Harry Potter aşkına…

Bugün Harry Potter serisinin son filmini izledim, sandığımın akine boş bir sinema salonunda kardeşimle iç çeke çeke seyrettim filmi.Kendimi şu an o kadar garip hissediyorum ki; şimdiye kadar o kadar çok Harry Potter filmi izledikten sonra, sanki bunun da bir devamı gelecekmiş gibi hissetmek istiyorum.Gerçeğe bağlı tarafım bunun bir son olduğunu farkında; ama bunca yıl bu seriyle geçen zamanım bunu kabul etmek istemiyor.Bitti işte, sanki daha dün başlamış gibi, bu zaman o kadar kısaymış gibi, bitiverdi.Olaya dramatik kısmından yaklaştığımın farkındayım, ama salla gitsin diyor mantıklı tarafım; üzgünüm kardeşim işte, içim acıyor.

Hem son filmin muhteşem oolması hem de bir bitiş yaşamanın vermiş olduğu ağırlık var üstümde.Filmi izlerken çoğu yerde o kadar duygulandım ki, yemin ağlamamak için kendimi zor tuttum.Sonuçta sıradan bir filmden değil, serinin son filminden ve etkilerinden bahsediyoruz.Kitapları okumayanlar için bile o kadar açıklayıcıydı ki, hiç bir şeyi bilmeyen erkek kardeşim bile hiç soru sormadan sessizce izledi.Tabi benim verdiğim duygusal tepkilerin hiç birini onda göremedik orası ayrı.Heyecandan bir dakika yerimde duramadığım gibi, duygusallıkta diz boyuydu.Hangisinden bahsetsem bilemiyorum; ama içimde çığlık çığlığa ismi zikredilen tek bir şahıs var ki, o da Severus Snape’tir.Tumblr ahalisi bütün ödüller Alan Rickman’a demiş, bende katılıyorum bu fikre, hatta o ödüller yetmez bende bir tane yapıp göndermek istiyorum.

Son kitapla birlikte içten içe farkında olduğumuz bir gerçek sonunda kendini belli etmişti; o bir hain değil, aksine bu savaşın yeri dolduralamayacak yegane kahramanıydı.Bunu bilerek Alan Rickman performansı izlemek ve o anda gözlerinin dolmasını engelleyememek harika bir duygu.Koca seride bir tek bu adama yazık ettiler diye haykırmak istiyorum.Harry daha gerçekleri bilmeden barakada onun yarasına elini bastırdı ya, o sahne benim gibi Snarry fandomuna gönülden bağlı olanlar bir dönüm noktasıdır, bir çığlık sebebidir.Tabi bu kurgu dolu hormonları bir yana bırakırsak bu adamın çektiği acılar için, bir savaşın bütün yükünü sırtında taşıdığı için onu gözü kapalı kahraman yapmak en doğru davraış gibi geliyor.Filmi izleyip de Lily’e sarıldığı o sahnede – arkada ağlayan bir bebe Harry- için için göz yaşı dökmeyen varsa beri gelsin, takdir edeceğim..

Şimdiye kadar sanki ön planda her zaman muhteşem üçlümüz vardı, evet bu filmde de böyleydi durum ama yan karakterlerin ağırlığı bir bbaşka hissettirildi sanki.Neville’in geçirdiği dönüşümü hayretle takip ettim azizim; hem fiziksel hem de davranışsal olarak.Daha her şeyden korktuğu o günler gözümün önünde, şimdiki hali ise, seçilmiş çocuk Harry değil de o olsaydı nasıl bir kahraman olacağını gösterir gibi.Hele Voldemort’un karşısına geçip, “Harry ölse fark etmez” dediği konuşma yok mu, o kadar seriyi özetleyen bir cümle oldu ki, gururlanmadan edemedim.Sonuçta bir Harry gider, başka bir Harry gelir, yeter ki ümit olsun.Anam çok duygulandım gene, yazarken bile elimi ağaımı titretiyor bu seri.

Ron ve Hermione; ne desem onlar için bilemiyorum.Şimdiye kadar birbirlerine hiç bu kadar yakıştırmamıştım onları, hele o öpücük sahnesi, o kadar beklenen ve doğal bir şeydi ki, “sonunda” bile diyemedim.O 19 yıl sonra hallerinde bile gözümde Harry ve Ginny’den daha değerli bir konumda oldular.Ve hazır konusu açılmışken Harry ve Ginny ikilisi için hala olumlu şeyler düşünemiyorum.Harry’in ormanda Voldemort’un önüne çıktığı sahne, birlikte kuleden aşağıya yuvarlandıkları bölüm ve tabi asaların final için kalkması, nefesim kesildi yemin ederim.Bu filmin bu kadar güzel olmasını beklemiyordum.Ve bu iyi bir şey olmasına rağmen şimdi sonu gelmiş bir serinin yaşatacağı boşluk hissini pekiştireceği için, keşke azcık kötü yapsalardı diyen arsız yorumlara sürüklüyor bu durum.

Yazdıkça çıkıyor ortaya düşünceler; mesela Fred’in öldüğü o sahne; taman ölü gördüğümüz sahne.Nasıl için acıdı Yarebbim, bütün Weasley ailesiyle birlikte bende ağladım.Ve tabi koskocaman Malfoy ailesi; bunca zamandır onların ihanetle birlikte anılan adlarının yanında sonunda hiç bir şeyi sallamayarak çekip gitmeleri var ya, bütün takdirimi kazandılar yeminle.Tamam kahraman değiller, iyiler kazansın diye kendilerini diğerleri gibi de feda etmediler ama yine de bu seride görebileceğimiz en aile gibi “aile” onlardı.Sırf bir arada kalabilmek için, yapamayacakları şey yok.Bunca şeye rağmen Draco’un yıllar sonra Harry’inin yüzüne bakarak oğlunu okula uğurlayışı yok mu, her şeye değerdi.Dumbledore’lu sahnelerden bahsetmek istemiyorum, zira adamı görünce sinirleniyorum.

Daha çok konuşuruz seri hakkında ve konuşmalıyızda.Ama şimdilik içimi dökebildim ya az da oolsa, bu bile yeter.Harry Potter aşkına…

9 thoughts on “Harry Potter aşkına…

  1. Dambledore mu aa neden sinir yaptın ki acaba kitabı yeniden mi okusam dedirttin şimdi. Haklısın Harry ve Malfoyun tren uğurlama selamlama sahnesini bend e merak ediyorum. Kısmetse yarın izleyeceğim, inşallah salonlar boşturda çekinmeden böğürerek ağlarım. Kolay mı yıllarımız geçti bizde büyüdük. zaten dambldor ölümü sonrası snapi ben gebertecekken kitabın ilerleyişinde işte deidm tamam demekki ilk kjitaptan beridir hissettiğim doğruymuş varmış bu adamda bişi. nevil konusunda haklısın zaten ailesinin durumu genlerindeki yetenek babannesinin manyaklıkları yüzünden bastırılmıştı. giny konusunda da hemfikiriz ben de hiç yakıştıramadım gitti yalnız ne fettan kızmış maşallah baya sevgilisi oldu:) Açıkçası hermony ron olaynı balo sahnesi kısmında okuduğumda şok olmuştum. kitapta daha iyi işlemişlerdi. şimdi final sahnesinde nasıl olacakki? doby öldüğünde yas tuıtmuşum bakalım şimdi ne olacak? hermony yani emma watson iyi bir marka yöneticisi mübarek çok iyi bir kariyer edindi o kızı daha çok izleriz. yeni ay filminde kız ile kıyaslanıyor ve emmadan ders alması gerektiği vurgulanıyor boşuna değil!

  2. @ tarih

    Emma’dan herkes ders alsın, o kızdaki kendine güven, duruş hele ki bu yaşta takdire şayan gerçekten.Hem bırak o kızla kıyaslanmasını, sorf kıyaslama lafını bile ben Emma’ya hakaret olarak görüyorum, herkes bir dönüp kendine baksın.Allah’ım bak görüyorsun nasıl bir sahiplenme içindeyim, kendimden korktum şu an..Filmi izlemediysen imkanlar oluştuğunda mutlaka seyret arkadaşım; öyle ki delirdim herhalde, filmin milyar dolarla kırmasını istiyorum, o dereceyim.Ne de olsa başka Harry Potter filmi izlemeyeceğiz..

    Pek çok yerde zor tuttum kendimi ağlamayayım diye, zaten salonda bir duygusal bendim galiba, herkes sus pus olmuş ses bile çıkmıyordu.Nevil’in resmini gördüğü her yerde bir guru basıyor bei sorma, hele şu üçlünün resmine bir bak.Bayıldım resmen;

  3. sabah filmi zieldim offf mahfoldum ve bitti mi hikayemiz dedim. Malesef benim için çokça önemsediğim amlfoy harry selamlaşması yarıda kaldı, çocuklar kim kimin anlaşılmadı, nevil hakkındaki asıl gerçekler dambuldorun gerçek kişiliği havada kaldı. Nihayet snap hak ettiği değeri aldı. Anlatacak kızacak çok şey var. Karr verdim filmi film gibi kitapları kitap gibi değerlendiricem yoksa bu mantık hataları senarist saçmalıkları iel işin içinden çıkılmaz. Çok duygulandım öfkelendim ama sendeki gibi bir his belirdi ne yani şimdi bitti mi? yıllardır harry ile büyüdük. off çok duygusala bağladım oy oy oyyy

  4. @ tarih

    Valla bende 19 yıl sonra sahnesinden pek bir verim alamadım ama yine de “mutlu sonu” yaşatmak adına güzeldi, her ne kadar çoğu kişi beğenmese de benim hoşuma gitti.Senin şu anda yaşadığın boşluk hissini ben dün yaşamıştım, aklımıza Harry Potter gelmediği anda rahatız, inan bana.Ancak bugünlerde tumblr’da bundan başka bir konu yok, onun için acılarım depreşiyor resmen..

  5. sonunda bitti 😀 kaç seri oldu ben hatırlamıyorum bile ben orta okuldayken başladı seriler lisede son senemdeyim hala devam etti 😀 filmin serilerine son noktayı koymak sana pek koymuş ofori ne diyim işallah yeni serilere demekle yetiniyorum 😀

  6. @ kang yong

    Valla çok koydu arkadaşım, ne de olsa ucundan bucağından bu seriyle büyüdük.Gerçi çevremde kimse benim Harry Otter sevgimi ciddiye almıyor ama olsun, seviyorum işte..Gün gelir, “bir zamanlar Harry Potter vardı” deriz artık..

  7. yazın filme dair duygularımı çok güzel özetlemiş eline sağlık. bir de sorun olmazsa bir şey sormak istiyorum “.Dumbledore’lu sahnelerden bahsetmek istemiyorum, zira adamı görünce sinirleniyorum.” demişsin. nedenini sorabilir miyim?

  8. @gizem

    Teşekkür ederim Gizem, Dumbledore olayına gelirsek her ne kadar sonuç için haklı sebepleri olsa da ben o kadar gizemli kalmasını ve nihayetinde Snape’i böyle kullanmasını affedemiyorum.Adam iyilik timsali gelmiyor gözüme; özellikle hep bir şekilde ona güvenmiş ve hayatını buna adamış Snape’in “harcanmışlığını” gördükte sonra ona hala sinirliyim, hala sinirliyim.Filmlerde o kadar belli olmuyor bu durum, ama kitabı okurken haksızlıklar adına Dumbledore’a sinir olmadan duramıyorum.Ve bu durum bende değişmez, kaç sene geçti hala sinirliyim..

  9. Gerçekten dee bittii… duygularıma teercüman olmuşsunuz… özet harika.. yaa aslında gerçekten kitap kadar etkileyici ve ayrıntılı olamaz ama bence çoğu kitap uyarlamalarıını kat kat ilerisinde filmler.. ben çok beğeniyoum.. haklısınız sonunda dumbledore a hayranken bi hayalkırıklığı olmasını engelleyemiyorsunuz… ve herşeyi bildiği halde her seferinde Harry e sadece ipuçlarıyla yol gösterip resmen eziyet çektirdi.. ne bileyim hortkuluk olduğunu en azından direk söyleseydi çocuk o kadar ölümlerden dönmezdi.. yine de ismini vermiş ya sonunda ona değil de snape in adını vermelerine çok sevindim.. belki demekten kendimi alamıyrum çocuklarını falan konu edinerek bi son filmi yapmazlar mı ki.. şu an yazar yeni bi site açmış hayranlar için online kitap diye mantığını çok anlamadım aslında ama merak ediyorum.. bu konunun nasıl ilerleyeceği hakkında bi fikriniz var mı ?

Bir Yanıt Bırakın

