The Skin I Live In

Sonunda kardeşimden önce izlediğim ve ona “önerebildiğim” bir film seyredebildim.Sinema dergileri saolsunlar, daha film çıkmadan çok çok önce “bakın şöyle bir film var, aman böyle güzel, aman şöyle muhteşem, oyuncusu şöyle yapmış, yönetmen kendini kaybetmiş” gibisinden yorumlarla aklımı çeliyorlar bana da sağda solda yana yakıla filmi aramak düşüyor.Hakkında çok güzel şeyler okudum, hala da okuyorum ama üstün körü bir konu tanıtımı verip, içeriğin bu kadar etkileyici olması karşısında bende artık şapka çıkartıyorum.Tamam öyle muazzam bir gizemi yok, hatta filmin ortasında bütün sırf perdesi aralanıyor ama o merak denilen şey var ya; “sonra ne olacak” diye öyle bir dürtüyor ki adamı, son dakikaya kadar ekrana kilitli kalıyorsunuz.

Ünlü bir estetik cerrah, evinde kilitli bir odada kapalı tuttuğu kadın üzerinde “sağlam deri” için gizlice araştırmalar yapmaktadır.Ama bu kadın kimdir, oraya nasıl gelmiştir ve en önemlisi kendi üzerinde böyle deneyler yapılmasına nasıl izin vermektedir.Odadan dışarı çıkmak yasak, doktor dışında başka kimseyle iletişim kurması yasak ve görünen o ki, bu hayatı tamamen kabullenip adapte olmuş vaziyette.Sadece bu kadarını bilin ve devamını enim gibi kuru tahminler savurarak ve nihayetinde ağzınız açık kalarak seyredin.Tamam artık günümüz sinemasında izleyeni şaşırtmak o kadar da kolay değil; ama en basit konuyu bile alıp onu elmasa çevirmek ayrı bir hüner istiyor.

Sunum denilen şey gerçekten de çok önemli; bunu bu filmde bir kere daha anlamış oldum.Geçenlerde gene ödül törenleri vardı, bilmiyorum yabancı kategorisi var mıydı ama olsaydı bu filmin bütün ödülleri almasını isterdim.Tabi demiyorum ki aileyle izleyin; şahsen ben benimkilerle izleyemem; zira toplum için şiddetli tabu konuları barındırıyor.Başka bir benzetme içine girersek, sert çizgileriyle soluk kesen bir yapım diyebilirim.Filmi tanımlamak için kendimle yarışıyorum resmen; ama sınırlı mekan çekimleri, sınırlı sayıda oyunculuklar derken milyonluk yapımlara taş çıkartıyor azizim.

Bu kadar övgüden sonra edecek başka bir lafım kalmadı, sadece “lütfen birileri izlemiş olsunda birlikte bu filmi konuşabileceğim kişiler olsun” diye haykırıyorum son nefesle.O kadar çok konuşmak istiyorum ki yine konuyu anlatmadan iyi tuttum kendimi..Banderas özüne döndü diyenlere katılıyorum, ne de olsa insanın “evi” gibi yok.Hadi artık daha fazla beklemeden izleyin..

6 thoughts on “The Skin I Live In

  1. @ Serkan Bark

    Hahah, çok güzelmiş.Valla tamda filmin özeti, bende izledikten sonra “adamın dramına” üzülmedim desem yalan olur.Daha yolun başındayken kendini öldürseydi daha iyi olurdu sanki.Ama işte görüldüğü üzere, konu o açıdan bakıldığından arabeskin babası olsa da, sunum dediğimiz olay onu yeri geliyor baş tacı yapabiliyor..Ve o nasıl bir intikam olayıdır, seyrederken korktum valla, evlerden ırak.

    Ama bunun gibi bir filmi izlemeden geçseydim, sonrasında çok pişman olurdum.Bndreas özüne döndü diyorlar, hep böyle filmler içinde yer alsında, kıymeti gözümüzde daha bir artsın..

  2. Selam Ofori…

    Ben izledim filmi. Başı ve sonu benim beklediğim şekildeydi ama o gelişme kısmı yok mu, ah, işte orada ipler koptu. O kadın hakkında bir sürü şey atıp tuttum ama yok. Hiçbirinde böyle ortaya çıktığını düşünmemiştim.

    Bir de tecavüz konusu ne kadar çok işlenmiş filmde. Zack Efron mu çekmiş filmi diye içimden geçirdim bir an…

    Son olarak bu da benim blogum… Gelirsen bir ara beklerim. Görüşmek üzere…

    Peri

  3. Pardon ya, Zack Efron nereden çıktı? 😀 Zack Snyder yazıcaktım. İsimler karıştı. 😀 Maşallah adamın her filminde katıksız ya biri tecavüze uğruyor ya da teşebbüs ediliyor.

  4. @ mavi

    “Bu ne acayip bir filmdi, neden izledim ki” diye geri dönebilirsin, benden uyarması.Valla şimdi düşünüyorum da ben neden izledim acaba, o kadar absürd geliyor bana.

Bir Cevap Yazın

