“My best friend, Sherlock Holmes is dead.”

Sherlock biteli nerdeyse 3-4 gün oluyordur, olayın şoku ve hissiyatı içinde elim bir türlü klavyeye ulaşamadı.Daha geçen haftalarda “ sonunda başladı, yaşasın” yazıları yazarekn, bu hafta Sherlock yine üç bölüm kuralını bozmadan ikinci sezonunu bitirdi.Alt tarafı iki sezon ve toplamda altı bölümle yeri göğü inletebilen başka bir dizi bulmak çok zor.Yani öyle karakterleri tanıyıp sahiplenelim, hikayeye giriş yapıp yavaş yavaş şaha kalkalım gibi bir amaçları olmadı adamların, onlarca bölüm yapıp bunu garantiye de almadılar.Ama sadece 6 bölümle bütün bu saydıklarımı başarabildiler.Yine de ne kadar çok sevsem de, üç haftalık bir zevkin diğer haftalarda kendini aratmayacağı gerçeğini değiştirmiyor bu durum.

Şimdiden söyleyeyim; bol miktarda spoiler içeren bir yazı olacak.Hep unutuyorum baştan söylemeyi ama bende konuya bir girdim mi kendimi engelleyemiyorum bir türlü.Geçen akşam ilk sezon ilk bölüm izledim ve son sahnede bir Moriarty kelimesi duydum.Daha o zamandan kendini belli etmeye çalışan bir baş düşman sezon finaliyle yükselişe geçen bu zeka oyununda ağzımızı bir karış açık bırakacak o eylemi yapıverdi.Tamam bunun bir yenidengünümüze uyarlama olduğunu biliyorum ve her ne kadar kitapları okumasamda, internet denen şey saolsun bize yeteri kadar bilgi de vermişti öncesinde.

Ama hikayeyi bilip bunu günümüze ve o zeka savaşına uyarlamak ayrı şeyler; sırf bu yüzden daha izlemeye başlamadan korkmaya başlamıştım.Ve bunda sonuna kadar da haklıymışım.Moriarty, Sherlock’un baş ezeli düşmanı olarak ona her daim meydan okudu, sırf ondan daha zeki olduğunu kanıtlamak, sadece “tek” olduğunu ispatlamak için.Ve de aslında biraz da can sıkıntısından, zira gününü daha yaşanılası hala getiren bir şey istedi.Sherlock ise, kendi sosyopatlığını John ile dengelemişken belki istemeyerek belki de –kim bilir- Mooriarty’den daha fazla isteyerek bu oyuna adım attı.İlk hedef Sherlock’un sahip olduğu en önemli şeleri elinden almak; arkadaşları ve zekasını.

Öyle bir noktaya getirdi ki olayı Sherlock’u zekası ile olayları çözen bir dahiden, suçu kendi yaratıp sonradan çözüyormuş gibi yapan bir sahtekara çevirdi.Ve çevresinde ona ne kadar çok sinir olan insan varsa hepsi de bu fikre balıklama atladı.Bundan daha büyük bir intikam olabilir mi; Sherlock’u bir sahtekar ilan etmek ve suçsuzken suçlu duruma düşürmek.Sherlock için başkalarının dedikleri belki bir anlam ifade etmeyebilir – ki sonuna kadar da ediyor- ama sadece John’un “sana inanıyorum” sözleri onun için yeterli olabildi.Çok duygusal yaklaşıyor olabilirim ve evet duygusalım ama unutulmaması geeken en önemli gerçek de bu bölümde dizinin hiç olmadığı kadar duygusal olması.
Hep bir Sherlock&Watson muhabbeti dönüp duruyor, hatta dizimiz benimde destekleyip bolca sırıtmama neden olacak şekilde; el ele tutuşup kaçmalar, ortamlarda hep birbirlerinin gözlerini aramalar, birbileri için her şeyi risk etmeler ve daha niceleri gibi sahnelerle bu durumu pekiştiyor.Bende diyorum ki, son sahnede John Sherlock’a bakıp telefonda yalvarırken, gözleri önünde en yakını kendini aşağıya atarken ve o mezar sahnesinde göz yaşlarını tutamazken duygusala bağlamayan beri gelsin yanıma.John’un ilk görüntüleri hala zihinlerde; savaştan yeni dönmüş, ayağı tamamen psikolojik sebeplerden dolayı aksayan, hayattan hiçbir beklentisi olmayan bu adam Sherlock hayatına girdiği anda yeniden doğmuş gibi kişilik değiştirdi.Ve bu kısa sürede herkesin “ondan uzak dur” dediği sherlock bugün yanında yok ve John Watson yine o eski sönmüş kişiliğinde kooltuğunda oturuyor.

Bunlar benim içimi sızlatan şeyler; Sherlock onun gözünün önünde kendini aşağıya atmak zorunda mıydı veya John o mezar sahnesinde kalpleri sızlatmak yükümlülüğünde miydi.Ve bunların hepsini geçtim, Sherlock o mezarlıkta nasıl hala yaşıyor bir şekilde karşımızdaydı.Bu adamın zeki olduğunu, bir şekilde herkes ve her şeyi kandırıp tekrar karşımıza çıkacağını biliyorduk ama bunun nasıl olacağı, nasıl bir mantık çizgisinde açıklayacakları hala ve bu soru cevapanana kadar devam edecek bir kafa karşıklığı yaratıyor.Tabi dizi bittikten sonra kendimi ortamlara atıp yeteri kadar “Sherlock nasıl ölmedi” açıklaması okudum.Kimi çok mnatıklıyydı, kimi kafama yattı ama ben yinede bize sunacakları şeyin gizemi içinde heyecanla bekliyorum.Tabi ben ve benim gibi nicelerinin bu bekleyişi daha aç yıl sürecek orası bir muallak.Bir de bunu yapıyorlar; ayıp valla hem az bölüm hemde yıllara vuran uzun aralar, ben şimdi nasıl isyan etmeyeyim.

Ha bir de son bir söz yeni bölüm gelirse eğer ve bu ölüme dair bir açıklama yapıldığında Shelock’un yavaş yavaş konuşmasını istiyorum.Yeminle o kadar hızlı konuşuyor ki adam anlamıyorum, dur oku kabullen devam et derken baya bir zaman geçiriyorum o sahnelerde.Ne kadar hızlı konuşuyor bu adam ya, ve bazen sırf bu özelliğini kaldırabildiği için John’u takdir etmeden de duramıyorum.Ne diyeyim; yine muhteşemdi, yine kendinden bu kadar bahsettirdi.Hala izlemediyseniz artık zamanı gelmiştir, daha fazla bekletmeyin.

18 thoughts on ““My best friend, Sherlock Holmes is dead.”

  1. Ben de finali seyrettikten sonra oturup birinci sezonu yeniden seyretmeye başladım. Dizi çok saglam ilerliyor ve sadece üç bölümde bunu yapıyorlar. Bir de ingiliz aksanı benim için son nokta, resmen sırıtarak seyrediyorum.

    Sherlock un ölmeyecegi kesindi de bu kurmacayı nasıl yarattıgı merak konusu. Böyle bir oyun kurdu ama Mooriarty de ölmemiş olabilir, çünkü Sherlock ortaya çıkmıyor herkesi uzaktan seyrediyor bunun bir sebebi olmalı.
    Merak, merak, sabırsızlık.. Çabuk geçsin zaman..

  2. @depresan

    Aaa İngiliz aksanı dedin beni benden aldın.Bir de bunun üstüne Sherlock’un hızlı konuşan yapısı da eklenince dizinin çoğu yerinde şaşkın tavuk gibi bakınıyorum.Ölmeyeceği kesindi de o nasıl bir “Im Fake” sahnesiydi azizim, yüreğim parçalandı.Sırf yanımda kardeşim var diye ağlayamadım bile, zor tuttum kendimi.Yani adam kendini o yükseklikten atıyor, Moriarty kafasına sıkıyor ve biz hala “ölememişlerdi yaa” diye dolanıyoruz.Nasıl bir dizi izliyoruz biz böyle sorarım sana.

    Bir de yapımcısı demiş ki; sherlock çok karakter dışı bir şey yaptı, dikkat edin diye.Adam ne yaptı son sahnede; ağladı resmen yaa…Şimdi bundan bir sonuç çıkarmam gerekiyor, kardeşim “bir şey içmiştir ölmesini engelleyen ama yan etki olarak ağlayan bir şeydir” dedi..Ayy ne bileyim kafam çok karışık ben sadece üzülüyorum işte.İnsafsızlar o kadar çok John acılı resim çıkardılar ki ortaya, bakmaya dayanamıyorum.

  3. sherlock un ölmeyeceğini bildiğim için o konu beni pek etkilemedi ama moriarty için aynı şey geçerli değil günlerce şimdi moriarty öldü mü la diye dolandım. hala kabullenemiyorum . ama biliyorum ki onun ölmüş olma olasılığı yüksek.

    ilk bölümlerde sherlock un zekası yüzünden çok sıkıldığı hatta uyuşturucu bile kullandığı falan vardı. aynı şey moriarty için de geçerli onun için still alive durumu çok sıkıcı . bu sıkıcılıktan kurtulmak istedi. kendine denk bir tek sherlock vardı ama onu da oyununda yenmeyi başarınca ondan daha zeki olduğunu anladı ve . tek başına kaldığını fark etti. işte bu yalnızlık duygusu ile ölümü seçti. sıkıcı hayattan giderken sherlock un da onun gibi yalnız kalmasını diledi. ama olmadı. ki moritarty sherlocktan daha zeki bu yanı ile o farklı kişiliği ile onu bağrıma basmıştım. casstiel gibi onu da kaybettim. kimi sevsem öldürüyorlar ahh bu senaristler ah.

  4. Sherlock’un Moly’den istediği şey acaba neydi?
    John’a, bayan hudsonun yaralandığını söylemek mi yoksa bsşks birşey mi?
    Molynin tam olarak ne iş yaptığını anlamadım ama sanırım morgda çalışıyor.
    Yani ölmemesinin nedenini ararken, moly, hastane binası, morg vb şeylerle bağlantı kurulabilir mi?

  5. @berkay

    Zaten insanlarda Molly’den bir şey çıkacağını düşünüyorlar ve açıkcası bende ondan böyle bir şey bekliyorum ama işte, o “şey” ne tam olarak bilemiyorum.Cesedin hemen ortadan kaldırılması, John’un bile o an sadece saniyelik olarak Sherlock’u görebilmesi derken bu olayın gizemi sanırım oralardan çıkacak..

    Bir de yeni sezonun bu olayın üstünden 3 yıl geçmesiyle başlayacak olması, bu süre içinde John’un acı çekmesi ve belki de arada evlenmesi bile derken, baya bir şey izleyeceğiz veya beklenti içinde olacağız..Ben hala yaslardayım bu arada; diziye bak alt tarafı üç haftada yeri göğü inletti..

  6. Ya bu sherlock’un gerçek adı benedict cumberbatch de ne var herkes gülüyo ama benim ingilizcem bunu anlamaya yetmiyor biri bana bunu açıklayabilir mi ??

  7. Arkadaşlar bende iyi bir takipçi olarak şunu söylemeliyim film muazzam . Ben sherlockun ölmeyeceğini biliyordum bu yüzden çok kasmadı o sahne beni ama moriarty’nin ölümü boom etkisi yaptı . her neyse youtube dan izlediğime göre daha hepsini izlemedim çünkü anlamıyorum ama sık sık molly nin adı geçiyor

    berkay arkadaşımız demiş ki 8 yıl sonra bu konuyu nerden okudu banada iletebilir mi rica etsem . herkese tavsiye ederim

  8. bence yere düşen gerçekten sherlock tu ama ölmemişti veya zarar görmemişti düşüşünü yavaşlatmak için birşey yapmış olabilir hastaneye girdiğinde molly nin yardımıyla kendi yerine başka birini koydurmuş olabilir kız sonuçta morgda çalışıo ama ölü bedeni oraya koymak için birinin beklediğini sanmıyorum sonuçta Sherlock bile Moriartynin kendini öldürmesine şaşırdı. dr. Watson a çarpan çoçuk da bir evsiz olabilir

  9. Mycroft un Sherlockun sahte ölümüyle ilgisi yok bence kendi hatası olduğunu düşünüp kendini suçluyo. e haksız da sayılmaz .s

  10. Sherlock’u izlemeye daha yeni başlamıştın sanırım 1.sezonun 3. bölümünde falan kalmıştım. az önce cnbc-e’de son bölüme denk geldim. e hadi izliyim bari dedim ve şok! John’la konuşurken tabiki ağladım zar zar. sonra hopp Sherlock ağaçların arkasında. bu amcanın videosu da -tek kelime anlamama rağmen- beni aydınlattı. bu da böyle bi anı.

  11. Atlamadan önce aşağıda kaldırım kenarında pofuduk birşeyler yüklü koca bir kamyon var, düşüşten sonra kamyon yok !
    Uyandırayım dedim herkezi !!!

  12. Hala anlayamıyorum.Ama tahminimce,büyük olasılıkla Sherlock “Sahteyim” derken ciddiydi-tabi düşen sherlock değilse-. John mezarlıktayken,Sherlock’un onu izlemesi,ölmemiş olduğunu kanıtlıyor.Bilmiyorum ya hiçbir şeyden emin değilim.Yukarıdaki videonun türkçe altyazılı olanı filan yok mu? Bilgiler için teşekkürler.

  13. sherlock kendisinin sahte olduğunu söyleyip atladı bu bir ipucu olabilir mi?
    bisikletle watson a çarpan kişi moly olabilir mi?
    jim moriarty çaldığı parayla bir asistan tutup ona estetik ameliyat yaptırıp onu intihar ettirtmiş olabilir mi?(Tamam, biraz abarttım.)
    veya sherlock her izlediğim bölümünden sonra düşündüğüm gibi bir insan olmayabilir mi?

    Cevap bekliyorum hiç anlayamadım bence senaristler de ne yaptıklarını bilmiyorlar.

  14. size nasıl ölmedi adam gibi anlatim şimdi sezon finalini izleyenler sherlok çcuklara soru sormak için odaya girdiğinde bağırdıklarını görmüştür çünkü moriarty sherloka benzeyen birine o çcukları kaçırttırdı(sonra sherloka benzeyen adamı öldürdü) çcuklarda sherloıku grünce o sandılar düşüşe gelince zaten apartmana çıkmadan önce mollye sana ihtiyacm var demişti mollyden ölü cesedi istedi sherlock . düşüşte sherlock kndisi atladı ama dikkatle izlersniz mavi bi el arabası gibi bişiyin içine düşüo snra tahminlerimizce molly cesedi hemen bırakıo aşşağı snra zaten ii izlein mavi araç uzaklaşıo bunu john nie grmüo diosnız zaten john apartmanın tam önünde deil çnkü cesede dğru kşuo galiba çaprazında atlamış gibi gzüküo ama john köşeyi dnnce zaten bisiklet çarpıo bu şekilde olay çzüldü :)bunu bi polis arkadaşım buldu(bnm yardımımda var tabi) ve yani düşününce bundan başka çzüm yok yeni sezon başlayınca ve haklı olduğumu anlarsanız bi teşekkür fena olmaz hani:p

  15. şuan izledm videoda adam zaten anlatmış .9 nese ing anlamayanlar bnden okusun.)

  16. jim moriarty sadece bir kişilik . Sıradan ve olması gereken insanlar gibi ki buna Sherlock Holmes da dahil , sevdikleri , korumak istediği arkadaşları , ailesi var .

    Jim moriarty’i en baştan bir düşünün . Bir insan ve gayet iyi rol yapmasını biliyor hatta işinde en iyisi kim bilir .

    Kim mi bilir ?

    Bunu bilen ve Jim moriarty’yi Sherlock Holmes ‘un kendi intiharına zorlamak için türlü oyunlara alet eden biri … eğer bunu başaramazsa ailesini veya belki de kalbinden çok sevdiği insanları kaybetmekle Jim’i tehdit eden biri …

    Ve büyük bir insanlık gösterisi yapan ve sevdikleri için kendini öldüren Jim …

    Ve evet doğru ” I OWN YOU ” , bu da Jim ‘in ölmeden önceki son notu ve başından beri anlatmak istediğiydi …

    Sherlock da Jim gibi sevdikleri için kendini feda edebilecek bir insan …

    Bunun izleyici için daha etkileyici ve bay Mycroft ‘un da dahil diğer tüm insanların buna inanabileceği bir yolu var .

    İşte Jim’in kaçırıp Sherlock’un gözünden kaçmayan nokta bu …

    bir izleyici olarak sadece tahminde bulundum 🙂

Bir Yanıt Bırakın

