Udaan…

Uzun zamandır Hint filmi izlemediğimin farkındayım, belki de çok uzun oldukları ve bende sabredecek mecal kalmadığı için olabilir sebeplerim.Ben bu kadar tembellik ve ihmal içine girerken Hint filmleri almış başını gitmiş.Tamam biliyorum, onlar her daim eğlenceli ama dramda bu kadar başarılı çizgiye geleceklerini hiç düşünmemiştim.Hint filmi denince insanın aklına hemen o müzikleri ve dansları geliyor istemeden; ve bu sığ görüşle insan bu filmi izlerken önce bir şaşkınlık, sonra büyük bir beğeni içinde buluyor kendini.Karar verdim, Hint semalarına dönüyorum, ama keşke bu kadar uzun olmasaydı şu filmleri.Yaklaşık 2,5 -3 saatlik film olunca her biri, ben ya sızıp kalıyorum ekran başında, ya da azcık sıkıldım mı anında kapatma kıvamında buluyorum kendimi.Yine de bu film uzunluğuna rağmen beni hiç sıkmadan son noktaya kadar getirebildi.

2010 yılında sinemalara düşmüş, aradan geçen 2 senede ben ve benim gibiler için ancak keşfedilebilen bir yapım oldu.Dram dedim ama bu ağırlığı tam kıvamında tutturabilmişler, ne eksik ne de fazla.Arkadaşlarıyla bir gece vakti okuldan kaçıp sinemaya gittikleri için okuldan atılan ana karakterimiz, tam sekiz yıldır görmediği babasının yanına geri dönmek zorunda kalıyor.Eve gittiğinde daha varlığından bile haberi olmadığı küçük erkek kardeşiyle tanışıyor.Baba filmimizin asıl meselesi; öyle ki düşman başına yeminle.Çocuğun mühendislik okumasını istiyor, oysa çocuk hikaye yazmak ve edebiyat okumak istiyor.Tamam bu tartışmayı her kuşak öyle böyle yaşar, ama mevzu adamın tavrı.Çocuklar sanki oğulları değil de düşmanları; o kadar sert ifade ve davranışları var ki, çocuklara acımamak imkansız.O kural gene ön planda; “sana ben bakıyorum, beğenmiyorsan git”..

Ne adamdı o öyle ya, resmen iki tane çakasım geldi.Büyük olan neyse bir şekilde başının çaresine bakıyor ama o küçüğü ezdiğinde nefretim şaha kalktı.Küçük demişken, yok böyle bir oyunculuk, böyle bir tatlılık.Gerçi abisi de öyle; filmin en iyi yanlarından biri de ikisinin de dünyalar tatlısı olması.Böyle anlatıyorum ama inanın dram o kadar dozundaverilmiş ki, izlerken rahatsız etmiyor.Dram dolu bir filmden koşar adımlarla kaçacak olan biri varsa o da benim herhalde.Çocuğun o sıkışmışlık ve eli kolu bağlı hissi o kadar iyi verilmiş ki, yazarken hala onun adına yaşıyorum bu çaresizlik durumunu.Ve bir Hint filmin en büyük artısı; mutlu sonu olmasaydı eğer bu kadar beğenir miydim bilemiyorum.Büyük bir spoiler verdim demeyeceğim, bence herkesin mutlu sonu bilmeye hakkı var.

Yeppuda’dan indirdim, ama az önce film hakkında bilgilere bakarken bu siteye denk geldim; tamamen Bollywood filmlerini indirme linkleriyle birlikte barındırıyor.Benim için eşşiz bir cennet oldu, anında sık kullanılanlara ekledim.Bu da arada ek bilgi olsun; denk geldiğinizde mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.

4 comments

  1. boolywood’un bu hızlı gelişimi gerçekten beni aşırı derecede çekmekte. gayet kaliteli filmler yapılıyor. süre benim için hiç problem değil desem yeridir. büyük ihtimalle bunun sebebi film bittiğinde keşke biraz daha sürseydi diyemememden kaynaklanıyor. gayet hoşnut bir hal alıyorum çünkü . bu tanıtımdan sonra kesinlikle izleyeceğim ama sanırım bugün değil. 🙂

  2. ya ben bu Udaan’ı bir türlü izleyemiyorum. Dns ayarı yaptırmak şart oldu her halde. açtığım her site videoyusunu yüzüme kapattı. izlemek istiyorum. ama yine bugün değil 🙂 şu kevin’a bakacağım.

Bir Cevap Yazın

