Hot Fuzz

2007 yılına ait bir İngiliz komedisi; Hot Fuzz.Bunca yıl boyunca bunu bir şekilde ıskalayıp izlemeyen az kalmıştır herhalde, hele de bu kadar kaliteli bir filmken.İlk kez ne zaman izledim hatırlamıyorum, yıllar olmuştur herhalde.En son geçen ay seyrettim bir daha ve yine çok eğlendim.Kardeşim saolsun, onun zorla izlettirdikleri arasındadır bu film.Simon Pegg ve onun azılı suç ortağı Nick Frost’un başı çektiği bu çetenin üyeleri,Shaun of the Dead’in ardından – bilmiyorum belki de bu film öndedir- şimdi de bir polis öyküsüyle karşımızda.Bu iki adamı çok ama çok seviyorum, zira ne zaman onların dahil olduğu bir yapım izlesem gülmekten yerlere yatıyorum.En son geçen kardeşim bir dizi verdi; Spaced, bu ikilinin ilk defa birlikte göründükleri dizi olur kendileri.Bir çırpıda bitirdim bütün bölümleri.Daisy hala favori karaterimdir orada.

Bu da başka bir güncelleme konusu aslında, neden bunca zaman o diziden bahsetmediysem artık, kendi tembelliğim.Hot Fuzz’a dönersek; işinde oldukça başarılı, disiplinli ve herkesin örnek alacağı polis memuru Angel’ın büyük şehirden kasabaya sürülmesi ve burada başından geçen olaylar anlatılmakta.Adam o kadar iyi bir polis ki, tutuklamaların çoğunu bizzat kendisi yapmış, almadığı ödül kalmamış.Bu durum onun yararına olsa da , diğer iş arkadaşlarını kötü gösterdiği için amirleri onu gözden uzak, skain bir kasabaya sürüyor; çok çalışanın ödülü hesabı.Bu da topluyor valizleri, atıyor kendini yeni görev mekanına.Kasaba o kadar sakin ki, bunun gibi görev bilinci yüksek bir polis yapacak hiç bir şey bulamaz.Ama yalan, onun için her daim müdahale edilecek bir iş vardır ortada.Sokağa işeyen gençleri tutuklamak, sarhoş araba kullanmaya teşebbüs edenleri hapse atmak gibi.

İngiliz mizahını sevenler için bir baş yapıt diyebilirim arsızca; bizimkinin yanına hiç bir şeyden anlamayan ekip arkadaşı Danny’de eklenince değme keyfimize.Tabi film bu saatten itibaren artık sakin bir şekilde ilerleyemez; biraz aksiyon ve gizem gerekli.Angel, bu kuzu kılıklı kasabada ard arda meudana gelen cinayetleri birbirine bağlayıp çözmeye kararlı; bunların hepsinin bir “kaza” olduğunu düşünen meslektaşlarının aksine.Bir de insanlar o kadar komik şekilde ölüyor ki, gülsem mi ağlasam mı bilemedim.Tanım için kara komedi demeyeceğim, daha aydınlık ama içinde ciddi espriler gizli olduğunu söyleyebilirim.Biliyorum oldukça gecikmiş bir yorum oldu, ama nihayetinde ortaya çıktı ya ona bakalım.Mutlaka ama mutlaka seyredin diyebileceklerim arasında, o kadar seviyor ve güveniyorum bu filme, herkesi kırıp geçireceği için.

One comment

  1. Simon pegg dedin, beni benden aldın.Bu filmi de çok güzeldi, nasıl güldürmüştü beni, birde en sonunda amirleri geri çağırdığında, bu gitmemişti ya, çok hoşuma gitmişti o zaman.Eline sağlık güzel bir yazı olmuş..

Bir Cevap Yazın

