Hanna…

Hanna, yine kardeşimden görüp kıskandığım bir filmdir.Bir akşam tek başıma canım sıkılıyor, gidip şu kızı biraz kızdırayım vakit geçsin derken koştum yanına, bir baktım gene ekrana kilitlenmiş heyecanla bir şeyler izliyor.Artık ne izlediğini sormayı bıraktığım için ekrana başımı bir uzattım baktım heyecanla beklediğim Hanna..İnsafsız diyerek hemen durdurdum, “sar başa izleyelim” dedim, olmaz dedi.Bende aldım kendi bilgisayarımda ışıkları kapattım izlemeye başladım.Aslında ilk sinema dergisinde okumuştum yazısını o zamandan beri aklımın bir köşesinde.Bir de oyuncular kısmında Cate Blanchett’ı da görünce zaten izlemek farz olmuştu.Yeri gelmişken belirteyim, bayılıyorum bu kadına; oyunculuğu zaten tartışılmaz ama sadece o zarf duruşu bile hayranlığımı kazanıyor.

Filme gelirsek, Hanna 16 yaşında babasıyla her türlü teknolojiden uzak ıssız bir dağ kulubesinde yaşıyor.Daha ilk sahneden kızda ve babasında bir tuhaflık olduğunu hissediyorsunuz.Zira babası Hanna’yı saldırı, savunma sanatları derken bir çok aksiyon içeren harekette eğitmeye çalışıyor.Hatta öyle ki Hana, artık kendisini babasını yenecek kadar geliştirmiş ve “göreve” gitmeye hazır olduğunu belirtiyor.Görevin ne olduğunu bilmiyoruz, hatta kimden bahsettiklerini dahi anlamıyoruz.Belki anlayan vardır haksızlık etmeyeyim, ama ben anlamıyorum.Ve heyecanla izlemeye devam ediyorum.Hanna 16 yaşında olabilir; ama onun karşısında ayakkta duracak adam bulmak zordur.Onlarca dil bilir, silahları sever ve kendi başının çaresine herkesten iyi bakabilir.Derken bir gün babası gitmesine izin veriyor ve bir düğmeye basıyorlar, bundan sonrası filmin macerası oluyor artık..

Zaten film tanıtımlarında dünyanın yaşı en küçük suikastçisi olarak bahsediliyor Hanna.”Ben bunu neden yapıyorum” diye sorgulamıyor, çünkü doğduğu günden itibaren bunun için yetiştirilmiş.Öldürmesi gereken bir hedefi var ve neden öldüğünü bilmediği bir annenin özlemi.Ne kadar reklam kokan cümleler atıyorum ortaya, ama benim sevdiğimi herkes bilsin ve sevsin istiyorum.Heyecanla başlayıp aynı heyecanla biten bir film; sonu ise tartışmaya açık bir konu.Beni tatmin etmiş olmasına rağmen daha “her hikayenin bir sonu olmalı” diyen erkek kardeşim için fazla muallakta kalmış.Gençliğine verip sırtını sıvazlıyorum o kadar, yoksa kavga ederiz.Son dönem aksiyon filmlerinin yanıda daha farklı tatlar sunuyor izleyene; çocuk yaşta bir katilin bilmediği sebepleri, kötü cadının peşinde geçen kovalamaca dolu bir serüven belki.

Bir de film daha çok yollarda geçtiği için yol filmi kategorisine bile ucandan bucağından yanaşabilir.Yanlarında kaldığı aile ile ülkeden ülkeye geçen Hana, daha önce hiç görmediği yerler, müzikler, maceralar ve beraberinde getirdiği duygularıyla filmin eksenini bile sarsabiliyor.Ne izliyoruz; aksiyon, dram, kendini bulma, bilim kurgu..Öyle böyle derken hepsini harmanlayıp ortaya bir Hanna çıkıyor; sevilip sahiplenmek için..

5 thoughts on “Hanna…

  1. ya rica etsem bana nerden film indirebileceğimle ilgili yardımcı olur musun? yabancı filmleri torrent olarak indiriyorum ama yerli filmleri bulamıyorum.

  2. @ balbee

    Bende kardeşimi sömürüyorum, o indiriyor ben izliyorum.Ona bir sorayım, daha açıklayıcı bir yorum cevabıyla geri döneceğim..

  3. ben pek beğenmedim sahneleri güzel akıcı ama kurgusu eksikti yarım kaldı bittiğini anlamadım bile ben
    hele eric bana ya iyice sisnir oldum ki filmi onun için izlemiştim ama hemen her filminde olduğu gibi bunuda ortasında ölmeyi becerdi

  4. @ çiğdem

    Ben de Blanchet için izlemeye başlamıştım, senin durumla kıyaslandığında ben daha şanslıyım o zaman.En azından benim ki ölmek için filmin sonuna kadar dayandı.Beğeni meselesi, garibim Hannaa’yı oynayan kız da çok hoşuma gitmişti..

Bir Cevap Yazın

