Shelter…

Shelter, 2007 yapımı bir film ve o zamandan bu zamana kaç defa izlediğimi hatırlamıyorum bile.Çok güzel olduğundan değil bu takıntım ve nedenini de bilmiyorum ama bilgisayarda kayıtlı olunca bende dönüp dönüp tekrar izlerken buluyorum kendimi.Öyle ahım şahım bir konusu veya muhteşem bir türkçe alt yazı çevirisi yok, ama işte gördüğünüz gibi şimdi bu noktadayız; nasıl anlatsam, nasıl bahsetsem..Bir kere baştan uyarı verelim, film gay temalı; ana çiftlerimizde Zack ve Shaun.Zack, ölmüş annesinin ardından hasta babası, sorumsuz kız kardeşi ve canından çok sevdiği yeğeni ile birlikte küçük bir kasabada yaşamakta.

Aslında yaşamaktan ziyade kendisi öyle olduğunu sanmakta, zira sıkışıp kalmışlığın bütün izlerini davranışlarında gösteriyor.Yerine getirmesi gereken sorumluluklarının farkında, ama kendine ait bir hayatı olmadığı için depresyonun kıyısında geziniyor.En yakın arkadaşı şehr dışına gidince daha da bunalan Zack, arkadaşının kasabaya yeni dönen abisiyle vakit geçirmeye başlıyor.Shaun ise, erkek arkadaşından ayrılmış bir yazar; hayata hep umutlu bakıyor ve bu filmin belki de en sevilesi sahiplenesi karakteri.Daha kendinin bile farkında olmayan Zack’i bile öyle sahipleniyor ki, adama resmen “sevildiğini” ve yalnız olmadığını hissettiriyor.

Arkadaşlıkla başlayan ilişkinin nereye gittiğini söylememe gerek yok.Bu süreç içinde Zack’in arada kalmışlığı, ne istediğini bilememesi veya bildiği halde cesare edip uzanıp alamaması anlatlıyor.Bir de yeğeni var ki sırf o çocuk için bile izlenir bu film, dünyalar tatlısı bir şey.Zack’in ablasının şirretliğinden ve çocuğu baskı altına almasından bahsetmiyorum bile, filmde en nefret ettiğim karakter kendisi oluyor.Ve tabi en yakın arkadaşı; abisyle olan durumu öğrendiğinde kendi çapında verdiği o destek izlerken hala mutlu ediyor beni.Dediğim gibi bütün film bundan ibaret aslında; anlatacak pek bir şey de bulamıyorum.Ama arada sırada klişeleri izlemek de güzel oluyor.Ve tabi baş roldeki çocuğun “güzelliğinden” zerre kadar etkilenmedim, hayır.

Merak edenler buradan seyredebilirler, sanırım daha önce de yorumlarda ismi geçmişti ve linkini de vermiştim.Pek emin değilim ama tekrarlamakta yarar var; anlatacaklarımın hepsi bu kadar.

11 thoughts on “Shelter…

  1. bu filmi indirmiştim ben. nasıl indirdim, nerden duydum bilmiyorum. belki de senden duymuştum. neyse artık izlemem gerektiğini anlamış bulunmaktayım, madem pek seviyorsun.
    eline sağlık^^

  2. @ kimbapsushi

    Aaa daha izlemedin mi, hemen arayı kapat arkadaşım:D Yalnız şimdiden söyleyeyim, Türkçe alt yazısı pek iyi değildi en son, ama yine de hiç olmamasından iyidir, çevrildiğini görünce çok sevinmiştim.Hadi izle de konuşalım..

  3. Ben çok sevmiştim bu filmi, izleyeli bayağı oluyor. Hatta 2 kere izlemiştim.

    Yeğeni çok sevimliydi bizimkinin, onu koruyup kollaması çok hoşuma gitti. ah tabi bir de Shaun var. Tanışmaları, beraber içmeleri, ilk geceleri filan enfesti.

    filmin sonunda Zack’in ablası çocuğunu Zack ve Shaun’a bırakınca çok mutlu olmuştum, artık tam bir aile olmuşlardı. Güzeldi bu film, ellerine sağlık yazı için Ofori 🙂

  4. @ Lee

    Ben kaç kere izledim hatırlamıyorum bile; aslında o kadar albenisi yok defalarca izlettirecek kadar, ama yine de garip bir şekilde seyredip duruyorum işte.Ablasına çok gıcık olmuştum, hala da gıcık oluyorum ya, çocuktan kurtulmak istiyordu zaten, yoksa onları anlayıp sevip güvendiğinden değil.

    Birlikte çok güzel duran bir çift, filmin sonunda çocuğa sörf yapmayı öğrettikleri sahne her şeye değerdi.Ve asıl ben teşekkür ederim, yorumundan dolayı 😀

  5. @ bir kişi

    Bana mailini ver, alt yazıyı ve nereden indireceğini anlatayım, ya da boşver o kadar prosüdürü, buradan anlatayım..

    Torrentten indireceksen eğer;

    http://isohunt.com/torrent_details/232841009/SHELTER+2007+Gay+Interest?tab=summary

    Bas ve indir,Yok olmadı direk indirme linki istersen;

    http://depositfiles.com/files/phf0byw13
    http://depositfiles.com/files/x0xr4fl6u
    http://depositfiles.com/files/aa0lx3d7p

    İndir hepsini film karşında.Sonrada türkçe alt yazısını indirip üstüne at, film hazır.

    http://divxplanet.com/sub/m/18033/Shelter.html

    Umarım işe yarar:D

  6. bn bu filmi geçen seneden beri izlemek istiyorum ama bitürlü izleyemedim tm buldum dedim szn sitenizde bu seferde dil sorun oldu bu söylediğiniz indirme sitelerinden denedim bu konuda gerçekten çok yeteneksizim bencillik gibi olcak ama sz buraya en azından türkçe altyazılısını ekleseniz olmazmı? :/

  7. @ bir kişi

    Arkadaşım nöbetli çalışıyorum ve her mesajı onayladığım gibi cevaplama lüksüm olmuyor bazen, arada kaynayanlar oluyor, kusura bakma.Filmin altına gömülü alt yazılı olayını yapamıyorum, yoksa yapar nete yükler sana yardımcı olurum.Ama yardım edebileceğim bütün yöntemleri anlattım, elimden başkası gelmiyor.

    Verdiğim linklerden filmi indir önce, sonra alt yazıyı nasıl üstüne atacağını anlatayım.Şu üç tane link verdiklerimin hepsini indir, winrar dosyası halinde üçü de.Sonra sadece tekinden içindekileri çıkar, film bir bütün halinde karşına çıkar zaten.Sonra alt yazıyı verdiğim siteden indir.Filmi BS veya Gom playerdan aç, alt yazıyı da dosyasından açıp fareyle flmin üstüne bırak.Film Türkçe alt yazıyla karşında işte..

    Ve inan bundan başka nasıl anlatırım bilemiyorum, hiç bir şey olmazsa ver adresini göndereyim sana bu ve bunun benzeri bir kaç film.Umarım işine yarar bunlarr.

  8. bu filmi tesadüfen bulmuştum ve indirmek için bayağı uğraşmıştım…oldukça iyi bi dram olduğunu düşünerek büyük umutlarla izledim fakat filme kötü diyemem ama filmi ve karakterleri tam olarak hissedemedim…film bittikten sonra bir boşluk oluştu…film de bişey eksikti ama ne olduğunu anlayamadım…

Bir Cevap Yazın

