Somebody That I Used to Know…

Son zamanlarda kardeşim devamlı aynı şarkıyı dinleyip duruyor.Kulaklık taktığı için sesi tam anlamıyla bana gelmiyor ama o tını devamlı odanın içinde “ben burdayım” dedirtiyor.Neyse artık dayanamadım, ne dinliyorsan ver bene bende dinleyeceğim diyerek mahremine giriş yaptım.O bana sadece şarkının ismini söylediği için, bende yazdım youtube’a karşıma çıkan ilk klibi indirdim ve dinlemeye başladım.Şarkı aynı olmasına karşın onun ve benim dinlediğim sanatçıların farklı olduğunu daha sonradan keşfettik.”Somebody that i used to know”, radyo dinleyen gençliğin artık ezbere bildiği bir şarkı olmuştur, zira son zamanlarda sabah akşam çalıyorlar artık, müzik listelerinde son haftalarda ezici bir üstünlük kurduğu da okuduğum yorumlar arasında.

İlk kez Gotye tarafından seslendirilmiş sanırım -emin değilim-; terk edilen bir adamın sevgilisine sitemi ve söylenmeleri şeklinde ilerliyor şarkı.Sözler çok güzel olmakla birlikte, müzik beni benden aldı.Tabi ben Gotye versiyonuyla tanışmadım şarkıyla, son yılların Cover ağırlıklı grubu Walk off the earth‘un tek gitar çevresinde 5 kişilik çalışması, beni hala kendilerine hayran bırakır cinsten.Sözleriyse aşağı bırakıyorum.Bu arada daha taze bitmiş Glee’de de çalmışlardı geçenlerde; bu sefer ilk defa Glee’de dinlemeden keşfettim, mutluyum gururluyum.

Arada sırada beraber olduğumuz günleri düşünüyorum
Mesela senin “o kadar mutluyum ki şu anda ölebilirim” deyişini
Kendimi senin bana uygun olduğuna inandırdım
Ama yanında çok yalnız hissettim
Ama o sevgiydi ve hala hatırladığım bir ağrıydı

Belli bir tür acıya bağımlı olabilirsin
Mesela sonuna kadar feragat
Her zaman sonuna kadar
Yani biz mantıklı olamayacağımızı anladığımızda
Sen dedin ki arkadaş kalabiliriz
Ama şunu itiraf etmeliyim ki bittiğine çok sevindim

Ama beni hayatından çıkarmak zorunda değildin
Sanki hiçbir şey yaşanmamış gibi davranmak zorunda değildin
Ve sanki biz birbirimize yabancıymışız gibi
Ve senin sevgine ihtiyacım bile yok
Ama bana yabancıymışım gibi davranıyorsun
Ve bu beni kahrediyor
Bu kadar küçülmen gerekmezdi
Arkadaşlarına eşyalarını toplattırıp
Sonra da telefon numaranı değiştirmen
Sanırım buna ihtiyacım yok gerçi
Şimdi sen sadece eskiden tanıdığım birisisin
Şimdi sen sadece eskiden tanıdığım birisisin
Şimdi sen sadece eskiden tanıdığım birisisin

Arada sırada bana kazık attığın günleri düşünüyorum
Ama her seferinde benim yaptığım bir şey yüzünden olduğuna inandırıyordun beni
Ve öyle yaşamak istemiyorum
Söylediğin her sözden bir mana çıkartmaya çalışarak
Kafama takmayacağım demiştin
Ve seni eskiden tanıdığın birine takılmış bulmayacağım demiştin…
Eskiden…

Tanıdığım birisi
Tanıdığım birisi

9 thoughts on “Somebody That I Used to Know…

  1. onların ilginç tarzlarına ve bunları müziklerinde ortaya çıkarmalarına bayılıyorum. gotye, kimbra… müthişler. aniden herkesin üzerinde büyük bir etki bırakmış olmaları ,bence sözleri anlasanız da anlamasanız da içindeki hissiyatı kavrayabilmiş olmanızda yatıyor. insanın içine bir şeyler düşüyor. her ne kadar her ikisinin de çok başarılı olmalarına ve işlerini hakkıyla yapmalarına karşın maalesef ki bu şarkıyla kendilerini büyük bir kitle önüne koyabilmeleri biraz üzücü. ama en azından bunlar da kim diyip mazilerine bakan çok. sözler gayet basit ve açıklayıcı ama bir o kadar da etkileyici. ben gotye ve kimbra’dan dinlerken bu şarkıyı sevmiştim, sanırım öyle de kalacak.

  2. Ofori hiç Florence and the Machine’ı dinledin mi? dinlemediysen lütfen dinle 🙂 Cosmic Love, Never Let Me Go… lütfen dinle 🙂

  3. @külkedisi

    Dinlememiştim, şimdi hemen açıp dinlemeye başlıyorum..

  4. son şarkıları Pamuk Prenses ve Avcı filminde kullanılan Breath of Life’dı. çok beğeniyorum bu kadının sesini, yükselişlerini…

  5. @ külkedisi
    Cosmic Love’ı dinledim çok ama çok beğendim.Şarkının ortalarında bir anda hareketleniyor ya, o kısmı kaç defa geri sarıp dinledim anlatamam.Bu arada klibi de çok güzeldi, önerin için çok saol 😀

  6. diğer şarkıları da çok güzeldir. özellikle şu son çıkan Breath of life. beğendiğin için çok mutlu oldum. 🙂 🙂 🙂

Bir Yanıt Bırakın

