolsun, ne olacağını az çok bilir hale gelmiştik.En merak edilen gerçek, Debra’nın nasıl bir tepki vereceğiydi.Bunca sezon sadece bunun düşüncesi bile, insanların karnına ağrı saplamak için yeterli oldu.Evet Debra abisini cinayet masasının önünde elinde bir bıçak ve kuzu gibi yatan kurbanıyla bir güzel bastı ama o anın verdiği şok olsa gerek, bunun bir çılgınlık ve gaflet sonucunda yaşandığına inandı – ya da inanmak istedi-.Burada altını çizmemiz gereken nokta, Dexter’ın zevkine bir seri katil olduğunu daha idrak edememiş olması.O aydınlanma anı, bir anda gelmiyor Debra’ya, aksine ağır ağır, sindire sindire yaşadığı travmaların üstüne karabasanlar misali çöreklenmesiyle ortaya çıkıyor.

Ve Debra hatırlıyor, bir zamanlar o masada yatanın kendisi olduğunu, korkuyu, ölüm hissini ve cellatlarının başında son kararı vermesini anımsıyor, sanki sonu gelmez bir kabusun içindeymiş gibi.İnceldiği yerden kopacak dediğimiz filmin, o ince noktasına doğru yaklaşıyor.Bütün bölüm boyunca yaşadıklarına inanamaması, Dexter’ın sorularına mantıklı cevaplar araması bir tarafa, aramaya gerek bile görmeden devamlı onu geçiştirmesi ve bunca olan bbitene rağmen hala soğukkanlı kalabilmesi, Debra için bir şeyleri tetikleyen domino taşları oldu.Evet tabi ki farkındayız, Dexter hiç bir zaman duygu insanı olmadı, Rita’yı “normal” bir hayat amacı için kullanması bir yana, aşık olup gerçek yüzünü gösterdiği Lumen’de dahi abartılı duygudan eser yoktu.Ama onun aksine Debra her zaman uçlarda yaşayan, üzüntü ve mutluluğu her şeyiyle yansıtan bir insan oldu.

Ve şimdi -aşık olduğunu zannettiği- üvey kardeşi gözünün önünde cinayet işliyor, adam hala tek bir kelime sekmeden onu bu cinayete ortak ettiği gibi, bu konuda içini rahatlatacak hiç bir şey yapma girişiminde bulunmuyor.Dexter’dan bunu beklemek çok ütopik evet, ama yine de o muhteşem rol yapma yeteneğini devreye sokup, en azından Debra’nın dikkaetini dağıtacak bir iki cümle atabilirdi ortaya.Yine de bahsettiğimiz insan Dexter, eğer birinin önünde dikkatini dağıtıp bocalayacaksa, bu zaten Debra olmalıydı, nitekim de öyle oldu.Görüldüğü üzere ne kadar çıkar yol ararsak arayalım, karakterlerin kişiliklerine takılıp kalıyoruz; şöyle deseydi böyle tepki verirdi diye diye, aynı noktada buluyoruz kendimizi.

İzleyen olarak belki de daha sezon başında beyhude beklentiler içine girmemek gerek; Debra istediği kadar kardeşini korumak için boyundan büyük işlere girişsin, sonuç her daim Dexter’ın bıçakları ve kan örneği lamlarının önünde bulacak kendini ve bunca sezondur uyum içinde giden kardeşlik büyük bir kovalamaca ve mücadelenin içinde bulacak kendini.Ben ne istiyorum peki, inanın bilmiyorum.Debra Dexter’a arka çıksın istiyorum ama bir taraftan da bu Debra’nın inandıklarına ters düşeceği için onun karakter dışına çıkmasını da istemiyorum.Ne olursa olsun, bunun haricinde bir sezon daha olduğu göz önüne alınırsa, daha boyumuzdan büyük bir çok şey izleyeceğimiz kesin bir şey.

İlk bölüm arkası böyle, devamı nefes kesecek biliyorum.

Reklamlar

4 thoughts on “Are You…?

  1. Öncelikle çok güzel bir yazı olmuş, benim yaşadığım büyün çelişkileri aynen ifade edebilmişsin.Bu diziden artık ne bekliyorum bilmiyorum, çünkü iyi ve kötünün ortaya karışık olduğu ve kimin tarafında yer aldığımızı bilmediğimiz bir noktadayız şimdi.Zaten anlatamadım da, bir tarafım Dexter’ın bu işten sıyrılmasını istiyor, diğer tarafım Debra’nın hiç zarar görmemesini.Ama bunun için uygun bir çıkar yolu bende bulamıyorum.Bu sezon çok heyecanlı geçecek şimdiden beli oldu.

  2. @ppolk

    Aynı duygular içindeyiz vallahi, zaten bu dizinin en elle tutulası özelliği bu, bizim taraf tuttuğumuz kişi dizinin aslen en kötü ve tehlikeli karakteri.Hal böyle olunca onun önüne çıkan iyi karakterleri ister istemez harcar hale geldik.Ama bu fandomun Debra’yı harcayacak yüreği olduğunu düşünmüyorum, en azından benim yok..

  3. @ekrem

    Oo onun hakkında ayrı bir yorum yazılması gerek bence, çok kaliteliydi.Her bir karesini ağzım açık seyrettim, hep böyle olsa keşke..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s