La Otra Familia

Uzun zamandır ortalıklarda olmadığımın farkındayım, aslında buralarda olmama rağmen blog adına dişi dokunur bir güncelleme atağına girmediğim için, yok sayılırım.Bu arada bolca nöbet tuttum –ki mesleki aşkım hala dolu dizgin devam ediyor-, fanfiction okudum, arada dizi izleyip, aslen bolca film seyrettim.Ancak şu an birinden bahset deseler aklıma gelen hiçbir şey yok, arada not tutmak lazım herhalde, ne izlediğimizi hatırlayıp sonradan bahsetmek için.Yine bu güncellemenin bir adı olsun, o da dün gece seyrettiğim bu muhteşem ötesi sıcak Meksika filmi olsun.

Türkçeye çevrildiğinde “Diğer Aile” olarak karşımıza çıkan bu film, itiraf ediyorum benim için tam bir sürpriz oldu.Son zamanlarda kendimden nefret ederek filmleri atlaya atlaya izleme huyuna yakalandım.İzlediğimden de bir şey anlamaz oldum böyle yapınca, ama kendimi de engelleyemiyorum.Bu filmde ise, nedense böyle bir şey yapmadan, oturdum adam akıllı hiçbir sahnesini atlamadan baştan sona izledim.Ve hatta geriye dönüp birkaç sahnesini birkaç defa daha izledim.6 yaşlarında bir erkek çocuğunun ailesizlik ve aile bolluğu ortasında kalmasını anlatan, bu yorumdan hiçbir şey anlaşılmayan güzel bir film kendisi.

Annesi uyuşturucu bağımlısı, eve bazen günlerce gelmiyor ve açıkçası çocuğun sadece “varlığı” dışında hiçbir bakımına katılmayan, hiçbir ihtiyacını gidermeyen bir kadın.Öyle ki çocuğun evde olup olmadığından bile bihaber.3 gün boyunca eve gelmediği bir anda, çocuk komşular tarafından bulunuyor ve annenin bir arkadaşına emanet ediliyor.Bu arkadaşta çocuğu anne bulmasın diye yakın aile dostlarına gönderiyor.Gönderdiği çift gay bir çift; yaklaşık on yıldır evliler ve son demde yeninden evlilik yemini yapmış, mutlu ve huzurlu insanlar.Ancak akıllarında çocuk sahibi olmanın s’si bile geçmiyor.

Başta biraz zorlanmayla birlikte çocuğa alışıyor, hatta bir süre sonra annenin geri gelip çocuğu alma ihtimali bile onları korkutacak kadar ok seviyorlar.Çocukta bunca zamandır görmediği ilgi ve şefkati, daha düne kadar hiç babası yokken birden iki babadan buluyor.Onların bu mutlu aile tablosunu izlemek her ne kadar zevk verse de, bunu bir de rehabilitasyon merkezinden kaçan annenin ortaya çıkmasıyla değişeceği ortada.Sorun sadece annede olsa neyse, bir de onun serseri erkek arkadaşı, kendi borçlarını ödeyebilmek için çocuğu başka zengin bir aileye satma sorunu var.

Böyle anlatınca “dramın damarına bastık” diye düşünmeyin sakın, zira bu sıkıntılı kısımlar tam dozunda verilmiş.Ağırlıklı olarak filmden hoşnut duygular ediniyorsunuz.Hele o çocuğun oyunculuğu var ya, gülerken gözleriyle gülüyor resmen.Sonlara doğru işler sarma sarıyor, hatta son dakikalarda acaba böyle mi bitecek diye kıvranıyorsunuz, ama emin olun çok güzel şeyler bekliyor sizi bu filmde.Bir de tabi ciddi bir eleştiri de söz konusu; evin hizmetçisi ve bahçıvanı dahil büyük bir çoğunluk babaların cinsel tercihlerinden dolayı çocuğa iyi bir ebeveyn olamayacaklarını düşünüyor ve hatta onların açıklarını arıyor.

Aile olmanın kan bağı veya standart çekirdek kadrodan oluşmadığını vurgulayan, çok güzel bir film.İzlemek için biraz teşvik edebildiysem ne mutlu bana, mutlaka seyredin diyeceklerimden.Bakalım bir yazının daha sonuna geldik, bununla birlikte birkaç tane daha yazsam bloga karşı hissettiğim bu vicdan azabından kurtulmuş olacağım.

4 thoughts on “La Otra Familia

  1. HAhhah süper. İzleyeceğim kesinlikle. Çünkü buna benzer bir film daha var. Adı “The Eighth Day” adlı 1996 yapımı bir film kendisi. İki gay çift Down sendromlu bir çocuğu evlat edinerek yaşadıklarını anlatan bir film. Konusu basit olabilir ama bence gayet iyi film. Seyretmedim ama seyredeceğiim. Bu filmde buna benziyorsa neden olmasın. Misss *-*

  2. Bak bende o filmi seyretmemistim merak ettim bende onu seyredecegim 😏

Bir Yanıt Bırakın

