This is the Way the Wold Ends…

Dexter biteli nerdeyse bir hafta olacak, bugün yarın derken hala sezon finali için bir şeyler yazamadım.Aslında ben hala olayın şokundayım, bunca zaman boyunca beklediğimiz ve artık son demlerde bu iş olmadan diziyi bitirirler diye düşünmeye bile başladığım o olay sonunda vuku buldu.Debra, bunca insan arasında Dexter’a gerçekten değer veren tek kişi onun kim olduğunu öğrendi.Tabi kesin olarak öğrendi diyemem, ama iş üstünde yakalaması bile Dexter’ı içinden çıkılması zor bir duruma sokmak için yeterli.

Daha ilk sezonda Dexter’ın erkek kardeş kendini yeni model bir seri katil olarak ortaya attığı andan itibaren sırrı bir şekilde ortaya çıkacak ve bu iş orada bitecek diye korkmaya başlamıştık.Bunun üstünden nerdeyse beş sezon geçti ve yer yer azalan ve çoğunlukla artan bir şekilde bu korkuyu her zaman yaşadık.Tamam dizinin devamı için her sezon yeni bir şeyler bulmaları gerek, Dexter’ın dikkatini çekecek bir uğraş ve yeniden keşif macerası.Ve sadece Dexter’ın değil, aynı zamanda bizimde ilgimizi çekmeli ki, “bu sezon sıktı” demeyelim.Şimdiye kadar hiç öyle bir şey demedim, her daim izlediğim hikaye ve oyunculuk beni memnun edebildi.Ve bu geldiğimiz nokta son dönüm noktalarından biriydi bence.Çoğul konuştum fark etmeden ama özellikle kırmızı ile altını çiziyorum, artık Dexter’da çok şeyler değişecek.

Geçilmemesi gereken o sınır geçildi ve bunca zaman “Dexter kardeşim” diye ölüp giden Debra en açık haliyle onu yakalamaya çalıştığı katili öldürürken gördü.Şimdi “ne olacak” diye sorgulamaya çalışıyorum kendimi ama aklıma tek bir ihtimal bile gelmiyor.Dexter’a “neden” sorusunu yönelteceği muhakkak, ama o ne diyecek buna, nasıl bir açıklama getirecek.Allah’tan keserken görmedi onu, yoksa ikinci sezonda Dokes’ın üstüne kalan denize atılmış kesilmiş bedenler davasının asıl suçlusu ortaya çıkacaktı.Ama Debra zeki, biraz kafa yorsa belki bunu bile bulabilir.Tabi düşüncelerini yoğunlaştırmakta zorluk çekeceğini hepimiz biliyoruz, zira kendisi bu sezonda çok önemli bir şeyi de keşfetmiş oldu; Dexter’a aşık..

Onun için ne kadar kafa karıştırıcı değil mi, bir tarafta yıllardır en zor anında bile yanında olan, herkes gitse bile onun hep orada olacağını bildiği abisi Dexter, diğer tarafta sonunda anlam kazandırabildiği saklanmış duygularıyla ortaya çıkan bu duygu karmaşası.Tam bunlara bir anlam verebilecekken ve hatta aşkını ilan etmek için konuşma yapacakken bu kadar güvendiği Dexter’ı cinayet mahalinde cinayet işlerken buluyor.Bu demek değil ki, Dexter’ın o muhteşem sırrı ortaya çıkıyor, ama yine de içinde bulunduğu duruma bir açıklama getirmesi gerekiyor, en inandırıcı şeklinden.Yine de Debra bir polis ve bu görüntü karşısında nasıl bir yol izleyecek, ne yapacak çok merak ediyorum.

Bir de benimle aynı fikirde olan var mı bilmiyorum ama sanki Debra’nın bu Dexter’a olan gizli ve hasır altı edilen aşkı bu son sahneye ve bundan sonra yaşanılacaklara birer hazırlık ve zemin için ortaya çıkartılmış gibi.Şimdiye kadar buna dair hiçbir işaret görmedik, tamam Debra onu hep sevdi, hep hayatının merkezinde gördü ama hiç “erkek kardeşim o benim” mantalitesinden sapmadı.Ne varki Debra diğer sezonlar göz önünde alındığında hiç bu kadar ön planda da olmamıştı dizide.Dexter’ın sırrı ortaya çıktığında baş etmesi gereken, “benim kardeşim nasıl böyle bir şey yapar” duygusunun yanına en kazığından “sevdiğim adam aslında kim” sorusunu da eklediler.Ve tabi endişe içinde bekleyecek tek kişi Dexter veya şok içindeki Debra değil; bütün bu olan bitenden müthiş keyif alan bizlerde varız.

Bekle bakalım bir sene daha, nasıl geçecek bu heyecan ve karın ağrısıyla..

2 comments

  1. Daha birinci sezonu hatırlıyorum. Yani benim diziyi izlemeye başladığım zamanı. “Bu hatun Dexter’a mı kesik?” diye düşünüp daha ileriki sezonları izleyen arkadaşlarıma sormuş ve hayır yanıtını almıştım. Sonra da bilerek unutturuldu bu düşünce. Bence sezonu devam ettirelim, yeni bir ekşın çıkaralım diye ortaya atılmış bir aşk değil bu. Debra’nın yaşadığı her şey ile,hayatına herkes ile gün gelecek söyleyecekleri duruma zemin hazırlanan bir durum. Taaa en başından beri senaristlerin aklında olduğunu düşünüyorum ben.

    Son sahneye gelirsek senin de belirttiğin gibi hiç ipucu vermediler. Hiç çakmadık. Debra oraya neden gitti? Öyle bir konuşma olsaydı Dexter böyle bir hata yapmazdı. Öncelikle bunu merak ediyorum. Debra durduk yere oraya neden gitti. Kötü hissetmişti bide ordayken. Tekrar gitmesinin bir anlamı yok. Dex için gitti diyeceğim ama akşam orda olacağına dair bir şey söylemedi Dex söylemezdi de malum sebeplerden ötürü.
    İkinci olarak dediğin gibi keserken gösterilmemesi bana öyle geliyor ki Dexter’ın yine bir şekilde kıvırıp kıçını kurtaracağının işareti. Nasıl yapar bilmiyorum ama yapmalı.

    Son olarak acaba Dex de Debra’yı sever mi diye çok merak ediyorum ben. Dex ne kadar sevebilirse artık 😀

  2. @ mavi

    Valla bilmiyorum arkadaşım, belki dediğin gibi daha ilk sezondan itibaren bunun tohumlarını attılar ortaya, belki de son sezonda gelişecek süreç için bir kılıf uydurmak için yaptılar bu Debra aşk olayını.Ne olursa olsun gerçekleşmesinden benim de bir şikayetim yok.Geçenlerde ilk sezondan itibaren izlemeye başladım tekrardan ve daha ilk sahnede Dexter’ın söylediği bir cümle belki de her şeyi özetleyecek nitelikte..Diyor ki; “Benim hiç bir şey için duygum yok, eğer olsaydı bu duygularım kesinlikle Debra’ya karşı olurdu..”

    Bunu duyduktan sonra bütün bu süreç hakkında daha fazla kanım kaynar oldu.Adam kendi öz kardeşini sırf Debra’yı hedef haline getirdi diye – saygı duymasına rağmen- gözünü kırpmadan öldürdü.Belki önümüzdeki sezon Dexter’ın “yeni duygular” keşfine sahne olur.

    Bir de tabi ben bir anlam veremedim ama kim bu Masuka’nın yanındaki eleman; neden Dexter’a bu kadar takıntılı vaziyette.Eli bile hediye paketi yapıp gönderdi, sırf Dexter dedi diye onca uğraş içine girdiği oyununu çöpe attı, sırf adama yakın olmak için gönüllü olarak çalışmaya devam etti.Ve bir de dadıya yaklaşmasındaki amacın kıza olan ilgisi değil de tam aksine Dexter’a karşı ilgisinden kaynaklandığını düşünmeden edemeyeceğim.Kim yaa bu adam, ne alaka dediğim noktadayım.Şimdilik Debra-Dexter olayından dolayı biraz arka planda kalmış gibi ama ilerleyen sezonlarda bomba etkisi yaratacak bir kişi olmasından şüpheleniyorum..

    Anam ne dertlerim varmış Dexter için, yaz yaz bitmez daha..

Bir Cevap Yazın

