Another Earth…

Kardeşimin tavsiye ettiği filmlerle devam edelim; izle mutlaka beğenirsin dediği ve benim de aklımın bir köşesinde “izlemeliyim” diyerek yer tutan bir film.Şimdiye kadar okuduğum yorumlarında da bir kaç eleştiri dışında beğenmedim diyeni de duymadım.Aslında bir bilim kurgu filmi olarak başlayan film, içine dram ve yanlızlığı da yedirmiş vaziyette.Kimileri uzayı ve orada olabillecek muhtemel diğer yaşamları düşünmeyi ve hatta teorilerle birlikte kabul etmeyi sever.Ben daha çok içinde bulunduğumuz dünnyaya bakarım ama bilim kurgu olarak ütopik gelecek filmlerinin yanında, uzay temalı filmlere de asla hayır diyemem.Bu filmde, uzaya gidecek seçilmiş bir ekip var, hatta keşfedilmiş başka bir dünya bile var ama sanılanın aksine film uzayda değil, tamamen dünyada geçiyor.

Güneşin arkasına saklanmış ikinci bir gezegen keşfedilse; ve bu gezegen bizimkinin tamamen aynı olsa neler hissederdiniz.Ben herhalde büyük bir korku yaşardım.Kimi teorilere göre uzayda her şeyin bir yansıması varmış ve kim bilir belki bizim de ayna misali yansımamız olan bir gezegen daha vardır.Baş rol kızımız katıldığı bir partiden içkili bir şekilde eve dönerken, kullanmakta olduğu arabanın radyosundan ilk defa bu ikinci gezegeni duyuyor ve bakışlarını gök yüzüne çevirdiğinde karşısında başka bir dünyayı seyrediyor.Tabi bunu içkili bir şekilde araba sürerken yapınca, ışıklarda durmuş bir arabaya çarpıp hayatının pişmanlıklarını da yaşaması kaçınılmaz oluyor.Olay yerinde bir süre sonra kendine geldiğinde, diğer araçta ölmüş bir anne, yaralı bir baba ve arabanın biraz ilerisinde ölmüş küçük bir çocuk görüyor.

Devamı ise onun yıllar sonra hapisten çıkmış; kendini herkese ve her şeye kapatmış haliyle seyir gösteriyor.O hapisteyken bu yeni gezegen için üretilen fikirler çoğalmış ve hatta artık iletişime geçmek için hazırlıklar başlanmı vaziyette.Diğer gezegene gitmek için eğitimli astronotların yanında seçilmiş bir grubun daha katılma izni verildiğinde, o da bir başvuru yazısı yazıyor ve içine sığamadığı kendi dünyasından bir bbaşka dünyaya gitmek istiyor.Bir süre sonra belki de kaçışın çözüm olmayacağını idrak edip kendisini ailesini öldürmüş olduğu adamın kapısında buluyor.Sadece özür dilemek için gittiği evde, önce nutku tutulup sadece temizlik için geldiğini söylüyor.

Zaman geçtikçe haftada bir kaç defa uğradığı bu ev ve adam kendi yaşantısı halini alıyor.Arka planda diğer gezegenle iletişim kurulmuş ve seçilen kişiler açıklanmaya başlanıyor, eski bir mahkum olarak artık kaçmaya ihtiyaç duymadığı bir zamanda seçildiği haberini alıyor.Film dediğim gibi alt metin bir bilim kurgu ama üstte tamamen insani duygulara yoğunlaşmış dram.Az bir bütçeyle çekildiği de ortada.Ama filmi bitirdiğinizde tam bir memnuniyet hissi ile kalkıyorsunuz ekranın başından.Denk düşerseniz bir şans vermenizi dilerim.

4 comments

  1. tavsiyen üzerine izledim zaten zevkine güveniyordum yeni bitti film çok beğendim teşekkürler

  2. @ aslı

    Asıl ben çok teşekkür ederim, beğendiysen ne mutlu bana.Pek öyle fazla bütçeye sahip bir film değil, ama yine de yarattığı bilim kurgu açısından çok güzel.Sonunun geldiğini anlamamıştım ben, daha devamı var sanıyordum.Hatta bana kalsa olmalıydı zaten.

  3. adını görüp izleyiverdim. filmin sonunda tokat yemişe döndüm. o kadar çok soru işareti bıraktı ki bende, anlatamam. ama müthişti. bütün teorilerde, bir haklılık payı vardı. tamamiyle gerçekçi ve bir o kadar da hisliydi. yavaş yavaş derin bir düşünceye sokup orada kaybolmamıza sebep oluyordu. teşekkürler ofori 🙂

Bir Cevap Yazın

