Weekend…

Weekend, uzun zamandır linklerinin nete düşmesini beklediğim, sağda solda resimlerini gördükçe “ben izlemedim bu insanlar nasıl izledi” diye büyük bir kıskançlık içine girdiğim ve hatta yeri geldi izleyenlere karşı kin güttüğüm bir yapım oldu.Bakınız bu daha filmi izlemeden yaşadığım duygular, izledikten sonra ki halim için pek de gelişme kaydettiğimi söyleyemem.İmdb’nin en iyi eşcinsel filmleri sıralamasında ilk sırada yer edinebilmiş çok ama çok taze bir yapım kendisi.Bir çok yorum Shelter’dan sonra izledikleri ne sağlam, en gerçekçi ve etkileyici film olduğu yönünde yorum yapmış.Ve tabi gösterildiği bir çok festivalde ödül alması da kişilerin bu yorumlarını haklı çıkarır cinsten.

Film, adı üstünde zaman dilimi olarak sadece iki günü esas alıyor; hafta sonunu.Ana karakterimiz bir çoğu çocukluk arkadaşı olan bir grupla Cuma gecesi bir ev partisine katlıyor.Onların hayatına dahil değilmiş, sadece uzaktan seyrediyormuş gibi bir köşede sessiz sakin oturup vakit öldürüyor.Bir bahaneyle erkenden ayrıldıktan sonra kendini bir bara atıyor ve içki denen şeyle yakın temas içinde ertesi sabah gözlerini açıyor; barda tanıştığı ve gözüne kestirdiği bir yabancıyla birlikte.Diğer adam sanatsal bir projesi için ondan duygularından bahsetmesini istiyor ve böylece yabancı iki kişi arasında o karşılıklı aydınlanma anı yaşanmaya başlanıyor.

Sadece iki gün içinde insanlar birbirlerini tanıyıp, sevebilirler mi..Bu her romantik filmde bahsedilen ilk görüşte aşk zırvalığı değil; bu gerçekten birbirine bakıp, bir diğerinin ne düşündüğünü anlama hissi.Ki koca filmde “aşktan” bahseden de yok.Biri içe kapanık, hayata karşı çekingen ve sade yaşayan; diğeri en masum tartışmayı bile büyük bir savaşa çevirebilen bir anarşist..İngiliz filmlerinde Beautufil Thing’den sonra ilk defa bu kadar güzel bir filme denk geliyorum; o her daim kendini hissettiren gri atmosfer o kadar da kendini belli etmiyor.

Muhakkak bir değil birden fazla sefer de izleyip sürekli hatırlayacağım bir film olacak.Son dönem çıkan türün filmleri keşke her daim böyle olsa..Haa türden bahsetmişken bizde de Zenne çıkacak yakında, pek umudum olmasa da merakla beklemekteyim.Neyse, merak edenler varsa mutlaka bir göz atsınlar.

10 comments

  1. Oforiiii shelter dedin çekildim buraya. Öyleyse bende izlemeliyim bu filmi. Sanki her şey olması gerektiği gibiymiş gibi geldi filmde. İzlemem lazım 🙂

  2. Sermin epey oldu seninle konuşmayalı, valla özlemişim muhabbetlerimizi..İstersen indirmek için link vereyim, zaten türkçe alt yazısı da anında çıkmış.Bu kadar hızlı beklemiyordum..Romantizm var ama film bir o kadar da gerçekçi yapılmış sanki..Hele bir izle de doya doya konuşalım 😀

  3. Evet çok uzun zaman oldu konuşmayalı bende özledim 😉
    Linke inanılmaz sevinirim valla. Bu hafta sonuda bir dizi-film çılgınlığı yapma modumdayım hemen indirir izlerim 😉

  4. Sıcağı sıcağına yazıyorum 😉
    Film çok durağanmış gibi gidiyor ki aslında bu , bu tarz filmlerin adetidir. Yavaşça ilerler, soğuk renkler vardır ve sanki karanlıkmış hissi yaratır. Ancak filmi deli gibi tazeleyen bir sonu var ki belkide filmi tekrar izlemek için ortaya çıkan dürtü hep o sondan dolayı.

    Sadece ben shelter dan çok ayrı kulvarda buldum bu filmi. HAni kıyaslama yapmak doğru gelmedi bana. Çünkü Shelter bir nevi keşif filmiydi. Yani bir taraf kendini keşfediyordu ve karşılıklı aşk kabulleniliyordu.

    Bu filmde ise kendini ve ne olduğunu kabul etmiş iki kişi var ancak biri aşka inanıyor ama bunu dolu dizgin yaşamak için fazla utangaç. Ötekisi sonuna kadar cesaretli -özellikle topluma karşı- ancak aşka inancını yitirmiş.

    Güzel bir filmdi Oforiciğim. Ortaya çıkardığın için teşekkür ederim 😉

  5. @sermin

    Çok güzel anlatmışsın, hayran kalarak okudum.Shelter’ın yeri tabi ki ayrı ve özel; hep de öyle kalacak.Shelter masal gibi izlettirdi kendini, Weekend ise daha ayakları yere basan İngiliz havasında bir film.Ben filmin sonunda ne yalan söyleyeyim gitmez diye düşünmüş, ufak da olsa bir mutlu son umuduna kapılmıştım.Ama bir tanışma ve bitiş öyküsü sundu film, tam da söylediği gibi aslında..

    İsimlerini hatırlayamıyorum tabi ama, o son kısımda tek başına durduğu o sahnede çok üzüldüm ben.Bizim gibi seveni de çok; baya olumlu eleştiriler almış bir film.

  6. @ofori

    -spoiler-

    Ben ise sonunda gitmeli diye düşündüm filmi özel kılan oydu çünkü. Zaten Russell yani arkada kalan da içten içe gitmesin istiyordu ancak hiç bir şekilde gitme demedi ya aynı bizim gibiydi 😀

    Gün doğmadan ve gün batmadan filmleri vardı ya onlar gibiydi bu film. İkiside ucu açık filmlerdi sadece onlar bir gündü bu hafta sonu ;), onlarda pek mutlu olmayan ancak gülümseten şekilde bitmişti buda öyle. Ancak ne yalan söyleyeyim pencereden dışarı bakarken, elinde ilk gecelerinden sonraki konuşmaların olduğu kaydı dinlediğinde bende üzüldüm. Kalbim kırıldı 🙂 Ama filmi güzel yapanda buydu işte.

    Benim içinde shelter’ın yeri hep ayrı olacak keza no regret de öyle. Ama bu filmde içimde bir yerlere dokundu hani ve diğerlerinin yanında yerini aldı 😉

  7. Bu filmi bende çok merak ediyorum, yorumlarda link görünce hemen indirmeye başladım bende.Daha inmedi gerçi, bekliyorum heyecanla.Ben bir de Autopsy diye bir film var, onu izledin mi diye merak ettim, o da çok güzeldir.

  8. @ rock

    Yardımcı olabildiysem ne güzel.Autopsy’den kastın 2007 Fransız versiyonuysa -türe özgü konuşuyorum- evet izledim.Bunlardan güzel olmasın o da çok kaliteli bir yapımdı.Hatta bilgisayarımda kayıtlı duruyor, izlemeye başladığımda bu kadar güzel çıkacağını düşünmemiştim.Final sahnesi hala aklımda, başka türlü olsaydı belki bu kadar etkili olamazdı herhalde..Bak şimdi hatırlattın bir daha izleyesim geldi:D

  9. bu sehelter’i nasıl izleyebilirim indirmeden indirme işi konusunda yeteneksizimde.

Bir Cevap Yazın

