3 İdiots…

3 İdiots 2009 yılına ait bir Hindistan filmi; bizim sinemelarda o dönemde gösterildi mi bilemem ancak pek ummuyorum zaten.Yine de bununla birlikte özellikle internet kullanan gençler arasında oldukça bilinen ve sevilen bir film.Uzun zamandan beri duymama rağmen, sadece filmin uzunluğu -2 saat kırk küsür dakika- gözümü korkuttuğu için bir türlü izlemeye yeltenmemiştim; kendi verdiğim bu yersiz karara kızıp, geçen bunca zamana yazık olmuş diyorum.İzlerken bu 160 dakikanın neresinde olduğunuz, hangi ara başlayıp ne zaman bittiğini kestiremeyeceğiniz garantisini yüzsüzce verebilirim, ne de olsa tecrübeyle sabit.Hindistan’ın en iyi okullarından biri olan “Kraliyet Mühendislik Okulu’na” yılda sadece belli sayıda öğrenci kabul edilmektedir.Bunların içinden üç tanesi ise o dört sene boyunca okulun altını üstüne getirecek öğrencilerdir.

Ranco ana karakter; filmde de vurgulandığı gibi çok farklı bir kişiliği var.Zeki olmasının yanı sıra, eğitimin sadece “öğrenmek” için olduğunu savunan, amacın diploma veya iyi para kazandıran bir meslek olmadığına inanan ve bunun için yaşayan biri.Eğitimin amaç dışına çıkarak; öğrencileri sadece yarışa sürükleyen, iyi notlar almak için hayatlarından feragat etmelerini destekleyen bir şekle büründüğünü veya eğitimcilerin onu bu kılıfa soktuğunu vurgulayıp duruyor.Tabi bu cümleleri herkesin hoşuna gitmiyor, özellikle okul müdürü bırakın eğitimi “yaşamın” bir yarış olduğunu vurgulayan biriyken.Ranço diğer iki arkadaşını da yanına alarrak, onlarla ilk önce aynı odayı paylaşan yabancılar, sonra aynı şeylere gülen arkadaşlar ve nihayetinde birlikte ağlayan kardeşler oluyor.Bollywood sinemasının en büyük dramda bile eğlenceli bir tarafı varken, böyle bir komedi de kendinizi nerede bulursunuz izah etmeme izin verin; karnınızı tutarak güldüğünüz bir anda dengenizi kaybedip sandalyeden düşerken.

Bu filmi yazmaya başlamadan önce dünya kadar yorum okudum ve şimdiye kadar bir tane bile “beğenmedim” ifadesiyle karşılaşmadım.Hatta izlemeden öce çevremde saha araştırması yapıp, oldukça geniş olan kuzen ve kardeş paletime çağrıda bulundum birlikte izlemek adına ve utanarak söylüyorum ki izlemeyen bir ben kalmışımm geriye.Bırakın bu filmi, birden Ranço’yu canlandıran Aamir Khan’ın diğer filmlerini de saymaya başladılar; bende “o kim” diyerek ezildim aralarında.Ülkemizde bunun benzeri bir Sınav filmi vardı hatırlarsanız, ikisinin de amacı öğrencileri eğitmek yerine körleştiren sistemi eleştirmek olmakla birlikte; 3 İdiots bunu genele yaymayan bir dramla vurguluyor.Oldukça eğlenceli bir yapım, o kadar çok yerde gülüyorsunuz ki bu filmin ciddi kısımlarında birden gözünüzden yaşlar gelmiş ağlarken buluyorsunuz kendinizi.Dramı o kadar dozunda ve kıvamında tutturmuş ki yönetmen ve yazarın ahçılığı bu filmi dünya çapında tanınan bir hale getirmiş.

Ve tabi bir Hint filminin olmazsa olmazı,müzik ve dansları.Müzik ağırlıklı kendini hissettirmekle birlikte dans sahneleri o kadar da fazla gelmedi gözüme.Hem “eğlenceli bir film” tanımını yerine getirmek istiyorsanız, bundan daha uygun olanını bulamazsınız.Klişelerle dolu olduğu bir gerçek, ama klişeyi düzgün bir şekilde sunmak da marifet ister.Ne yalan söyleyeyim, arkadaşlıkları açısından oldukça kıskandığım bir film oldu.Arşivlenip saklanması gereken filmlerden.Büyük bir çoğunluk zaten izlemiştir ama benim gibi hala izlemeyen varsa, şiddettle öneririm.

Reklamlar

7 thoughts on “3 İdiots…

  1. Çok gülmüştüm bu filme, izlemen geç olmuş ama olsun varsın, en azından sonunda izlemişsin..Keşke böyle güzel filmler her gün çıksa karşımıza.

  2. @ rock

    Bende öyle temenni ediyorum, gerçi bana izle diye baskı yapan çok oldu ama illa kendim karar verip izleyeceğim, sonrada bu kadar beklettim işte..Neyse nihayetinde kavuştuk, çok güzeldi dediğin gibi..

  3. hayatım boyunca izlediğim en iyi filmlerden biriydi. Aamir Khan’ın oyunculuğuna bir kez daha hayran kamıştım. bu yüzden nerede bu filmin adını görsem direk yorum yapıyorum. Bollywood’un hayranlarından biri olarak filmi her şeyiyle benimsemiş durumdayım. şarkılar, danslar, senaryo, akıcılık, oyunculuk… her şeyiyle filmi beğenmiştim, hala beğeniyorum. herkesin . birçok duyguyu verebilen, izlenmesi gereken aşırı derecede iyi, bir film.
    tanıtım,çok güzel olmuş. 🙂

  4. İnternetten iyi yorumları okuyup indirdiğim ve aynen dediğin gibi izlemek bi türlü içimden gelmeyen bir filmdi.hint filmi olması da ekstradan bir önyargı oluşturmuştu.ucuz bir gençlik filmi diye düşünüyordum……. ki elimde film kalmayınca izlemek zorunda kaldım izleyince de ben neden daha önce izlememeşim diye kendime kızdım…sıkıcı bir günümü kurtardığı için de altın bulmuş gibi sevindim…artık amerikan komedileri ve hatta filmleri o kadar yapmacık geliyo ki hollywood yapımı filmler izlemekte zorlanıyorum…

  5. aamir khan dan baska birsey beklenmezdiki zaten BASARMARIYI YAKALAMAK İSTİYORSAN MÜKEMMELİ KOVALA BASARI SANA GELİR ZATEN

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s